Idag da, derimot. Skulle jeg til fastlegen på glukosebelastning. Kom dit fastende. Hadde med morgenurin. Fikk stikk i fingeren, bs på 4.2. Kjempefornøyd lege, ingen tegn til diabetes verken på bs eller urin, så slapp sukkerbelastningen
Utgangsvekta mi var også utenfor faresonen, så skulle ikke trenge noe mer sjkk ifht diabetes senere i svskapet heller. Men begrens sukkerinntaket der det lar seg gjøre, ble konklusjonen. Den er grei!
Så fortalte jeg min misnøye ang gårsdagens oppfølging, så legen skulle idag prøve å få kontakt med spesialistene på sykehuset hvor jeg skal føde, for å legge en plan. For pr nå er det jo ingen der som vet om situasjonen min, så de vil jo muligens få seg ett slag i trynet det dagen jeg kommer med rier. Ingen som vet hva slags form og tilstand baby er i, og hvor mye det tåler av belastning feks. Og om det kanskje vil trenges ekstra oppfølging i dagene etterpå. Og som jeg sa til henne, jeg har fått inntrykk av at oss rhesusimmuniserte konsekvent blir igangsatt før termin, pga vansklige måleforhold på blodstrøm. Jeg kommer inn i uke 34 om 2 dager, hvis dette er tilfelle vil jeg begynne å vite det. Det er forskjell på 7 desember og terminen den 31 liksom. Spesiellt med samboer på reisejobb(der det er så lite dekning, at kun sms kommer ugjennom) og jeg er alene med storesøster på snart 3 år. LITT konkrete svar hadde vært på sin plass. Hun forsto meg godt, og skulle høre med de hun kunne. Tipptopp.