En overraskende fødsel :-)

Nolle

Glad i forumet
Januarskatter 2015
Februarlykke 2015
Sommerfuglene 2017
Vannet og rier gikk kl 2 på natten, vi dro til føden kl 8. De ville ikke sjekke meg pga vannavgang, og ut ifra de riene de så, så var jeg nok ikke i aktiv fødsel ennå. Jeg begynte etterhvert å bli ganske frustrert, riene dabbet alltid av når jm skulle følge med, men jeg hadde da en del sterke rier da hun ikke var tilstede. Fikk etter hvert en varmepute på magen, og tok en tur i dusjen. Så for meg at jeg aldri kom til å klare dette - hvertfall ikke uten epidural - når riene var såpass sterke uten at jeg var i aktiv fødsel ennå.
I 14:30-tiden sa jeg med jm at det presset litt nedover. "Oi, da skal jeg undersøke deg, kanskje du er kommet lenger enn vi tror". Og jaggu hadde jeg 8 cm. Hallelujah for at riene faktisk hadde vært effektive! Det bar rett på et føderom, lystgassen ble brukt hyppig, og nurket på 2738 g og 46 cm var ute 16:43. Frisk som en fisk!

Jeg som skulle i badekar og greier... jaja :-) nå ligger han ihvertfall og sover i armkroken min <3 og jeg er sliiiiiiten!

Last edited:
Gratulerer så mye :)

Gratulerer :)

Gratulerer så mye! Det høres ut som du fikk en fin fødsel!

Gratulerer

Gratulerer kjempe masse :D

Se der ja, du klarte det du! Gratulerer! Og jammen klarte du deg uten epidural! Imponerende!

Gratulerer så masse:):) Bra at vondtene hadde effekt og at ting gikk fortere enn det jordmødrene hadde forespeilet :D

Back
Topp