en liten innrømmelse...

hhennes

Forumet er livet
pleier egetlig alltid å legge anne may på ryggen når hun sksl sove.. men etter hun våkner 1 gang på natt vil hun aldri sove.. da vil hun sove i min seng osv- .. vi er som regel oppe en god stund på samme tidpunkt hver natt.. og de siste nettene vil hun ikke sove igjen- slik jeg ofte må stå opp kun med ett par timers søvn.
så jeg l ungen min på magen og da sov hun fra 6 til halv 10! vet vi ikke skal legge ungen på magen men--
andre som også synder?

nei det tørr jeg ikke[;)]

Med tanke på at antall krybbedøder ble redusert med 50% etter at anbefalingen om å la babyene ligge på ryggen kom, så tar jeg ingen sjanser [8|]

Han sover ofte en times tid på brystet til sambo før han blir lagt på rygg for å sove etterpå. Men då er jo enten eg eller sambo våken da (oftest meg, for sambo synst det er så kos at han sovner sjøl :P )

sjansen for det er vel mye større hvis det røykes av en av foreldrene.

men må innrømme jeg kikket til henne noen ganger- var litt nervøs..

Nei det tørr jeg ikke. [:)]
Men han snur seg alltid over på siden selv når han sover, selv om jeg legger han på rygg [:)]

Legger ikke Alexander på magen for å sove, men han sovner jo av og til når han ligger mage-mot-mage på brystet til enten meg eller min mann.
I sengen vår foretrekker han å ligge på siden har jeg merket (sikkert fordi han da har god utsikt til matfatet??!), men jeg snur han over på ryggen når han sover tungt.

min ligger noen ganger på magen på brystet mitt og sover[:D]

Legger ikke Alexander på magen for å sove, men han sovner jo av og til når han ligger mage-mot-mage på brystet til enten meg eller min mann.
I sengen vår foretrekker han å ligge på siden har jeg merket (sikkert fordi han da har god utsikt til matfatet??!), men jeg snur han over på ryggen når han sover tungt.

trodde ikke vi trengte å snu barnet. men at det var vikig å legge det til på ryggen når en kulle legge det

ORIGINAL: Shauri

Min liker å ligge på siden for da er det lettere å få ut luft [:)]

ORIGINAL: awenka

trodde ikke vi trengte å snu barnet. men at det var vikig å legge det til på ryggen når en kulle legge det

Jeg er redd for at han skal rulle videre over på magen om jeg ikke legger han på ryggen.

ORIGINAL: Snopsi

ORIGINAL: Shauri

Min liker å ligge på siden for da er det lettere å få ut luft [:)]

Ja tror Alexander bruker samme taktikk.

Jeg lar han sove på magen -på magen min, men bare hvis jeg er våken nok. Andreas liker heller ikke sove på ryggen, så han ligger ofte på siden når han sover.

Min lille sover på magen :| han nekter og såve på ryggen og snur seg av seg selv. han ligger kansje i 1 min før han begynner og griner, har prøvd å la han ligge litt og grine men han slutter aldrig [&o]
men både jeg, søstera og broren min sov på magen og alle søsknende til sambo + ham. så jeg krysser alt jeg har for at dette går bra [:(]
han vil ikke en gang ligge på ryggen når vi bærer ham :( må sies at han er veldig plaget med magen, har kolikk så han liker nokk og ha et press...

Nei, det tør jeg ikke. Men hender han sovner på magen på brystet til sambo, men da er vi jo våkne og
følger med[:)]  Ellers ligger mini enten på rygg eller litt på siden.

Alle tre barna til mamma sov på magen fra de var født. På 80 tallet fikk de beskjed om at babyene måtte ligge på magen og ikke på ryggen! Så ikke vet jeg, gikk ihvertfall bra med oss [:D]

Lille snupp her ligger ofte på siden, men ho ruller dit selv. Men jeg legger henne ikke tilbake på ryggen for da bare vrir ho seg tilbake på siden.
I vogna er det eneste stedet ho sover på ryggen hele tiden..

ORIGINAL: Marlene89

nei det tørr jeg ikke[;)]

Et lite tips er å prøve tight wrapping med barn som er roligere når de ligger på magen. Det kan skyldes at de sover bedre pga at de ikke får vekket seg selv med å ta hendene opp i ansiktet når de ligger på magen også (hvis det ikke er magevondt som gjør det).

Maja sover kun på ryggen.

Back
Topp