Emmaljunga vs Simo

Skal jeg ha ei vogn som skal brukes fra de er babyer(nyfødt) så hadde jeg nok valgt Simo foran Emmaljunga city cross. Nå har jeg ikke erfaring med Mondial/Duo Edge men de virker som de er store i baggen. Så muligens jeg kunne gått for en slik, men første tanken min hadde nok vært Simo Duo.

Føler med vogner som mange andre ting at det er litt "motepreget". Akkurat nå så er Emmaljunga veldig in, uten at det merket nødvendig vis er det beste på kvalitet.(ikke at de er dårlige vogner, for det er de ikke, men finner nok andre merker som er vel så gode, ja kanskje bedre og.)

Pratet med ei på Barnas Hus i går, og hun sa det samme. Vogner er blitt mote det og nå.

ORIGINAL: TonjeJenta

ORIGINAL: Vilnus

I vårt tilfelle var det greit at emmaljunga baggen var mindre siden ungen ikke var så lang. Ungen har fortsatt plass, men er for aktiv for en liggebag. City crossen har jo full liggestilling, så da gjorde det ikke så mye å bytte da han var ca 7 måneder.

Jeg syns emmaljunga city cross er en go all rounder vogn. Kan brukes i ulike terreng, går an å få med seg på bussen og er lett å løfte. Veier jo mye mindre enn simoen. For oss var den det beste valget siden vi ikke har bil.

Er ikke den lavere enn de vanlige dypvognene?
Har kikket på den selv, men dumt om jeg må bøye meg lenger ned enn nødvendig[:)]

Spørs hva du mener med lav. Håndtaket kan jo vris på. Hva selve baggen angår har jeg ikke sjekket om den er noe lavere andre. Her er vi lave så det er greit med en vogn som ikke er altfor høy.

-
Og mote er jeg ikke så enig i. I alle fall ikke for oss. Årsaken til at vi falt for denne var at jeg skulle ha en lett 4 hjuling og syns rett og slett bugaboo (og lignende) er stygge vogner (sorry altså, hver sin smak). Er ikke så mange vogner på markedet å velge i mellom da. Og vi har kun råd til å ha en vogn, så da er det greit med en som gjør seg i ulike situasjoner og forhold.

Tror det eneste problemet jeg har hatt med den vognen er at den er ikke så altfor god på snø og svinger ikke så lett på knappe plasser (bussen, kjøpesentre ol), men dette kan jeg leve med for den er super på andre områder.

Har lite peiling enda på kvalitet og hva som er mest praktisk osv, men vet hvertfall at jeg synes Simo er mye finere og staseligere[:D]

Dette er vel helt smak og behag! Simo bagen er nok litt større, men her måtte jeg bytte fra bag til sportsdel på Emmaljunga Duo Edge lenge før han vokste ut av bagen... Han var ikke interessert i å LIGGE i vogn lenger, ville opp å se. Og da spiller det jo liten rolle hvor stor bagen er... Jeg er forøvrig veldig fornøyd med den vognen, men det hadde jeg sikkert vært med en Simo også??

simo er større ja.
den er også lettere. og den er vind og vanntett.

jeg har duo og bagen holdt med pose i tom 15mnd alder. og han er gjennomsnittelig stor. kunne da bruke den lune bagen i 2 vintre. Den har også selefeste og ryggstøtte og ta opp slik at ungen kan sitte i bagen - trenger ikke bytte til sportsdel for det.

ORIGINAL: Sha

simo er VELDIG tung!!!

men emmaljunga city bagen er LITEN!! gutten minhadde ikke plass i den lenger da han var 6 mnd!
men man får jo større bager da!!

emmaljunga er tyngre, hvertfall enn simo duo.. og simo bagen er større enn emmaljunga. Når simo er mye bedre å kjøre også, var valget mitt lett hvertfall! [:)]

ORIGINAL: Mrs Lutz

simo er større ja.

jeg har duo og bagen holdt med pose i tom 15mnd alder. og han er gjennomsnittelig stor. kunne da bruke den lune bagen i 2 vintre. Den har også selefeste og ryggstøtte og ta opp slik at ungen kan sitte i bagen - trenger ikke bytte til sportsdel for det.

Det er sant, men de sitter ikke like fint og godt med den lille ryggen som er i den, enn i sportsdelen! Ja, jeg har Emmaljunga selv, men har ved et par anledninger lånt en Simo. Jeg har ikke noe vondt å si om den jeg asså, men jeg ville ikke ha latt ungen sitte i bagen sånn hele tiden. Hvis han alltid vil sitte (bortsett fra når han sover), da hadde jeg heller byttet!

