En dag er det vår tur! Endelig ble det vår tur ❤️

Begge mine fødsler har jo endt med hks, og kommet meg fort begge gangene! Reist hjem på dag 2 og hjemme har jeg tatt ibux og paracet i kanskje 1 uke for å bare ha det best mulig. Så anbefaler at du har det hjemme, (tips:billigere å kjøpe på apotera.no og kan kjøpe flere pakker av gangen) eller så følte jeg meg ikke som noe særlig pasient ❤️ innen de 2 ukene mannen var tilbake i jobb så var jeg i fin form og på trilletur, og faktisk i bedre form en hu i barselgruppa som fødte vaginalt, så fødsler. Ks eller vaginalt har sine fordeler og ulemper uansett :smiley-ashamed004

Gleder meg så til å høre når han har kommet ❤️❤️
Åh. Det er så godt å høre! Satser på at jeg er en av de jeg også. ❤️
Hadde vært deilig å slippe masse smerter i starten. Meen, det får så bare være uansett tenker jeg. Ut må han jo ❤️
Ja. Gud jeg gleder meg ❤️

Oj!! Tenk at han er her neste uke! Jeg hadde planlagt ks med første (seteleie), og det var en veldig fin opplevelse. Håper du er like heldig. Om dere skal ha flere kan du jo fint føde vaginalt om neste ligger i hodeleie (det gjorde jeg) :happy:

For en nydelig dagbok :Heartpink Jeg har lest gjennom hele dagboken din, og sitter igjen med tårer og glede for dere!! For en reise du/dere har hatt, og nå kommer han endelig!

Ønsker deg masse lykke til med fødsel og veien videre :Heartpink Det er så godt å lese at det løste seg til slutt!

Nå er han her ❤️

Navn på barnet: Lukas ❤️
Dato født: 02/07-2024
Født i uke: 28+0
Termin: 19/07-2024
Klokken: 11.41
Kjønn: Gutt
Vekt: 3404 gram
Lengde:
Hodeomkrets: 36
Forløsningsmetode: planlagt keisersnitt
Smertelindring: Spinalbedøvelse
Fødselshistorie: Ble planlagt keisersnitt etter anbefaling av et team fødselsleger grunnet trangt bekken, og seteleie. Oppmøte, 02/07-2024 klokken 07.00 på sykehuset.
Vi fikk rom, jeg fikk kateter og god informasjon på hva som skulle skje. Vi ble hentet rundt 10.30 for å klargjøres til operasjon. Det var en gjeng nydelige mennesker på operasjonsstuen, samt en god stemning. ❤️
Følte meg så ivaretatt, sett og hørt! 11.41 kom lille Lukas til verden. Han ble tatt bak med en gang da han ikke gråt så mye som de ønsket, men pappa fikk sel følgelig være med.
Og de minuttene som de var borte var de lengste minuttene i mitt liv. Men når pappaen og babyen min kom gående inn mot meg, var det fineste øyeblikket i livet mitt.
jeg føler meg så lykkelig og så full av kjærlighet ❤️
Jeg er i god form, oppe og går og har det egentlig helt fantastisk selvom litt smerter fra operasjonssår ❤️

Last edited:
Herlighet, så nydelig!! :love017 Gratulerer s å mye, endelig var premien her ❤️❤️ så glad for å høre du har fått en god opplevelse med ks! Nyt babybobla :love017

Gratulerer så mye med vakre prinsen! :love7

Gratulerer så mye med en nydelig, liten gutt:gen014:dance011:dance018:cool05:talk017:love017:binkybaby:dummy::love7:Heartblue Kose deg masse med lille, og bare nyyyt nyfødtbobla❤️

Gratulerer så mye!

