5+6 - første svangerskapskontroll
Idag var jeg på første svangerskapskontroll for blodprøver og helsekort. Det er litt tidlig men fastlegen min sa at de har nå fått informasjon om at blodprøvene kan tas tidlig nå, før anbefalte de gjerne å vente til uke 8. Men vi skulle få svar om laboratoriet mente det var for tidlig siden jeg er bare 5+6, altså ikke fullført uke 6 helt enda.
Han anbefalte meg å ha videre kontroller hos jordmor fordi han hadde ikke peiling på graviditet utover det medisinske - en ærlig sak det

Men jeg måtte bare ta kontakt hadde jeg behov for å sjekke etter hjertelyd (han har UL på kontoret sitt) eller om jeg har medisinske spørsmål. Han spurte om jeg hadde behov for sykemelding men jeg takket nei og sa at formen er fin, da fikk jeg et strengt blikk hvor han sa at jeg måtte ta kontakt skulle det endre seg, viktig å ta vare på seg selv og ikke slite seg ut for jobben

Jeg er superfornøyd med fastlegen min, veldig empatisk og sjekker heller for mye enn for lite

Men hvis noen har erfaringer med å gå til lege vs jordmor så tar jeg hjertelig imot innspill

Har jo aldri kommet meg forbi første svangerskapskontroll før
Fikk også refusjon via Helfo igår, veldig greit å få tilbake 15 k bananer av de 35 k som har gått med til medisiner