ORIGINAL: Eldiss!

ORIGINAL: lille nuppa

men emmaljunga er en bedre vogn[8D]

å min emmaljunga vogn hadde ligge mål på 97 slå den[:D] hihi

Det eneste negative med Simo er vekta og størrelsen. Ellers, er det den perfekte vogn. Har Bugaboo Cameleon nå og er veldig fornøyd, men det er pga behover vårt er helt annerledes nå enn da vi hadde Simo. Hadde aldri i verden hatt plass til oppbevaring av Simoen her vi bor nå f.eks. [:)] Simoen har også udiskutabelt størst plass til barnet av alle vogner. 

ORIGINAL: Sicily

Det eneste negative med Simo er vekta og størrelsen. Ellers, er det den perfekte vogn. Har Bugaboo Cameleon nå og er veldig fornøyd, men det er pga behover vårt er helt annerledes nå enn da vi hadde Simo. Hadde aldri i verden hatt plass til oppbevaring av Simoen her vi bor nå f.eks. [:)] Simoen har også udiskutabelt størst plass til barnet av alle vogner. 

eeeehhhheee,,,,hvilken simo modell slår ligge målet til emmaljunga sin utgave med ligge mål på 97cm????[;)][8|]

ORIGINAL: #3#

eeeehhhheee,,,,hvilken simo modell slår ligge målet til emmaljunga sin utgave med ligge mål på 97cm????[;)][8|]

Det er jo snakk om dansk utgave, spesialdesignet for det danske markedet!

ORIGINAL: ¤Stumpen¤

ja den er dansk, men kan jo brukes her uansett hadde sånn vogn til begge mine[:)]

ORIGINAL: ¤Stumpen¤

ja den er dansk, men kan jo brukes her uansett hadde sånn vogn til begge mine[:)]

Du får ikke kjøpt den modellen i Norge, så dersom du kjøper vogn i Norge har Simo lengre bag enn Emmaljunga.

jeg har emmaljunga duo edge. kjempefornøyd! den er tung, men det spiller ingen rolle for meg som aldri er ut og inna av bil feks :) og i det føret som er her jeg bor, kunne jeg ikke hatt en annen type vogn, som 3 hjuling feks.
Som jeg har forstått er emmaljunga duo og simo veldig like, det er smak og behag.
personlig mener jeg emmaljunga'en er 10 ganger finere.. [:D] praktiske understell får man også kjøpt ;)

ps. jenta mi er 5 mnd'er og bruker bagen. har god plass. Og jeg har ekstra sett lue, votter til meg&BABY, nøkler, ammeskjold i etui liggende alltid i fotenden også, som tar litt plass[:D]
OG har voksi urban som er en stor pose[;)]

ORIGINAL: Eldiss!

ORIGINAL: lille nuppa

men emmaljunga er en bedre vogn[8D]

Ikke i tvil om hva jeg velger..

ORIGINAL: Amorosa

ORIGINAL: Mrs Lutz

simo er større ja.

Det er sant, men de sitter ikke like fint og godt med den lille ryggen som er i den, enn i sportsdelen! Ja, jeg har Emmaljunga selv, men har ved et par anledninger lånt en Simo. Jeg har ikke noe vondt å si om den jeg asså, men jeg ville ikke ha latt ungen sitte i bagen sånn hele tiden. Hvis han alltid vil sitte (bortsett fra når han sover), da hadde jeg heller byttet!
synes han satt helt fint jeg. hadde vognseler på han og i tillegg kunne han ha mange leker foran seg nedi bagen uten at de datt utenfor[:)]

Simo kombi uten bærebagen inni. [:)]

Skal man virkelig ha stor bag, så kjøp vogn i danmark!

Ellers skjønner jeg ikke "hysteriet" med å skal ha så jævli stor bag.. Det er snakk om cm, og ville heller valgt citycross enn edge/simo!

Vi har hatt Simi kombi som bagvogn, og var kjempefornøyd med den.
Som sportsvogn likte vi den ikke så vi kjøpte Emmaljunga City Cross, og den var vi greit fornøyd med som sportsvogn (Men ikke til vinterbruk..), men kunne ALDRI hatt den som bagvogn!
Nå skal vi kjøpe Simo Duo, fordi jeg ikke liker fargene på Emmaljungaene. Stygge fargekombinasjoner på de fleste som ikke er svarte.

Back
Topp