Endelig? Test

Bkno6139010

Blir kjent med forumet
Hei jeg ønsker så inderlig å bli gravid


Sist mens var 6.sep til den 11.sep

tok 2 tester digital en i går å en i mårres, å begge var positive me 1-2 uker


Er hos legen men fikk negativ test hos de?
Er digitalen mer sensitiv?

Kan 1-2 uker stemme overhode etter 8 dager utelatt mens??
 
Hei jeg ønsker så inderlig å bli gravid


Sist mens var 6.sep til den 11.sep

tok 2 tester digital en i går å en i mårres, å begge var positive me 1-2 uker


Er hos legen men fikk negativ test hos de?
Er digitalen mer sensitiv?

Kan 1-2 uker stemme overhode etter 8 dager utelatt mens??
1-2 uker betyr 1-2 uker siden befruktning, som betyr ca 3-4 uker gravid siden graviditet regnes fra første dag i siste menstruasjon, ikke den dagen du ble befruktet. Men den digitale beregner kun hvor mye hcg du har, noen får fortere høyere hcg, mens andre går oppover saktere. Så dette er ingen god måte å beregne hvor langt man er på vei.

Digital er mindre sensitiv enn de som ikke er digitale. Hvis du har fått negativ test etter en digital positiv, så ville jeg tatt et par tester til for å sjekke at du ikke har hatt en SA/MA mellom testene.
Du kan også gå til legen å få blodprøve for å sjekke stigningen av HCG.
 
1-2 uker betyr 1-2 uker siden befruktning, som betyr ca 3-4 uker gravid siden graviditet regnes fra første dag i siste menstruasjon, ikke den dagen du ble befruktet. Men den digitale beregner kun hvor mye hcg du har, noen får fortere høyere hcg, mens andre går oppover saktere. Så dette er ingen god måte å beregne hvor langt man er på vei.

Digital er mindre sensitiv enn de som ikke er digitale. Hvis du har fått negativ test etter en digital positiv, så ville jeg tatt et par tester til for å sjekke at du ikke har hatt en SA/MA mellom testene.
Du kan også gå til legen å få blodprøve for å sjekke stigningen av HCG.

Stresser mest me at den hos legen ble negativ :(
Jeg tar blodprøve for å ver sikker imorgen
 
Stresser mest me at den hos legen ble negativ :(
Jeg tar blodprøve for å ver sikker imorgen
Digitale har vel en sensitivitet på 25, men har hørt at de hos legen er på 50. Så kan jo hende du hadde over 25, men under 50? :)
 
Testen hos legen er ikke like sensitiv, så det er absolutt håp :)
 
Testen hos legen er ikke like sensitiv, så det er absolutt håp :)
Virkelig? Da tenker jeg det er greit
Over ei uke sen mens og liksom

følte meg så dum når legen sa testen er negativ, rett etter at jeg var så happy å ville gi testen fra legen til samboer
 
Det er vanskelig å si hva som er årsaken til negativ test hos legen. Det kan være testen hos legen ikke var like sensitiv som den du tok hjemme, eller det kan være hcg-nivået har falt etter du testet positivt og at kroppen holder på å «kvitte seg med» en graviditet. Jeg har opplevd sistnevnte, hadde fått positive tester hjemme og fikk negativ hos legen. Blodprøve viste at hcg-nivået var fallende, og aborten startet av seg selv kort tid etter.

Det pleier jo ikke å være noe tull med CB digital (skyggestreker, falske positive) så vil egentlig tro at du er gravid siden du tok den i dag. Kan være legen bruker en veldig lite sensitiv test. Krysser fingrene for deg! Har du flere tester du kan ta hjemme i påvente av blodprøvesvar?
 
Hei jeg ønsker så inderlig å bli gravid


Sist mens var 6.sep til den 11.sep

tok 2 tester digital en i går å en i mårres, å begge var positive me 1-2 uker


Er hos legen men fikk negativ test hos de?
Er digitalen mer sensitiv?

Kan 1-2 uker stemme overhode etter 8 dager utelatt mens??
Jeg fikk negativ hos legen da jeg hadde 55 hcg, da fikk jeg 1-2 på digital (dette var en SA).

8 dager etter uteblitt mens, da ville jeg forventet 2-3 egentlig :oops:
 
Av erfaring siden jeg jobber på legekontor. Flere av legekontorene har billig typer strimmel tester, som slår veldig veldig seint ut. Har vært borti at de fleste ser en strek også skriver de inn negativ og kaster testen.
Hcg nivået er jeg faktisk ikke sikker på hva er på disse testene.
 
Av erfaring siden jeg jobber på legekontor. Flere av legekontorene har billig typer strimmel tester, som slår veldig veldig seint ut. Har vært borti at de fleste ser en strek også skriver de inn negativ og kaster testen.
Hcg nivået er jeg faktisk ikke sikker på hva er på disse testene.

ga meg ro å lese dette, jeg håper virkelig det ✨
 
Samboer sa at han ikke vil prøve videre etter dette er pver, følte det va motsatt av det jeg trengte å høre, så å få blødning å beskjed om så lav hcg ta men skikkelig fall i humøret for jeg ønsker å bare prøve igjen å igjen, samboer hører ikke helt på meg hvor normalt dette er å miste så nå vil han ikke mer for *det dør bare uansett* skikkelig slag i magen for meg følelsesmessig
 
Samboer sa at han ikke vil prøve videre etter dette er pver, følte det va motsatt av det jeg trengte å høre, så å få blødning å beskjed om så lav hcg ta men skikkelig fall i humøret for jeg ønsker å bare prøve igjen å igjen, samboer hører ikke helt på meg hvor normalt dette er å miste så nå vil han ikke mer for *det dør bare uansett* skikkelig slag i magen for meg følelsesmessig

Så trist at dere mister ❤️ Skjønner godt at det ikke er det du trenger å høre nå, og at du gjerne vil prøve igjen. Det kan være hans måte å håndtere skuffelsen på, så kanskje han mest av alt trenger støtte i hvordan det føles for ham nå (at det er trist/skuffende når det ikke går) og at han vil være klar igjen om en stund når han får litt tid. Alle håndterer det ulikt, men tror man kommer langt med å gi hverandre støtte og forståelse. Sender en klem til dere begge!
 
Back
Topp