Endelig! 1 kontroll :)

Ja håper inderlig at vi får høre ett hjerte som slår <3 Jøss, har vi det? Akkurat samme termindato, det er passe sprøtt! :p Kanskje vi ender med å skrike om kamp på sykehuset om 6 mnd da ;)

Det får dere helt sikkert=) Ja, det er jo ganske sprøtt! Kanskje vi gjør det ja...hehe. Blir sansynligvis satt i gang på termin, så om du føder da, så kan det hende vi hyler i kor...hehe. Skal du foresten føde på sus eller haugesund?

Hvorfor blir du satt igang ? Sist gikk vannet natten etter termin, men han var ikke ute før to døgn etter :confused: Håper på en "litt" bedre fødselsopplevelse denne gang, uten riehelvete i så lenge og morfin og hele pakka. .. :) Vet ikke fødeplass enda, finner vel ut på tirsdag. Du da?

Jeg hadde styrtfødsel sist, og for å unngå å føde hjemme, får jeg velge selv om jeg vil settes igang+ tett oppfølging og sjekk av åpning osv i tiden nær termin. Fra første rie til hun var ute, gikk det bare 3 timer, og det sies at fødsel nr 2 går raskere... har valgt sus, men dersom det skjer av seg selv allikevel, så må det bli haugesund ( om jeg i det hele tatt rekker frem.)

Hørtes foresten ut som en lang og vond fødsel sist... stakkars deg. Men premien er uansett den beste! og da er det så verdt det!=)

Oi, ja det var fort :eek: Da skjønner jeg godt at du får tilbud om å bli igangsatt :-) Om nurket vil ut før så får vi håpe du ihvertfall rekker å komme deg til sykehuset da, hehe :) Ja d var en helt annen opplevelse enn jeg forestilte meg, og jeg er glad for at jeg ikke visste hvordan det ville bli på forhånd. .. :) Så håper det m andre fødsel stemmer, at d går raskere denne gang. .:)og resultatet er definitivt verdt det ;) Men ønsker meg em fin fødselsopplevelse forde da ;)

Ja, litt vel fort...hehe. Men føler at jeg får bestemme mye selv denne gang, og at de legger tilrette for at jeg skal føle meg trygg selv om det er et par timers reisevei til nermeste sykehus. så det er jeg glad for=) Ønsker jo egentlig ikke å bli satt igang, men dersom alternativet er å føde hjemme, så velger jeg det første=) Uff, ja det er klart, man vil jo at det skal bli en fin opplevelse! Du får snakke med jordmor om sist fødsel og opplevelsen av den. Hun er kjempe god til å lytte og til å ta det man sier på alvor! Bare å glede seg!=)

Jeg har første kontroll i dag, og håper også på å få høre et hjerte som slår. Da kan jeg senke skuldrene litt og begynne å se for meg hva dette skal bli til slutt.. For fortsatt er det veldig langt unna, veldig uforståelig.
Så jeg er veldig spent!!

Ja, litt vel fort...hehe. Men føler at jeg får bestemme mye selv denne gang, og at de legger tilrette for at jeg skal føle meg trygg selv om det er et par timers reisevei til nermeste sykehus. så det er jeg glad for=) Ønsker jo egentlig ikke å bli satt igang, men dersom alternativet er å føde hjemme, så velger jeg det første=) Uff, ja det er klart, man vil jo at det skal bli en fin opplevelse! Du får snakke med jordmor om sist fødsel og opplevelsen av den. Hun er kjempe god til å lytte og til å ta det man sier på alvor! Bare å glede seg!=)
Det er bra at du får riktig oppfølging da:-) Ja jeg tror ikke at å føde hjemme er noe særlig altså. . Huff, noe så skummelt :/ Ja får vel snakke m henne om det :-) alle sier hun er så flink og koselig, så gleder meg til i morgen :-) Vet ikke hva som er vanlig her, men jeg tar m barnefar :-) Såfremt han kan syns vi det er fint hvis han får ta mest mulig del i det :-)

Jeg har første kontroll i dag, og håper også på å få høre et hjerte som slår. Da kan jeg senke skuldrene litt og begynne å se for meg hva dette skal bli til slutt.. For fortsatt er det veldig langt unna, veldig uforståelig.
Så jeg er veldig spent!!
Så gøy da :D Ja kjenner godt den følelsen, føles veldig fjernt enda. .. men blir plutselig litt mer virkelig når man hører ett hjerte banke :-)

Ja, er glad for det!=) HUn er kjempe flink og koselig, så det er bare å glede seg! Tror det er like vanlig å gå begge to, som alene, Jeg gikk alene denne gang, men sist svangerskap var han med.

