En gang kanskje? Gravid på IVF#2 innsett #3 ❤️

Tusen takk dere!!! :smiley-angelic003 :Heartbigred fra nå av kan jeg få en telefon når som helst fra embryologen med status på hvor mange som ble befruktet, utrolig spennende og nervepirrende :nailbiting::bag:

Herregud, jeg er spent med deg:nailbiting::smiley-bounce012:love7 Håper de ringer snart, helst NÅ:knegg::love2

Melding fra Helse Norge på befruktning

Trommevirvel….?

Hele 4 av 6 egg er befruktet normalt med ICSI :woot:

Så det er samme resultat så langt som sist IVF runde :smiley-ashamed004 Nå er det bare å håpe på god kvalitet og overlevelse til mandag, så vi får et til innsett og er vi heldig 1 på frys :smiley-angelic001:Heartbigred

Litt tårer i øyekroken nå for jeg er så glad, ydmyk og takknemlig:sad010

Last edited:

Trommevirvel….?

Hele 4 egg er befruktet normalt med ICSI :woot:

Så det er samme resultat så langt som sist IVF runde :smiley-ashamed004 Nå er det bare å håpe på god kvalitet og overlevelse til mandag, så vi får et til innsett og er vi heldig 1 på frys :smiley-angelic001:Heartbigred

Så bra at 2/3 blei befruktet!

Trommevirvel….?

Dette er så gode nyheter! Koser meg på dine vegne her jeg sitter med kaffekoppen min :love7 Gleder meg til å høre fortsettelsen :happy:

Trommevirvel….?

Så fantastisk! Er så utrolig glad på dine vegne :love017 :happy093

Så bra at 2/3 blei befruktet!
Ja det er jo faktisk bedre nå, 66% er befruktet med ICSI, hvor sist det var 50 % befruktning med IVf, så det er jo bedring siden sist selv om antall embryo er det samme nå på dag 1 :love017 Spent på overlevelse til mandag, sist var det 50 % av de 4 eggene som overlevde for innsett (altså 2 stk, en til fersk innsett og en til frys).

Ja det er jo faktisk bedre nå, 66% er befruktet med ICSI, hvor sist det var 50 % befruktning med IVf, så det er jo bedring siden sist selv om antall embryo er det samme nå på dag 1 :love017 Spent på overlevelse til mandag, sist var det 50 % av de 4 eggene som overlevde for innsett (altså 2 stk, en til fersk innsett og en til frys).
Hva er egentlig forskjellen på ICSI og IVF? :)

Hva er egentlig forskjellen på ICSI og IVF? :)
Ved IVF så tilsetter man sædprøve til egget i en petriskål og befruktningen skjer «naturlig», altså en sædcelle må selv trenge inn i egget. Denne metoden brukes spesielt når sædprøven er bra.

Ved ICSI så finner embryologen en fin sædcelle og sprøyter den inn i egget, altså «tvungen befruktning» om du kan si det sånn. Brukes ofte ved nedsatt kvalitet på sædprøve.

Vi har ikke nedsatt kvalitet på sædprøve, men ICSI kan være hensiktsmessig hvis det er f.eks. hardt skall på egget (forekommer mer hos «eldre kvinner»), i vårt tilfelle slapp 3 av 8 egg inn 2 sædceller istedetfor bare 1 med IVF sist, så derfor valgte de ICSI denne gang for å styre villbassene til biffen :hilarious:

Last edited:
Ved IVF så tilsetter man sædprøve til embryoet i en petriskål og befruktningen skjer «naturlig», altså en sædcelle må selv trenge inn i egget. Denne metoden brukes spesielt når sædprøven er bra.

Ved ICSI så finner embryologen en fin sædcelle og sprøyter den inn i egget, altså «tvungen befruktning» om du kan si det sånn. Brukes ofte ved nedsatt kvalitet på sædprøve.

Vi har ikke nedsatt kvalitet på sædprøve, men ICSI kan være hensiktsmessig hvis det er f.eks. hardt skall på egget (forekommer mer hos «eldre kvinner»), i midt tilfelle slapp 3 av 8 egg inn 2 sædceller istedetfor bare 1, så derfor valgte de ICSI denne gang for å styre villbassene til biffen :hilarious:
Skjønner! Hihi. Da blir det jo veldig spennende når det nå blir gjort på en helt annen måte! :) ❤️❤️

Back
Topp