Emmaljunga vs Simo

ORIGINAL: Sha

simo er VELDIG tung!!!

men emmaljunga city bagen er LITEN!! gutten minhadde ikke plass i den lenger da han var 6 mnd!
men man får jo større bager da!!

Veldig tung??
Jeg er tydeligvis veldig sterk. Klapper den sammen inne, bærer den ut og inn i bilen hver gang vi skal no og må ha med vogn. Null problem[:-][8D]

ORIGINAL: lille nuppa

men emmaljunga er en bedre vogn[8D]

Og MYYYYEE finere[:)]

Men,.... jeg vil heller ha Simo kombi enn simo duo.
Når man tar ut bagen i Simo Kombi ligger ungen like høyt.
På Simo Duo er den delen man setter på for sitting festet helt
annerledes og ungen blir liggende langt ned. Hater å strekke meg og henge over styret mer enn nødvendig[:)]

Aner ikke, men jeg hadde simo kombi med jentungen i begynnelsen - og haaatet den... Synes emmaljungavognene virker mye bedre, men skal ikke si noe sikkert [8D]

Syns både Emmaljunga og Simo har gode vogner jeg.

Men valget våres falt på Emmaljunga city cross, for det var den som passet våres behov best. [:)]

Begge merkene er jo kjent for kvalitet, så alt går jo på smak og behag egentlig.

ORIGINAL: Camara*

ORIGINAL: Sha

simo er VELDIG tung!!!

men emmaljunga city bagen er LITEN!! gutten minhadde ikke plass i den lenger da han var 6 mnd!
men man får jo større bager da!!

emmaljunga er tyngre, hvertfall enn simo duo.. og simo bagen er større enn emmaljunga. Når simo er mye bedre å kjøre også, var valget mitt lett hvertfall! [:)]

Stemmer det, emmaljunga er tyngre! :D

ORIGINAL: TonjeJenta

annerledes og ungen blir liggende langt ned. Hater å strekke meg og henge over styret mer enn nødvendig[:)]

Eeeeh, på sportdelen ligger ungen lavere enn i bagdelen på duo!! Festet på bagen er på undersiden. Festet på sportdelen er høyt oppe på sida, så hele vogna blir lavere når sportsdelen er på! Det gjelder både sportsdelen på duo og kombi. Understellet er likt og sportsdelen er lik Hele forskjellen er jo bagen. Så setter du ei simo duo (med bag på) og ei simo kombi vedsiden av hverandre, så ser du at kombien er lavere.

ORIGINAL: Rødtoppen Hissig

Eeeeh, på sportdelen ligger ungen lavere enn i bagdelen på duo!! Festet på bagen er på undersiden. Festet på sportdelen er høyt oppe på sida, så hele vogna blir lavere når sportsdelen er på! Det gjelder både sportsdelen på duo og kombi. Understellet er likt og sportsdelen er lik Hele forskjellen er jo bagen. Så setter du ei simo duo (med bag på) og ei simo kombi vedsiden av hverandre, så ser du at kombien er lavere.

Det er jo det jeg sier jo[8D]...
Når du har simo kombi med sittedelen liggende og samme på duo.... ligger duo-vogna MYE lenger ned.
Lover... venninna mi har duo og jeg skjønte da at jeg aldri vil ha duo. Kombi er jo sittedelen like høy som bagen ettersom den alltid er der og aldri tas av. Jeg snakker om med sportsdel på ikke bag.

Når du har simo kombi med sittedelen liggende og samme på duo.... ligger duo-vogna MYE lenger ned.
Lover... venninna mi har duo og jeg skjønte da at jeg aldri vil ha duo. Kombi er jo sittedelen like høy som bagen ettersom den alltid er der og aldri tas av. Jeg snakker om med sportsdel på ikke bag.

Hvis du har 2 vogner vedsiden av hverandre med kun sportsdelen på (ene duo, andre kombi) er det ingen forskjell på de. Da er de like høye (evt.lave) De har samme understell og samme sportsdel.

Norsk[:)] simoo

Hvis du har 2 vogner vedsiden av hverandre med kun sportsdelen på (ene duo, andre kombi) er det ingen forskjell på de. Da er de like høye (evt.lave) De har samme understell og samme sportsdel.