Mammalivet ❤️

Dagene flyyyr avgårde. Og lille er en mnd i dag :love7

Når lille L kom var jeg så fornøyd at han tok puppen, jeg fikk masse masse melk og han diet godt.
Vi hadde litt ammeproblemer når puppene ble harde som stein på dag 4. på dag 5 var vi på kontroll på sykehuset for sjekk av vekt på lille, ig blodtrykket mitt. Det var ganske høyt med hjemreise.
Det viste seg da at lille hadde gått ned enda mer i vekt og hadde nå mistet 9,5% av fødselsvekten sin. Jeg fikk prøve ammeskjold og ammingen gikk fint igjen. Og de ønsket å ta en blodprøve av meg pga mitt høye blodtrykk.
Mandag ringte de, forhøyede verdier og jeg komme komme på sykehuset med en gang.
Vi pakket bagen i tilfelle det ble en natt, lite viste vi at vi skulle være der i 1uke.
Jeg ble lagt inn igjen, og de første dagene trodde jeg at jeg skulle dø av hodepine. Alt jeg håpet var at lille skulle sove, så jeg slapp og amme.
Fordelen med dette oppholdet var at vi kunne veie lille før og etter måltider, og det viste seg at han drakk bare 15-40 ml hver gang, noe som var alt for lite og vekten gikk ytterligere ned.
Jeg pumpet og ga flaske og plutselig gikk vekten opp igjen. Jeg ammet, pumpet og ga flaske til hvert måltid. Jordmødre, sykepleiere og barnepleiere ga meg alle rådene de kunne for at lille skulle spise godt, problemet var at han sovnet så tungt ved puppen. Jobbet hardt for å få han til å våkne, kunne sitte i 1,5 time og kile han under beina, opp og rape, bytte pupp - så viste det seg at han hadde spist 15 ml.
Jeg prøvde og prøvde, og til slutt endte vi opp med pumpe, flakse og litt mme.
Har prøvd å amme etter vi kom hjem, men lille ser ikke ut til å forbinde puppen med mat, men heller bare Kos og sov. ❤️
Litt slag under beltespennet der, men det er sann det har måttet bli.

Sykehus oppholdet endte etter jeg tryglet og ba om å få reise hjem. Jeg orket ikke mer, jeg følte meg frisk men blodtrykket var skyhøyt. Til slutt fikk jeg nok høyt blodtrykk av å måle blodtrykket.
Ble sendt hjem, med masse medisiner og avtale om tett oppfølging av fastlege.
2 dager senere var blodtrykket stabilt og normalt!

jeg (vi) nyter livet med å bare bli kjent med lille mennesket vårt.
Han sover 2-3 timer mellom måltidene, spiser og sovet litt igjen.
Han har ca 2 våkenvinduer om dagen, hvor han nå smiler litt og følger med ❤️

Jeg elsker livet som mamma, og jeg føler jeg er skapt for denne jobben.
Eneste jeg kan føle på er et savn på å være kjærester med mannen og ikke bare mamma og pappa. Men det går seg til ❤️
Nå gleder jeg meg bare til alle dagene i fremtiden. Og er skremmende klar for høst, vinter og livets første jul med lillegutt ❤️

Så rart at han tilsynelatende ammet så godt, men fikk i seg så lite. Så godt at det ble fanget opp og at dere begynner å finne ut av hva som funker for dere ❤️ Og godt blodtrykket ble stabilt igjen da dere kom hjem ❤️

Hihi, ja, det er virkelig mye å glede seg til framover :love017

Så rart at han tilsynelatende ammet så godt, men fikk i seg så lite. Så godt at det ble fanget opp og at dere begynner å finne ut av hva som funker for dere ❤️ Og godt blodtrykket ble stabilt igjen da dere kom hjem ❤️

Hihi, ja, det er virkelig mye å glede seg til framover :love017
Ja. Det var veldig dumt. Han sov mye, men han hadde jo endel gulsott så vi regnet egentlig med at han var litt slapp av det, og nyfødt egentlig. Men han var nok litt slapp av lite mat også ❤️ synd at det ble sann, men viktigste er at han vokser seg stor. Når vi var på hs her om dagen hadde han gått opp 800g på to uker. Så vi gjør vel noe riktig.

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp