Enda ingen kynnere

Synne1233

Blir kjent med forumet
Hei,

jeg har enda ikke kjent noe til kynnere...... har dette noe betydning for når fødsel kan starte? At det tar lengre tid? Evt har det noe å si for hvor lang fødsel blir? Hvor vond den blir?

er 35+4
 
Trenger ikke ha noe å si, jeg er sånn som knapt merker kynnere annegmt enn om jeg tar på magen når de er (kjenner at livmora strammer). Sånn var det sist og. Skulle settes igang 39+2 med ballong, men var så moden og avflatet at de bare prøvde stripping og klyx først. Noen timer etter tok de vannet (hadde ikke rier).

På ctg-en jeg fikk med en gang jeg kom inn så så jeg den registrerte mange sammentrekninger. Jeg merka ingenting til dem. Fikk rier kort tid etter vannet ble tatt, og fra da og til alt var over tok det knapt 5 timer. Hadde kun lystgass som smertelindring, og synd det gikk finfint. :)
 
Jeg hadde endel kynnere med storebror. De var ikke akkurat vonde, men jeg kjente dem godt, og måtte stoppe og vente til de gikk over hvis jeg var ute og gikk, f.eks.

Nå med lillebror tror jeg også jeg har dem innimellom, men jeg merker dem kun hvis jeg virkelig kjenner etter, og kjenner på magen. Magen blir hard og ørlite "strammere", men jeg kjenner ikke noe mer. Vet faktisk ikke om det er kynnere.

Jeg håper det ikke har noe å si!
 
Hei,

jeg har enda ikke kjent noe til kynnere...... har dette noe betydning for når fødsel kan starte? At det tar lengre tid? Evt har det noe å si for hvor lang fødsel blir? Hvor vond den blir?

er 35+4
Tviler. Jeg hadde 10-50 kynnere daglig fra uke 10-12 med første og flyr ikke før i uke 43, måtte bli satt i gang. Denne gangen har jeg likt med kynnere, og tror ikke det påvirker en dritt. Er 34+6
 
32+3 og ikke hatt kynnere. Hadde det ikke med storebror heller, fødte han når jeg var 41+0.
 
Jeg visste ikke hva kynnere var før jeg var gravid med nr 2. Så de har nok lite å si for fødselsforløpet
 
Hadde ingen kynnere i første svangerskap og fødte til termin, så tror ikke det skal ha noe å si ;)
 
Jeg hadde heller ingen kynnere med nr 1, men kjenner kynnere daglig nå (32+3). Tenker det ikke skal ha noe å si, da nr 1 ble født til termin :D
 
Med første hadde jeg jeg kynner en gang, ca 14 dager før fødsel. Med nr 2 kan jeg faktisk ikke huske att jeg hadde det.
Nå med nr 3 derimot har jeg hatt det mye fra uke 28-29. så det er nok forskjeller på svangerskapene :)
 
Kjente ikke kynnerne med første. Merket heller ikke ganske intense modningsrier, til jordmors forbløffelse. Merket det først like før jeg ble tatt inn på fødestua, da var det ganske intenst og hyppig. Kjapp fødsel ☺️
 
Ikke merket til noen kynnere. Har helt sikkert hatt dem uten å være klar over dem. Mine barn har kommet veldig raskt når fødselen startet.
 
Jeg må si du/dere er veldig heldige som ikke har kynnere. Jeg hadde heller gått to uker enn å ha det slik. Jeg har regelmessige sammentrekninger med 0 effekt 3-4 uker før fødsel som er vonde. Og egentlig kynnere fra uke 16 som ikke er vonde så bare nyt det :smiley-bounce016
 
Back
Topp