Jeg har prøvd, og det har de ikke. 
Ihvertfall ikke min simo kombi og venninna mi sin simo duo. Kanskje de er vanvittig spesielle da?
men hennes simo sportsdel på duo må hun bøye seg mye lenger ned for å komme til ungen enn meg.. jeg syns det ser vanvittig snodig ut med så lav vogn[8D]

Jeg har prøvd, og det har de ikke. 
Ihvertfall ikke min simo kombi og venninna mi sin simo duo. Kanskje de er vanvittig spesielle da?
men hennes simo sportsdel på duo må hun bøye seg mye lenger ned for å komme til ungen enn meg.. jeg syns det ser vanvittig snodig ut med så lav vogn[8D]

Hmm, det synes jeg var rart. Har dere forskjellige årsmodeller? eller annet understell enn standard?
Jeg har selv duo og har jobbet med simo siden 2008. Det finnes 3 forskjellige typer understell, men bare en type sportsdel... Eneste forskjellen på kombi og duo er altså duo har bag som kan festes rett på understellet og kombi har bag som må stå oppi sportdelen. Annet enn det er vognene identiske...

ORIGINAL: pandalise

Skal man virkelig ha stor bag, så kjøp vogn i danmark!

Ellers skjønner jeg ikke "hysteriet" med å skal ha så jævli stor bag.. Det er snakk om cm, og ville heller valgt citycross enn edge/simo!

Skjønner heller ikke det hysteriet med å ha så stor bag osv, når sittedelene på disse vognene er så små(90cm) er jo sittedelen som blir brukt lengst.....

Har alltid trodd simoen var større, så ikke noe nytt for meg. Meeeen syns nå uansett emmaljunga er finere og lettere enn simoen.

Jeg slenger min Simo Kombi baki min Toyota Carina helt vanlig Sedan[8D]
Så trenger ikke nødvendigvis så stor bil for å slippe å demontere heller.
Grunnen til stor bag er at det er godt å sove i . Tiril sover jo i sin simovogn.
Vi bruker sjeldent den til vanlig trilling. Så trenger ikke kunne sitte i bagen, sånn sett.
Men en sportsvogn er ikke så tett oppi som en bag... når det blåser og sånn.

emmaljunga er litt spennende, men jeg er absolutt fantastisk fornøyd med simo iallefall.

Har aldri prøvd Simo jeg, men kjøpte emmaljunga til vår første i 2008. Rett og slett fordi jeg synes den var finest, virket romslig og stødig. Har vært veldig fornøyd. Da hadde jeg ikke peiling på vogner på forhånd, eller hørt om noen vognmerker i det hele tatt, så det var ikke avgjørende for valget.

Det er vel ikke enorme forskjeller på de vognene uansett? Smak og behag : ) Jeg er iallfall fornøyd med min emmaljunga mondial (classic) med sportsunderstell.. Baggen fikk jeg brukt så lenge det føltes nødvendig for oss. Er det om og gjøre å bruke baggen til barnet er over 1 år uansett?

ser noen blander inn city cross, dette blir jo en helt annen vogn, skal man sammenligne noe med city cross så blir det brio happy (samme levrandør som simo)

når det kommer til emmaljunga duo edge med sportsunderstell så er dette type samme vogn som simo duo/kombi, de er ganske like i vekt, simo duo er den letteste, simo kombi og edgen er vell ca like tung. Ei stor vogn som dette den veier litt, så de som velger store vogner har nok andre kriterier enn lett vogn...

mener bestemt at understellet på simokan reguleres opp og ned, derfor kan det ha seg slik at noen har sittedelen lavere, men det har ingenting med om det er kombi eller duo og gjøre.... de selges med klin like understell!

ORIGINAL: BelleHelene

ORIGINAL: SogN

ORIGINAL: pandalise

Skal man virkelig ha stor bag, så kjøp vogn i danmark!

Ellers skjønner jeg ikke "hysteriet" med å skal ha så jævli stor bag.. Det er snakk om cm, og ville heller valgt citycross enn edge/simo!

Skjønner heller ikke det hysteriet med å ha så stor bag osv, når sittedelene på disse vognene er så små(90cm) er jo sittedelen som blir brukt lengst.....

Men ungene koser seg jo i en lun og god bag! Snuppa her stortrives i baggen sin ( litt over 10 mndr ) og sovner nesten i det hun ser vogna[:)]

Joda, men sover hun ikke like godt i sportsdelen da?[:)] Her bruker vi sportsvogn, og mini elsker å sove i den..

ORIGINAL: veteran

ser noen blander inn city cross, dette blir jo en helt annen vogn, skal man sammenligne noe med city cross så blir det brio happy (samme levrandør som simo)

når det kommer til emmaljunga duo edge med sportsunderstell så er dette type samme vogn som simo duo/kombi, de er ganske like i vekt, simo duo er den letteste, simo kombi og edgen er vell ca like tung. Ei stor vogn som dette den veier litt, så de som velger store vogner har nok andre kriterier enn lett vogn..
.

mener bestemt at understellet på simokan reguleres opp og ned, derfor kan det ha seg slik at noen har sittedelen lavere, men det har ingenting med om det er kombi eller duo og gjøre.... de selges med klin like understell!

Takk!! Så godt å se at noen faktisk har peiling

Back
Topp