En gang kanskje? Gravid på IVF#2 innsett #3 ❤️

5+6 - første svangerskapskontroll :Heartred

Idag var jeg på første svangerskapskontroll for blodprøver og helsekort. Det er litt tidlig men fastlegen min sa at de har nå fått informasjon om at blodprøvene kan tas tidlig nå, før anbefalte de gjerne å vente til uke 8. Men vi skulle få svar om laboratoriet mente det var for tidlig siden jeg er bare 5+6, altså ikke fullført uke 6 helt enda.

Han anbefalte meg å ha videre kontroller hos jordmor fordi han hadde ikke peiling på graviditet utover det medisinske - en ærlig sak det :joyful: Men jeg måtte bare ta kontakt hadde jeg behov for å sjekke etter hjertelyd (han har UL på kontoret sitt) eller om jeg har medisinske spørsmål. Han spurte om jeg hadde behov for sykemelding men jeg takket nei og sa at formen er fin, da fikk jeg et strengt blikk hvor han sa at jeg måtte ta kontakt skulle det endre seg, viktig å ta vare på seg selv og ikke slite seg ut for jobben :pompus: Jeg er superfornøyd med fastlegen min, veldig empatisk og sjekker heller for mye enn for lite :Heartred Men hvis noen har erfaringer med å gå til lege vs jordmor så tar jeg hjertelig imot innspill :happy: Har jo aldri kommet meg forbi første svangerskapskontroll før :bag:

Fikk også refusjon via Helfo igår, veldig greit å få tilbake 15 k bananer av de 35 k som har gått med til medisiner :smiley-ashamed004
For en fin fastlege du har! Det er så bra når de også kan si hva de ikke er gode på :love2 jeg har også gode erfaringer med å gå til jordmor, som jeg ser flere over her sier. Hurra for første svangerskapskontroll! Du har så mange fine milepæler foran deg :love7

Det er kjempe masse babypakker til finn og Tise. Søsteren min kjøpte ein pakke med 19 plagg trur eg det var for 300kr. Så det trenger ikkje å bli så dyrt om ein kjøper pent og lite brukte babyklær.

Samme gjelder; brukt sprinkelseng f.eks, brukt vogn, og diverse. Ny madrass og bilstol er vel det jeg ville satset på nytt, resten er null problem å kjøpe brukt. Også er det jo også begrenset hva man trenger. Dumt å kjøpe vogn til 20.000, også liker man ikke trille tur f.eks :hilarious:

Samme gjelder; brukt sprinkelseng f.eks, brukt vogn, og diverse. Ny madrass og bilstol er vel det jeg ville satset på nytt, resten er null problem å kjøpe brukt. Også er det jo også begrenset hva man trenger. Dumt å kjøpe vogn til 20.000, også liker man ikke trille tur f.eks :hilarious:
Ja jeg kommer nok til å se etter mye utstyr brukt på finn.no eller tise :love017 Da vi kjøpte hus så fant vi utrolig mye bra på finn.no og sparte masse penger på interiør/møbler, både penger og miljø spart :woot::Heartred Og jeg kan jo kjøpe inn over tid, og man trenger jo ikke alt umiddelbart heller, se ann behovet litt. Men har jo lyst til å gå litt bananas når man ser hvor mye fint utstyr det er tilgjengelig :smiley-ashamed004:Heartred

For en fin fastlege du har! Det er så bra når de også kan si hva de ikke er gode på :love2 jeg har også gode erfaringer med å gå til jordmor, som jeg ser flere over her sier. Hurra for første svangerskapskontroll! Du har så mange fine milepæler foran deg :love7
Ja veldig fornøyd med han så kommer til å tviholde på han! Men for svangerskapskontroll så vil jeg velge jordmor ja etter flere tips her inne :happy: Ja det er veldig kjekt å være over på denne veien, så håper vi jeg får oppleve alle milepælene helt til mål :smiley-angelic001 Håper masse på septemberbaby på deg! (Snoker litt og følger med ;))

Ja eg kjøpte ikkje noke baby møbler. Fikk alt fra ein nabo som ville kvitte seg med ting. Men kjøpte ny madrass og slikt :hilarious:

Ja eg kjøpte ikkje noke baby møbler. Fikk alt fra ein nabo som ville kvitte seg med ting. Men kjøpte ny madrass og slikt :hilarious:
Kjekt å få fra de som ikke trenger det mer :happy: Jeg må få tak i møbler også ja, men har først et baby/barnerom biffen må renovere fullstendig :joyful:

Ja jeg kommer nok til å se etter mye utstyr brukt på finn.no eller tise :love017 Da vi kjøpte hus så fant vi utrolig mye bra på finn.no og sparte masse penger på interiør/møbler, både penger og miljø spart :woot::Heartred Og jeg kan jo kjøpe inn over tid, og man trenger jo ikke alt umiddelbart heller, se ann behovet litt. Men har jo lyst til å gå litt bananas når man ser hvor mye fint utstyr det er tilgjengelig :smiley-ashamed004:Heartred

Veldig kjekt med brukt. Jeg kjøper en del barneklær på finn (hater å selge ting selv dog :hilarious: ), er jo så lettvint og!!
Men skal innrømme at jeg har likevel handlet til lillebror. Har en skuff med nytt ulltøy kjøpt på salg bl.a :p

