Rakk ikke sende heiarop på uttaket, men gratulerer med 6 egg ute! Det var jo storartet! Dette blir spennende! Gleder meg til fortsettelsen

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Ja takk fine du, det helt fantastisk og langt mer enn forventetRakk ikke sende heiarop på uttaket, men gratulerer med 6 egg ute! Det var jo storartet! Dette blir spennende! Gleder meg til fortsettelsen![]()
![]()

Så spennende med de seks eggene! Krysser fingrene!![]()
![]()
Helt fantastiske nyheter!! Håper dette går veien no![]()
Tusen takk dere!!!Så fantastiske nyheter. Krysser fingrene for at dette går veien![]()
fra nå av kan jeg få en telefon når som helst fra embryologen med status på hvor mange som ble befruktet, utrolig spennende og nervepirrende 

Ååå gleder meg til og høre!! Og skjønner det er nervepirrende også!!Tusen takk dere!!!![]()
fra nå av kan jeg få en telefon når som helst fra embryologen med status på hvor mange som ble befruktet, utrolig spennende og nervepirrende
![]()
Tusen takk dere!!!![]()
![]()

Håper de ringer snart, helst NÅ

Tusen takk dere!!!![]()
![]()

Nå er det bare å håpe på god kvalitet og overlevelse til mandag, så vi får et til innsett og er vi heldig 1 på frys 

Så bra at 2/3 blei befruktet!Melding fra Helse Norge på befruktning
Trommevirvel….?
Hele 4 egg er befruktet normalt med ICSI
Så det er samme resultat så langt som sist IVF rundeNå er det bare å håpe på god kvalitet og overlevelse til mandag, så vi får et til innsett og er vi heldig 1 på frys
Litt tårer i øyekroken nå for jeg er så glad, ydmyk og takknemlig![]()
Dette er så gode nyheter! Koser meg på dine vegne her jeg sitter med kaffekoppen minMelding fra Helse Norge på befruktning
Trommevirvel….?
Så det er samme resultat så langt som sist IVF rundeNå er det bare å håpe på god kvalitet og overlevelse til mandag, så vi får et til innsett og er vi heldig 1 på frys
Gleder meg til å høre fortsettelsen 
Så fantastisk! Er så utrolig glad på dine vegneMelding fra Helse Norge på befruktning
Trommevirvel….?

Ja det er jo faktisk bedre nå, 66% er befruktet med ICSI, hvor sist det var 50 % befruktning med IVf, så det er jo bedring siden sist selv om antall embryo er det samme nå på dag 1Så bra at 2/3 blei befruktet!
Spent på overlevelse til mandag, sist var det 50 % av de 4 eggene som overlevde for innsett (altså 2 stk, en til fersk innsett og en til frys).Hva er egentlig forskjellen på ICSI og IVF?Ja det er jo faktisk bedre nå, 66% er befruktet med ICSI, hvor sist det var 50 % befruktning med IVf, så det er jo bedring siden sist selv om antall embryo er det samme nå på dag 1Spent på overlevelse til mandag, sist var det 50 % av de 4 eggene som overlevde for innsett (altså 2 stk, en til fersk innsett og en til frys).
Ved IVF så tilsetter man sædprøve til egget i en petriskål og befruktningen skjer «naturlig», altså en sædcelle må selv trenge inn i egget. Denne metoden brukes spesielt når sædprøven er bra.Hva er egentlig forskjellen på ICSI og IVF?![]()

Skjønner! Hihi. Da blir det jo veldig spennende når det nå blir gjort på en helt annen måte!Ved IVF så tilsetter man sædprøve til embryoet i en petriskål og befruktningen skjer «naturlig», altså en sædcelle må selv trenge inn i egget. Denne metoden brukes spesielt når sædprøven er bra.
Ved ICSI så finner embryologen en fin sædcelle og sprøyter den inn i egget, altså «tvungen befruktning» om du kan si det sånn. Brukes ofte ved nedsatt kvalitet på sædprøve.
Vi har ikke nedsatt kvalitet på sædprøve, men ICSI kan være hensiktsmessig hvis det er f.eks. hardt skall på egget (forekommer mer hos «eldre kvinner»), i midt tilfelle slapp 3 av 8 egg inn 2 sædceller istedetfor bare 1, så derfor valgte de ICSI denne gang for å styre villbassene til biffen![]()
Ja absolutt, og det har jo p.t. hatt god effekt så blir spennende å følge det videre, er jo ingen garanti hvor mange som overlever til dag 3 (ferskinnsett planlagt) og dag 5 (frys planlagt)Skjønner! Hihi. Da blir det jo veldig spennende når det nå blir gjort på en helt annen måte!![]()
![]()
Nervepirrende!!!Ja absolutt, og det har jo p.t. hatt god effekt så blir spennende å følge det videre, er jo ingen garanti hvor mange som overlever til dag 3 (ferskinnsett planlagt) og dag 5 (frys planlagt)