Svin på skogen: svinekjøtt i strimler marineres i hvitløk, litt olivenolje, en dash sitronsaft.mens dette marineres kutter jeg grønnsaker: minst 5 typer (gode valg: gulrot, rødløk, paprika i alle farger, minimais, sopp, aubergine, sellerirot, brokkoli, blomkål). Fres grønnsakene (vent med løken). Ta de over i en skål og fres kjøtt. Hiv over løk mot slutten av steketiden. Ha så i alle grønnsakene igjen + litt vann (3dl?). Kok i 5 min. Jevn med 1-2 ss maizenna jevning. Bland i 2 ss rømme og server. Kok byggryn til.
Enchiladas: som oftest bruker jeg kjøpte lefser (lager av og til men har ikke oppskrift her).
Salsa: fres 1 finhakket rødløk og 1 finhakket paprika med litt chilli og hvitløk ( i olje). Tilsett 2 boks hakka tomater, litt balsamico, cumin, koriander, salt og pepper etter smak. Småkok mens du freser kyllingstrimler i en stekepanne. Ha over litt (1ss?) salsa når kyllingen har fått stekehinne. Legg kylling og salsa (mengde etter smak

) i lefser og rull sammen (lag en "knekk" i endene så faller ikke fyllet ut!), legg i ildfast form med litt ost over og gratiner i ovn. Server med ris. Ris? Hvorfor skreiv jeg det? SALAT heter det