En gang kanskje?

En_gang_kanskje

Flørter med forumet
I en alder av 38 år har jeg bestemt meg for å starte reisen mot å bli mamma :Heartpink Jeg tror ikke denne reisen blir lett etter 12 år uten prevensjon og prøving av/på, kun 1 graviditet (uplanlagt) som dessverre endte i spontanabort 09.04.2025.

Jeg ble inspirert av flere her inne til å dokumentere reisen og lære alt jeg kan på veien, samt at denne beslutningen er et lite steg ut av sorgen etter SA ❤️ Fellesskapet her inne har allerede hjulpet meg masse :love7

Tusen takk for lykkeønsker!

Blødning og smerter etter SA er heldigvis nesten helt borte nå, merker at det gjør at det går bedre psykisk også så det er bra ❤️ Gynekolog anbefalte å vente med å prøve på nytt til etter første menstruasjon, men har lest at det er flere her som har prøvd på første EL etter SA og at det har gått bra, jeg tror vi kommer til å prøve på første EL, om så enn bare for gøy :joyful: Det er mange forkortelser å bli vant til her, men PP1 er det første prøveperiode? Og DPO er dager etter EL (eggløsning) har jeg googlet meg frem til, en helt ny og spennende verden for meg dette her :happy:

Jeg glemte å skrive i første innlegg at jeg har fast partner/ektemann i de 12 årene jeg ikke har vært på prevensjon, og at jeg nå har bestemt meg for å prøve å bli mamma betyr for meg at jeg ikke skal bare la det være opp til «skjebnen» om jeg blir gravid, hvis det er forståelig. Men ønsker ikke å bli for oppslukt heller, jeg vil ha det kjekt med min mann på reisen selv om jeg vet den kan bli vanskelig :Heartpink

I natt drømte jeg at vi hadde startet på IVF reisen, haha! :joyful: Husker ikke egentlig noe fra drømmen men det var ikke et mareritt.. ❤️ Jeg googlet litt om det i går kveld men er ikke blitt helt klok på det enda. En ukjent verden for meg og mange nye ord/navn på medisinske hjelpemidler jeg ikke helt forstår enda. Jeg kan få henvisning til IVF av min fastlege, vil anta at det er i underkant av et halvt års ventetid men det er kun antagelser. Privat kan man jo unngå ventetiden, men det er jo ikke helt økonomisk lurt å velge privat (bufferkonto blir isåfall halvert :nailbiting:). Har noen erfaringer med at det er bedre å gå privat mtp tester og hjelpen/medisiner man får? At tilbudet er bedre privat enn offentlig? Er i tankeboksen :pompus:

Uansett gleder jeg meg til å prøve naturlig de første periodene, savner å være intim med min mann så det blir godt å bli helt ferdig med SA symptomene og komme «back on track!» ❤️ Tenkte at vi kan prøve conceive + glidemiddel i første omgang, etter tips jeg har sett her på forumet :smiley-bounce012

Masse lykke til med prøvingen ❤️
Tusen takk for det :smiley-angelic001

Min mann sa nettopp til meg (uoppfordret) at han skal begynne å ta omega 3 og vitaminer for å gjøre det han kan for å passe på helsen til svømmerne sine :laughing002 Det er veldig koselig å høre at han vil gjøre sitt også :Heartred Jeg har vært litt bekymret for at han sier at han ønsker å prøve videre bare fordi han ser hvor lei meg jeg er etter SA. Men jeg har gitt han flere muligheter og sier direkte til han "du må være ærlig med meg hvis du ikke har lyst, jeg vil ikke at du gjør dette kun for min skyld", så jeg må stole på han at det er noe han vil selv også :smiley-ashamed005 Han er fantastisk og støtter meg så fint når sorgen kommer over meg :Heartred

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp