En plan?

ToSmå2010

Forumet er livet
Har dere ett system/en plan over hvordan dere handler....
Altså om dere handler 1 gang i uka osv? Hvordan har dere det??

Her handler jeg flere ganger i uka og det lønner seg ikke.. Så ikveld skal jeg prøve å lage meg en slags "plan".. Noen tips til meg??[:D]

Det har vi begynt med! Gurimalla, så økonomisk. Nå handler vi en gang i uka, og så blir det litt fjas før helgen. Men vi sparer!!! JA! Lurt. :))

Vi har middagsplan, en uke av gangen. Handler hver mandag, og spiser de middagene som krever friske grønnsaker osv tidlig i uka så det ikke blir dårlig.

Blir til at det går en tusenlapp ca når vi handler på mandager. Så bruker da ca 4000 i mnd på mat. Kjøper en del First price av tørrvarer osv.

Denne tråden skal jeg følge med på, for vi er absolutt ikke flinke til det. Det hender en gang i blandt at vi tenker litt fram i tid, men næææ ikke særlig flink til å tenke økonomisk akkurat.

ORIGINAL: MariSafari

Det har vi begynt med! Gurimalla, så økonomisk. Nå handler vi en gang i uka, og så blir det litt fjas før helgen. Men vi sparer!!! JA! Lurt. :))

Vi har middagsplan, en uke av gangen. Handler hver mandag, og spiser de middagene som krever friske grønnsaker osv tidlig i uka så det ikke blir dårlig.

Det er veldig lurt.. Jeg var flink til det når jeg bodde med bf, men så har det liksom sklidd helt ut etter jeg ble alene.. Så nå er det skjerpings[>:][8D]

jeg lager en meny fra mandag til tordag for 1 mnd.. helgene er vi ratt ikke hjemme, vi kan få besøk+++ så da finne jeg på middag ettersom hva vi skal..

handler inn det jeg trenger til middager for hele mnd og har i fryser`n (groft sett da)
så handler jeg ca 1 gang i uka melk,brød + freske ting til middagen den uka!

sparer VELDIG på det ja!

ORIGINAL: Heidi10

jeg lager en meny fra mandag til tordag for 1 mnd.. helgene er vi ratt ikke hjemme, vi kan få besøk+++ så da finne jeg på middag ettersom hva vi skal..

handler inn det jeg trenger til middager for hele mnd og har i fryser`n (groft sett da)
så handler jeg ca 1 gang i uka melk,brød + freske ting til middagen den uka!

sparer VELDIG på det ja!

For en hel mnd[&o] Det får'n si.. Det klarer jeg nok ikke.. hehe..
Nå har jeg bare fryser under kjøleskapet også, men når vi flytter så får vi skaffe oss fryser, da er det litt lettere å handle stort..[:)]

Vi prøvde å ha ukesplan, men for oss ble det uækonimisk, for det vi på mandag hadde lyst til å spise på torsdag utsatte vi lett noen dager osv, så endte med at mat gikk ut på dato[&:]

Nå handler jeg/vi oftere, men vi handler økonomisk, vi bruker stort sett ikke mer enn 50 kr per middag[:)] Ogsmå bruker kjærsten flere brød i uka så vi må nesten på butikken oftere[8D]

ORIGINAL: carinasverden

Vi prøvde å ha ukesplan, men for oss ble det uækonimisk, for det vi på mandag hadde lyst til å spise på torsdag utsatte vi lett noen dager osv, så endte med at mat gikk ut på dato[&:]

Nå handler jeg/vi oftere, men vi handler økonomisk, vi bruker stort sett ikke mer enn 50 kr per middag[:)] Ogsmå bruker kjærsten flere brød i uka så vi må nesten på butikken oftere[8D]

Bruk brødskjæremaskinen og putt brødet i frysern:) Brødskivene tiner på 5 minutter! Tror vi har tre brød i frysern nå, veldig lurt[:)]

Vi handler en gang i veka...
Det forutsetter jo en del planlegging, men når man kjem inn i det er det kjempegreit!!
Slipper å sitte å tenke og lure på kva ein skal lage til middag EVERY F'ing day[:D]
Som regel blir det en liten tur på butikken på torsdag eller fredag, for å handle litt godis og friske grønnsaker/frukt..
Vi har redusert matbudsjettet KRAFTIG etter at vi starta med det her!

ORIGINAL: MariSafari

Blir til at det går en tusenlapp ca når vi handler på mandager. Så bruker da ca 4000 i mnd på mat. Kjøper en del First price av tørrvarer osv.

Sign!

Har vi ukesmenyer liggende ut på noen tråder? tror jeg trenger litt inspirasjon for å komme i gang!!

Back
Topp