Emmaljunga vs Simo

Snorkfrøken1984

Forumet er livet
VIP
Jeg er svoren Simo fan:) beste vogna ever:) Men har forelsket meg i mondial delux❤ og siden det barnet vi nå prøver på å få blir sistemann så får jeg nok aldri sjansen til å prøve mondial hvis jeg ikke gjør det denne gangen her:) Så hvis det er noen som har hatt Simo og emmaljunga( andre kan også svare altså). Er det noe forskjell på de to vognene? Eventuelt hva?
Noen av grunnene til at jeg elsker Simo er den gode plassen, God å trille, god demping, kommer fram over alt bl.a.
Jeg var innom babyshop i går og kjente litt på mondialen og den virker litt stiv i dempinga i forhold til Simo. Stemmer det eller går det seg til ved bruk? Er det ca like stor plass i mondialen som Simoen?
Bare å komme med både positive og negative ting med Mondialen hvis dere har noe:) at den er tung er ikke no negativt for meg:)

Legger ved en link til de forskjellige bagstr hvertfall til div vogner :) Siden du lurer på om det er like stor plass i vognene :)
www.shoppemamma.com/2013/02/hvor-stor-er-bagen-pa/

Ser baggen er litt kortere på mondial duo combi enn simo duo og kombi

Legger ved en link til de forskjellige bagstr hvertfall til div vogner :) Siden du lurer på om det er like stor plass i vognene :)
www.shoppemamma.com/2013/02/hvor-stor-er-bagen-pa/

Ser baggen er litt kortere på mondial duo combi enn simo duo og kombi
Takk:) Kjekt med en oversikt da:) Ja, ser ut som den er litt kortere. Spiller ikke så stor rolle for jeg hadde ikke lange babyer. Er bare jeg som liker at den er så romslig og god plass til vogn pose osv:) er først nå i 6 og 8 år alderen at de har begynt å bli lange:)

Jeg elsker at simovogna mi er vanntett, slipper å styre med regntrekk :D ville aldri hatt en annen vogn. Har en TFK søskenvogn, det skjer ikke at jeg tar ut den i annet vær enn sol og oppholdsvær, jeg orker ikke den plastsekken :o

Dempingen går seg til ved bruk :) ellers er det god plass i begge. Mondial de luxe er absolutt verdt det om det er siste barnet deres. Svoren simo fan selv

Jeg har edge duo og jeg elsker den. Har understellet etter storebror fra 2010, og alt resten er nytt fra 2015. Skal ta vare på den og bruke til nr 3 som kanskje kommer en gang i 2018 ;)

Valget stod mellom simo og emmaljunga på med eldste. Pappaen syntes simo virket bedre kvalitet, feks ved at den klikket lettere i når han satte bagen på understellet ol. Men dette er 10 år siden, så jeg regner med det kan være helt annerledes nå. Det som utgjorde at jeg valgte simo var vind- og vanntett stoff, trenger ikke regntrekk. Var også storfornøyd med simo på alle andre måter også. Da jeg skulle ha andre barnet vurderte jeg egentlig ikke noe annet enn simo. Men ble ikke like fornøyd nå. Både bagen og sportsdelen er kortere enn på den vi kjøpte i 2007. Men vet ikke hvordan den er ift emmaljunga da. Og så er det en del detaljer som utforming på stormtrekk med fester, størrelse på lommer i kallesjen og slikt. Men uansett en god vogn altså. Jeg synes emmaljunga virker tyngre og stivere og mer massiv.

Du får gå å trille litt i butikkene og kjenne litt på det :)

Jeg elsket simo vogna vi hadde for 4 år siden. Søsteren min hadde emmaljunga, og ho hatet min vogn og jeg hatet hennes vogn. Syns hennes var stiv å trille, mindre lun og vanntett. Kan hende det har forandret seg, men jeg ville prøvd begge to før jeg bestemte meg om du var usikker.

Skulle jeg hatt barn igjen nå, ville jeg brukt Simo vogna jeg har stående.

Jeg har hatt Simo kombi til begge guttene våre og jeg elsker den vogna:) brukte alltid regntrekk for det jeg da sjøl om den var vanntett:) alt var perfekt med den vogna❤ Men jeg bokstavelig talt sikler etter mondial delux når jeg ser den ute og har så lyst å ta sjansen på den:) jeg er en person som alltid går den safe veien og velger ting som jeg er kjent med. men vil gjøre litt grunnarbeid før jeg eventuelt bestemmer meg:) må nok prøvekjøre mondial først ja.. Men skal kjøpe brukt trur jeg. For spørs om gubben går med på å bruke så mye penger på en ny vogn. og i verste fall hvis jeg går for emmaljunga så kan jeg jo alltid selge den og kjøpe en brukt Simo i stedet:)

Jeg elsket simo vogna vi hadde for 4 år siden. Søsteren min hadde emmaljunga, og ho hatet min vogn og jeg hatet hennes vogn. Syns hennes var stiv å trille, mindre lun og vanntett. Kan hende det har forandret seg, men jeg ville prøvd begge to før jeg bestemte meg om du var usikker..

Hadde jeg fortsatt hatt Simo vogna så hadde jeg ikke byttet den ut. Men Simo vogna ga jeg til lillesøsteren min når ho fikk barn og den har dessverre blitt ødelagt nå:(
Jeg er usikker pga at jeg ikke liker å prøve nye ting pga qt jeg er redd for at jeg kommer til å angre fordi at den ikke er like god som Simo. Men samtidig så har jeg veldig lyst til å ta en sjans på mondialen:) Den er så fin..

Valget stod mellom simo og emmaljunga på med eldste. Pappaen syntes simo virket bedre kvalitet, feks ved at den klikket lettere i når han satte bagen på understellet ol. Men dette er 10 år siden, så jeg regner med det kan være helt annerledes nå. Det som utgjorde at jeg valgte simo var vind- og vanntett stoff, trenger ikke regntrekk. Var også storfornøyd med simo på alle andre måter også. Da jeg skulle ha andre barnet vurderte jeg egentlig ikke noe annet enn simo. Men ble ikke like fornøyd nå. Både bagen og sportsdelen er kortere enn på den vi kjøpte i 2007. Men vet ikke hvordan den er ift emmaljunga da. Og så er det en del detaljer som utforming på stormtrekk med fester, størrelse på lommer i kallesjen og slikt. Men uansett en god vogn altså. Jeg synes emmaljunga virker tyngre og stivere og mer massiv.

Du får gå å trille litt i butikkene og kjenne litt på det :)
Jeg har også hørt at de Simo vognene som kom etter at jeg kjøpte den jeg brukte til gutta i 2009 som da var en 2008 modell at de var bittelitt annerledes enn den gamle typen..

Dempinga på emmaljunga kan man justere med tiden. Og om det er på det strammeste nå, vil det gå seg litt til. Jeg elsker emmaljunga men har ingen simo-erfaring. Bagen til mondial er iallefall ikke liten!!

Har begge deler jeg. Simo i enkeltvohn og emmaljunga søskenvogn. Eneste jeg savner med simoen er svingbare hjul som søskenvogna har. Ellers er det umulig å velge spør du meg ;) elsker begge!

Back
Topp