En mann - fire koner?

InLoveAndIHateIt

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Satt å så på det litt i dag? Jeg kjenner jeg blir ganske stressa av det, å kan ikke se for meg å dele mannen min med andre damer. Men ser jo litt fordelene med det også. Stor familie, muligens gode venninner og mye hjelp. Noen ganger ser det litt koselig ut også. Men for meg personlig, hadde det aldri gått. Jeg er altfor sjalu!

Kunne du?? Hvorfor/hvorfor ikke?

Kunne aldri.. Rett og slett fordi jeg ikke deler på mannebeinet mitt... :-)
Tanken på flere (både damer og menn) i en "familie" blir kvalmende for meg...

Nei, kan ikke forestille meg at det noensinne kunne vært naturlig for meg å leve i en storfamilie av den typen.

Ja, jeg kunne nok det :) Hvis det hadde vært like dynamisk som det er i den familien :) For mange fungerer det ikke, men så lenge alle passer sammen kunne jeg nok sett for meg å leve sånn :)

Nei, det hadde ikke passet for meg. Men liker den serien, veldig fascinerende! Kanskje litt stort ego på mannen til tider, men ikke rart det med fire koner og ørtenogførti unger! :p Tenker på Sisterwives, altså og ikke den nye som har kommet. Men han har vel 5 i den nye tror jeg...

Hadde jeg vært i et bedre forhold - nei. Akkurat nå kan samboeren ryke og reise, ville heller hatt medsøstre å dele hverdagen med.

Nei de hade eg ikkje kunnat. Vill og skall ha mannen før meg selv :p

Jeg hadde aldri greid det og mannen hadde nok blitt gal også for det vil han virkelig ikke :-P

Jeg ser for meg at slike forhold ikle er basert på forelskelse og kjærlighet - og da er ikke sjalusi inne i bildet på samme måte heller.

Så et program om flerkoneri en gang og hun første kona var egentlig lettet da kone nr to kom i hus, først og fremst for å hjelpe henne med mannens fysiske behov. For det var kvinnens plikt og det var utfordrende under graviditeter og småbarnsperioder. Og godt å få hjelp til hus og barn. Ekteskapsforholdene er litt vanskelig å sette seg inn i synes jeg. Men hvis jeg hadde levd med en mann på den måten så hadde jeg nok gjerne ville hatt flere damer i hus.

Nei.
Ser ikke på meg selv som en sjalu person, men ville ikke ha delt mannen min med noen! Hadde det vært et fornuftsekteskap, så hadde det nok kanskje vært annerledes.

Det spørs vel på måten man er oppdratt på tenker jeg.
Slik jeg er idag kunne jeg ikke tenkt meg det.

Men om jeg var vokst opp der dette var vanlig, og det var mer snakk om å bli giftet bort (ikke nødvendigvis tvangsgiftet) til en man ikke nødvendigvis var forelsket i men likte som person og ikke hadde noe imot, tror jeg at det kunne vært greit nok :)
Problemet er vel mer det om man ender opp i et dramatisk hønsehus.

Har sett en del på det programmet og er ganske fascinert av det livet de lever, men kunne nok aldri klart det selv nei :) for mye kaos rett og slett :p å dele på mannen hadde jeg nok klart, hvis jeg viste at det var sånn fra start, men hadde aldri valgt det da :)

Nei, tror nok ikke det hadde vært noe for meg :D

Hadde aldri villet bo sammen med andre damer. Hadde heller villet ha flere menn, enn å dele en mann med flere damer. Haha! :D
Haha, ja har ofte tenkt den tanken jeg også :P kunne jo vært praktisk med mannfolk med forskjellige kvalifikasjoner :D

Jeg har jo valgt mannen min fordi jeg elsker ham, og vil ikke dele. Så med det utgangspunktet, nei.

Back
Topp