Lillafrosk
Firebarnsmamma♡
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sensommerlykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Julilykke 2023
Marsfiolene 2026 ♡
Ja jeg var kanskje litt «høy i hatten» før dette uttaket og tenkte at jeg fikser egguttak uten problemerSå fikk en liten overraskelse nå
Altså jeg har aldri vært ufin og har hatt kjempeforståelse for at det er individuelle forskjeller og at det kan vøre forskjell fra gang til gang. Min eldste søster hadde kjempevondt på uttaket, legen måtte til slutt ta an alvorsprat med henne: «VIL du ha unger så må du samarbeide og åpne beina dine nå!!»
Men det var tydelig at smertestillende ikke fungerte like godt på meg denne gangen. Jeg hadde gjort dette igjen, hvis det blir behov for det men håper det var siste uttaket
Så kan tyde på at du hadde et enda vondere uttak enn meg da
![]()
Ja, altså, jeg synes ikke jeg hadde noe effekt av smertestillende i det hele tatt. Godt mulig jeg er av dem som tåler.morfin litt for godt. For ble ikke noe susete i hodet eller nummen.
Hadde veldig problemer med å holde rumpa nede og puste meg gjennom, og det føltes ut som om jeg gikk med 0 smertestillende. Synes også lokalbedøvelsen var vond
Altså, må man, så må man, men det var veldig avskrekkende. Jeg er jo 23 uker med nr5, og etter barn nr5 er jeg sånn sett fornøyd om det ikke blir flere; så da blir det nok ikke flere uttak uansett for min del. Selv om vi evt prøver på nr6, så får det i så fall bli egget som får sjansen og naturlig prøving om så var . Så her blir det ikke mer uttak
Altså jeg har aldri vært ufin og har hatt kjempeforståelse for at det er individuelle forskjeller og at det kan vøre forskjell fra gang til gang. Min eldste søster hadde kjempevondt på uttaket, legen måtte til slutt ta an alvorsprat med henne: «VIL du ha unger så må du samarbeide og åpne beina dine nå!!»
Så kan tyde på at du hadde et enda vondere uttak enn meg da

Legen spurte om jeg hadde endometriose og sa hun så noen sammenvoksninger utenfor livmoren. Jeg begynte å grine fordi det er så sårt å ikke vite hva som er galt, men at noe er galt. Hun mente at sammenvoksningene ikke skulle ha noe å si for implantasjon siden det var utenfor livmoren. De er iallefall verdens snilleste og omsorgsfulle mennesker, legene og sykepleierne på HUS 

Men det ble jeg ikke idag i det hele tatt, bare som 2 glass vin og så stoppet det der, selv om det var akkurat samme mengde cocktail som sist, så vet ikke hvorfor jeg tålte det så mye bedre/ikke funket så bra idag, men tydeligvis er det litt forskjeller her, så kan være smertelindringen hadde fungert bra på deg ved en annen anledning
Men ja, skjønner dere ikke trenger flere uttak med den flokken der 
Jeg gikk jo i kjelleren og krisemaksimerte alt på mandag
, så alt nå føles som bonus
Får vite befruktning imorgen så det blir fryktelig spennende
Kan skjønne det har vært veldig smertefullt for deg da, på en skala fra 1-10, hvordan hadde du rangert det? For meg var første gang kanskje 1, altså ikke smerter men litt press/ubehag som var ubetydelig, nå ville jeg rangert det før jeg fikk dose 2 med smertestillende på 7-8. jeg hadde nyresteinanfall engang, det syntes jeg kanskje var 8-9 i smerteskala. Smerteskala er jo subjektiv da, så ikke en nøyaktig evaluering selvsagt…
Hvor vil du plassere fødsel da, 9 eller 10? Jeg har jo aldri opplevd det og vet jo at det er forskjellig fra gang til gang/individuelt, så nettopp en fødsel i en TV serie og begynte å second guesse hva jeg driver med bittelitt 

Grave av deg hoftene med en skje