en liten innrømmelse...

Kamilla sover også kun på ryggen. D e vesst sånn ho kun vil ligge.

Her snur han seg over på magen selv til tider[8|]
Så jeg har våknet flere ganger av at han sover på magen..
Men jeg legger han ikke bevisst på magen i senga nei..Greit nok at det har gått bra for alle oss når vi var små..men det er jo en grunn til at de annbefaler at de skal ligge på ryggen[:)] Men det er opp til hver enkelt hva de vil gjøre og tro på[:)]

har ikke krybbedødstatistikken gått ned etter det anbefales at de skal ligge på rygg?
Her ligger hun på rygg med overkroppen litt opp, liten pute under overkroppen, så hun får puste bedre
Når jeg var hos familien sist la dissa gamle damene(oldemødrene hennes) henne på siden og jeg fikk streng beskjed om at jeg måtte bytte på så hun ikke bare lå på den ene siden for det var ikke bra [:D] Så det forandrer seg hele tiden. Men tror hvis jeg ikke husker feil at statistikken har gått ned. Hvis barnet ikke vil sove noen annen vei skal man visst få la de sove på magen, ikke lett å bli klok på detta.

Tør ikke la hun ligge på magen om natta,da ligger hun på ryggen. Men hun elsker å sove på magen da,sover alltid på brystet mitt om dagen og så sovner hun hver gang jeg legger henne på magen på grabbeteppet.

Når tulla mi sovner på magen, noe hun liker veldig godt pga magevondt, sitter jeg å venter til hun sover godt så snur jeg henne å legger meg selv etterpå. Jeg hadde aldri i verden latt barnet mitt ligge på magen uten oppsyn!! Det er en grunn til at færre barn dør i krybbedød nå.. Å det er en grunn til at man får en body på sykehus som det står ´denne siden opp´ på magen.. Jeg fikk tilogmed beskjed av jordmor at barn skal ligge på ryggen, før jeg dro fra sykehuset!

De sier jo at denne ryggsovinga er viktig når barnet sover alene.

Tiril sover inntil meg om natten og gjort siden sykehuset, og ofte ligger hun da på siden. Det gjorde hun på sykehuset også... men ingen som sa noe på det ettersom hun ikke sov alene. I vogn og seng ligger hun bare på ryggen. Men ettersom hun har begynt å snu seg over på siden selv på flatt underlag... er det vel ikke lenge til ho begynner å bestemme litt selv.

Emilie sover kun på ryggen,ellers litt på sidene.

ORIGINAL: *TheaMor*

Alle tre barna til mamma sov på magen fra de var født. På 80 tallet fikk de beskjed om at babyene måtte ligge på magen og ikke på ryggen! Så ikke vet jeg, gikk ihvertfall bra med oss [:D]

Ja, men I DAG vet vi bedre[;)] Før trudde dei at ikke røyk var farlig, men heldigvis vet vi bedre i dag[;)]

Jeg hadde aldri latt snuppa sove på magen på natta, på dagen får ho sove litt på magen på sofaen, men bare hvis jeg er der og kan følge med[:)] Ho sover en del på sia på natta, men det er fordi ho gulper en del. Så er litt skummelt hvis ho gulper når ho ligger på ryggen..

Hun ligger en del på bryste våres å sover, og da ligger hun jo på magen...
Å på dagtid hender det jeg legger henne på magen når hun sover...
Men da er jeg tilstede hele tiden...

ORIGINAL: Snopsi

ORIGINAL: Shauri

Legger ikke Alexander på magen for å sove, men han sovner jo av og til når han ligger mage-mot-mage på brystet til enten meg eller min mann.
I sengen vår foretrekker han å ligge på siden har jeg merket (sikkert fordi han da har god utsikt til matfatet??!), men jeg snur han over på ryggen når han sover tungt.

Min liker å ligge på siden for da er det lettere å få ut luft [:)]

min oxo :)

Vi bytter på vi.... Hun er sterk nok til å bevege hodet sitt selv, også har vi ikke noe i sengen hennes som kan gjøre at hun ikke får luft. Så vi "synder" vi også[:)] Og da får hun prompet godt også

hun sover på brystet mitt på magen, jeg sovner ofte selv da også. ellers ligger hun på ryggen og sover.

jeg har latt litja mi ligge på magen ikke ofte men et par ganger.. Vi lå gjorde jo det da vi var små, så hvorfor ikke. Skjønner greia, men du må gjøre det som passer for deg.

Merethe og Emilie

Ligger på ryggen om natta. Noen ganger litt over på siden. Ligger på magen oppå brystet vårt når vi er våkne!

Back
Topp