Kjøpte også nye bilstoler til de to minste + lillebror på Black week salg :p
Ellers har jeg jo egentlig det meste. Har madrassbeskytter på sprinkelsenga (og bedsiden), så da bruker jeg madrassen om igjen på neste - vasker bare de mellomlagene der i maskin.
Vet i alle fall 100% sikkert at det ikke er gamle rester gulp, oppkast og urin i madrassene når jeg har gjort det sånn. :)

Men ja. Lett å handle til de små, sånn :p

Du kan jo se litt på januarsalget evt, og til våren pleier det jo bli salg på ull og yttertøy! ❤️❤️

Veldig kjekt med brukt. Jeg kjøper en del barneklær på finn (hater å selge ting selv dog :hilarious: ), er jo så lettvint og!!
Men skal innrømme at jeg har likevel handlet til lillebror. Har en skuff med nytt ulltøy kjøpt på salg bl.a :p

Kjøpte også nye bilstoler til de to minste + lillebror på Black week salg :p
Ellers har jeg jo egentlig det meste. Har madrassbeskytter på sprinkelsenga (og bedsiden), så da bruker jeg madrassen om igjen på neste - vasker bare de mellomlagene der i maskin.
Vet i alle fall 100% sikkert at det ikke er gamle rester gulp, oppkast og urin i madrassene når jeg har gjort det sånn. :)

Men ja. Lett å handle til de små, sånn :p

Du kan jo se litt på januarsalget evt, og til våren pleier det jo bli salg på ull og yttertøy! ❤️❤️
Digg med å få tak i utstyr på salg :woot: Ja jeg så jo at det var veldig mye bra salg under black week, men fant ut søndagen at jeg var gravid i black week faktisk - uansett for tidlig å kjøpe ting da :laughing002 Det er jo koselig å handle nye klær også så blir vel mye av det fremover, bare jeg kommer meg over den skumle kneiken :Heartred Har forresten fått TOUL (?) 26.01, da er jeg 12+3 så det blir bra å komme dit :Heartred Så blir nok mer innkjøp nærmere våren ja :happy:

Og ja det blir koselig å fikse babyrom/barnerom, gleder meg veldig :love017

Digg med å få tak i utstyr på salg :woot: Ja jeg så jo at det var veldig mye bra salg under black week, men fant ut søndagen at jeg var gravid i black week faktisk - uansett for tidlig å kjøpe ting da :laughing002 Det er jo koselig å handle nye klær også så blir vel mye av det fremover, bare jeg kommer meg over den skumle kneiken :Heartred Har forresten fått TOUL (?) 26.01, da er jeg 12+3 så det blir bra å komme dit :Heartred Så blir nok mer innkjøp nærmere våren ja :happy:

Ja, litt tidlig når man akkurat har fått positiv, føles jo ut som man jinxer det da :bag: :bag:

Ja, litt tidlig når man akkurat har fått positiv, føles jo ut som man jinxer det da :bag: :bag:
Ja absolutt :laughing002 Dagen jeg tok blodprøve var jeg på julegaveshopping med min mor, fikk litt lange blikk mot barneavdelingen på H&M men jeg klarte å la vær, og sa til min mor vi kunne sjoppe sånt senere :smiley-ashamed004

Ja absolutt :laughing002 Dagen jeg tok blodprøve var jeg på julegaveshopping med min mor, fikk litt lange blikk mot barneavdelingen på H&M men jeg klarte å la vær, og sa til min mor vi kunne sjoppe sånt senere :smiley-ashamed004

Lurt! Men ja, gledes til ultralyd om en stund da! Drøøy uke igjen :p

Sjå etter vintertøy og utstyr på våren! Då er da billigere når det går ut av sesong. Eg handler nytt om det er salg og noke eg virkelig liker av tøy. Så har resten blitt brukt meir av møbler og slike dyrere ting.

Husker når eg skulle ha baby så hadde alle familiemedlemmer kvar sin gamle spisestol av tre som går an å dra ned til eit eiget lite bord til ungen. Så då tilbydde alle å gi deres. Var sånn 4 lik type stoler i forskjellige farger :laughing002

Sjå etter vintertøy og utstyr på våren! Då er da billigere når det går ut av sesong. Eg handler nytt om det er salg og noke eg virkelig liker av tøy. Så har resten blitt brukt meir av møbler og slike dyrere ting.

Husker når eg skulle ha baby så hadde alle familiemedlemmer kvar sin gamle spisestol av tre som går an å dra ned til eit eiget lite bord til ungen. Så då tilbydde alle å gi deres. Var sånn 4 lik type stoler i forskjellige farger :laughing002
Takk for tips! Alltid kjekt å finne ting på salg :happy: Koselig med en stol fra hver da :love017

Har vært borte fra forumet noen uker, og her har det jo skjedd store ting i mellomtiden :woot: For en gledelig overraskelse å se at du er gravid! Slenger inn et stort GRATULERER! :smiley-bounce016
Tusen takk for gratulasjoner og godt å se livstegn fra deg igjen :smiley-angelic003 ❤️ Ja tingenes tilstand endret seg 30.november da jeg tok graviditetstest 16 DPO, så er 6+2 idag og håper det går til termin denne gang :smiley-angelic001❤️

Back
Topp