Endelig overstått ul

Da har jeg vært på ul og det viste 1 frisk og fin baby på 1,9 cm:Heartpink hihi

gratulerer såååå mye <3 hvor mange uker og dager er du da :)? <3333
 
Enig. Var på ul nå og der ble jeg satt til 8+3 med 1,9 cm baby. Her er det noe som ikke stemmer i forhold til målemetoder. Haha:p

haha såpass ja... lurer på hvordan de faktisk har lært og måle siden de er såååå forskjellige haha :p
 
haha såpass ja... lurer på hvordan de faktisk har lært og måle siden de er såååå forskjellige haha :p

De måler jo ikke bare fosteret, så det er vel flere ting som spiller inn enn bare det? Hjerteslag, plommesekken, osv osv? Målte og sjekket masse greier hos meg iallefall :)
 
åh så koselig! :D Men jeg må bare spørre; hva er eggposer for noe? For meg så høres d ut som at du egentlig skulle hatt femlinger, men at d kun blei noe av den ene, men jeg antar jeg tar fullstendig feil :p hehe

hehe vet ikke om det er normalt ved vanlig svangerskap, men vi var gjennom IVF og ble satt på hormoner for å produsere ekstra store eggposer... nå var de selvagt tomme uten egg i...
men det er de posene som eggene vi har ved eggløsning. ligger i :) om jeg forklarer meg forstålig :p og riktig :p
 
De måler jo ikke bare fosteret, så det er vel flere ting som spiller inn enn bare det? Hjerteslag, plommesekken, osv osv? Målte og sjekket masse greier hos meg iallefall :)

målte ikke antall hjerteslag her .... men så pittelitt igjen av plommesekken bare.... skal låne med meg doppleren fra jobb når jeg kommer rundt uke 10 :)
 
Haha, jeg ble satt til 7+2 med 2,1 cm stor baby, her er det ikke mye kontinuitet :p
Oi det var drøyt. Jeg var på ultralyd da jeg var 8+3 og da var lille 2 cm og fikk beskjed om at det var akkurat der den skulle være.
 
men de er jo ikke farlige ? hun sa de ikke var det og at de ville gå over av seg selv?
kan se for meg magen synker inn igjen da haha :p
men vil det gjøre noe vondt elller merkes når de forsvinner?
husker jeg hadde vanncyster som sprakk og det var ufattelig smertefullt :/
Neida, de er ikke farlige. Hun ville heller fokusere på det fantastiske resultatet vi var kommet for å se, og ikke bivirkningene:) fikk imidlertid ikke vite hvordan/om de forsvinner og om det vil merkes på noen måte, så håper de bare forsvinner i det stille:)
 
Oi det var drøyt. Jeg var på ultralyd da jeg var 8+3 og da var lille 2 cm og fikk beskjed om at det var akkurat der den skulle være.

Ja. Nå fikk jeg 2-3 uker på ukesindikatoren midt på dagen bare 10 dpo - stussa over det også, så kan jo være jeg blir satt noen dager frem på oul eventuelt. Men han sa terminen stemte veldig godt i uke 7 da :p
 
Men noen av dere som vet om man kan se kjønn i uke 14/15 dersom man bestiller 4d :)?
 
På min ul i går da viste lengden på babye "bare" ca 3,6 cm.. I følger appen ligger de på ca 5-6 cm i lengde.. Kom da opp på skjermen at det tilsvarer ca 10+2 uke. Men jeg vet at jeg er over 11 uker på vei. Fysisk umulig å være mindre.. Men legen sa at målene måtte ikke vi tenke på nå. Hjertet dunket og babyen sprellet bra så☺️ Men siden jeg ikke fikk med meg bildet i går, så tenker jeg å få en time til uka.. For det var faktisk viktig for meg å få med bildet☺️
 
Men noen av dere som vet om man kan se kjønn i uke 14/15 dersom man bestiller 4d :)?
Ja vi var på en privat klinikk og der fikk vi beskjed om at etter uke 14 er det mulig å se kjønn mer tydelig. Så vi skal tilbake i starten av januar for å finne ut av det. Da er jeg 14-15 uker på vei. Men det er nok forskjellig fra sted til sted hvordan dem gjør det :)
 
Ja vi var på en privat klinikk og der fikk vi beskjed om at etter uke 14 er det mulig å se kjønn mer tydelig. Så vi skal tilbake i starten av januar for å finne ut av det. Da er jeg 14-15 uker på vei. Men det er nok forskjellig fra sted til sted hvordan dem gjør det :)

Takk for svar :) da skal jeg få bestilt time i slutten av januar :)
 
Ja rart at det er så stor forskjell. Men jeg opplevde på første ultralyden at den bare var 1 cm og 4 dager senere var den brått 2 cm så da var det målt feil( den lå sikkert litt annerledes) så det at de kanskje kan være litt små i forhold til hvor langt du er tror jeg ikke vi skal ta så høytidelig så lenge alt annet er bra. De er jo fortsatt så små at det sikkert er veldig vanskelig å få helt 100% riktige mål:)
 
Men jeg vet når befruktningen skjedde uansett siden vi var gjennom ivf... så for meg er det det samme så lenge alt så normalt ut :)<3

Alle vet jo at termin ikke blir satt før oul uansett, frem til da så vokser de jo så i rykk og napp :)
 
Back
Topp