EN liten ting

Me var nett i barsel besøk- Dei har ei jente som er født i sept-08 og fekk ein gut nå i feb...Me hadde med gaver til begge to, veit ikkje heilt om ho jente likte det, det var ei bok som ho kan sjå i seinare...

Eg syns ikkje du er urimelig, eg har sjølv tenkt tanken kos sondre kjem til å reagere på gaver, men det var jo lurt å åpne dei når han ikkje er der.....

Me, eg og mannen har og tenkte å kjøpe noe til sondre, siden han blir storebror..Mannen lagde ein låve til han, eg trudde det var den han skulle få, men den har han allerede gitt til Sondre..hehehhe
Så me får tenke ut ein ny plan...

Synes at du TS tar opp et fint tema- du har sant i det at 1. mann kan føle seg "oversett" jeg har alltid tatt hensyn til dette , når jeg drar på barsel besøk, og husker på å ta med en lite forskjønnelse til 1. mann også i tilleg til 2. mann.. Jeg har nå lenge lagt merke til at min 4 åring har følelsesmessig berg og dal bane følelser for at han skal bli storebror, noen dager ser det ut som han takler det bra, og noen ganger ser det ut som han kommer til å slite med å skal bli storebror- han sier ofte : jeg er bebi, jeg er bebi - Tror 4 åringen min ikke helt klarer å skjønne hva det har å si å dele mamman sin med en annen- Siden jeg jobbet mye f.o.m han var 1 år til han ble 3,5 år og mormor som tok seg av han store deler av tiden, og nå de siste månedene mens jeg var hjemme under svangerskapet har vi kommet hverandre MYeeeee tett kontra før , ser det ut som han kommer til å slite å dele mamman sin med en bebi-...

jeg synes ikke det er frekt.
i bursdager og slikt kjøper jeg ikke til søsken, men jeg også synes det er viktig akkurat der med nye søsken.
Jeg kommer også til å be besteforeldre om å kjøpe en liten ting til henne også. -også svigers... selvom jeg tror de kommer til å gjøre det uansett :)

De fleste i vår familie og vennekrets er informert om at det er bedre at de kommer med en gratulasjonsgave til de eldre søskene enn til babyene.
Babyene verken skjønner eller har bruk for gaver i begynnelsen. Bedre å gi til de som vet å sette pris på gavene, og som blir stolt av å blitt storebror/søster.

ORIGINAL: bea_

Veldig viktig å vise at han også blir tenkt på. Absolutt ikke frekt !!!!!

Sign[;)]

Absolutt ikke frekt, og hadde sakt det samme til min familie og svigers....har en som også er to år men vet at familien kjøper en liten ting til begge når det kommer nytt barn i familien...det har dem heldigvis alltid gjort...[;)]

Synes ikke du var frekk! Vi skal kjøpe inn noen smågaver som storebror kan få når babyen får gaver.. Hvis de ikke allerede har med en liten ting til han da..

jeg er tildels enig med deg... Det er 5 år mellom meg og lillesøstern min. Familien gjorde som dere har tenkt til og kjøpte gave til meg når hun lille ble født. Jeg husker fortsatt at jeg følte meg oversett... hjelper ikke med gave når all fokuset blir på den lille.

Så jeg har sagt i fra på begge sider at det viktigste er å vise storebror her oppmerksomhet, det er selvfølgelig veldig hyggelig med en gave, men jeg tror ikke det er viktigst.

Back
Topp