Gikk kjempebra på første kontroll :D fikk høre ett bankende hjerte som slo 150 slag i minuttet, og noen tårer kom fram hos mor, ja til og med litt hos far .. <3 Helt spesielt, nå går det opp for oss at "Vi skal faktisk ha en baby! " Fantastisk <3 så lykkelig! !

Jeg var på kontroll i går, da i uke 10+2. Spurte han om han kunne lytte etter hjertelyden, men det ville han ikke fordi han mente det er vanskelig å finne noe hjertelyd nå.
I stedet tok han meg inn på et annet rom og slo på ultralydmaskinen, og tok en rask ultralyd. Bare for å la meg se klumpen. Veldig overraskende, veldig fint og veldig merkelig. Jeg så jo faktisk klumpen der! Og den så større ut enn jeg trodde! Helt utrolig og fantastisk. Ikke helt gått opp for meg enda, men det så nesten ut som at den vinket til meg :)
Lykkelig! Snill lege :)

Jeg var på kontroll i går, da i uke 10+2. Spurte han om han kunne lytte etter hjertelyden, men det ville han ikke fordi han mente det er vanskelig å finne noe hjertelyd nå.
I stedet tok han meg inn på et annet rom og slo på ultralydmaskinen, og tok en rask ultralyd. Bare for å la meg se klumpen. Veldig overraskende, veldig fint og veldig merkelig. Jeg så jo faktisk klumpen der! Og den så større ut enn jeg trodde! Helt utrolig og fantastisk. Ikke helt gått opp for meg enda, men det så nesten ut som at den vinket til meg :)
Lykkelig! Snill lege :)
Ja det er veldig tidlig. Jm var usikker og sa at det var vanlig å ikke høre det så tidlig som nå, men jaggu ;-) Herlig ! Så snill lege du har da! :) Må være en fin opplevelse å se nurket <3 <3 Det letter mye å få livstegn fra msgeboeren iallfall :-)

Ja det er veldig tidlig. Jm var usikker og sa at det var vanlig å ikke høre det så tidlig som nå, men jaggu ;-) Herlig ! Så snill lege du har da! :) Må være en fin opplevelse å se nurket <3 <3 Det letter mye å få livstegn fra msgeboeren iallfall :)
Ja, det lettet litt. Men samtidig så ble følelsen av å kunne miste det verre.. For nå har jeg jo sett den og fått et litt tettere forhold til den føler jeg. Så nå er jeg ekstra utålmodig på å nå uke 12! :p

Ja, det lettet litt. Men samtidig så ble følelsen av å kunne miste det verre.. For nå har jeg jo sett den og fått et litt tettere forhold til den føler jeg. Så nå er jeg ekstra utålmodig på å nå uke 12! :p
Hehe, ja forstår jo det :-) Men i uke 10 så er du rimelig sikker iallfall ;) Skal se at det kommer en sprell levende baby i oktober:D

Hehe, ja forstår jo det :) Men i uke 10 så er du rimelig sikker iallfall ;) Skal se at det kommer en sprell levende baby i oktober:D
Ja, håper jeg er det. Men ser jo her inne også at det kan forekomme fortsatt, så nervøsiteten er der, selv om jeg i bunn og grunn mer eller mindre skjønner at den verste faren er over.
Men er det ikke slik at denne nervøsitenen bare er starten på resten? Med en baby/ barn har man alltid noe å bekymre seg over, så man må bare prøve å lære å leve med det? :)
Det ordner seg alltids er ordtaket mitt, så jeg bør vel fortsette å leve etter det :p

Ja, men jeg tror på ett forum som her så ser man ekstra godt de veldig få som mister så langt ut o svangerskapet. Når jeg gikk gravid for over 4 år siden var det nesten ingen tanke i hode om at det kunne gå galt. Var sjelden inne på bv og sånn, og bekymret meg mye mindre enn jeg har gjort denne gang. Vært luvredd for at noe er galt, og nå har jeg brukt så mye energi på å bekymre meg når alt var i skjønneste orden... Tror man for sin egen del må prøve å se litt forbi de tilfellene det går galt og tenke positivt :-) Det er knallgode odds - jm sa at når hjertelyd er oppdaget i uke 12 er det over 98% sikkert at slt går bra ;) Og ja, det er nok bare starten på bekymringene :p men også på masse glede! ! :D

Back
Topp