Emmaljunga vogn

Cloe

Elsker forumet
Himmelbarn
Mailykke 2018
Hvilket understell har dere ?
Faste hjul eller svingbare?
Hvorfor/hvorfor ikke?

Classic understell. Stødig, god framkommelighet og ikke minst overlegen demping. Bruker den til barn nr to nå og er veldig fornøyd.

Begge deler. Pga snø og dårlig brøyting ( måtte gå med eldste midt i veien i sentrum i januar pga for mye snø på fortau, alt fra veien var brøytet opp på fortauet og fortauet var ikke måkt). Har Deluxe understell og svingbare punkteringsfrie. Det svingbare understellet er i bhg nå men å det andre er hjemme.

Har også classic. Har aldri sett problemet med å svinge en vogn med fire faste hjul. Veldig bra i snø/slaps når hjulene kun lager to spor. God på grusvei/traktorvei. God demping.

Svingbare. [emoji173] Kommer aldri til å velge noe annet.

Faste hjul: Deluxe understellet (det med de største hjulene).

Har tidligere hatt Simo med fire faste hjul. Har også babyjogger city mini GT med svingbare hjul.

Jeg synes fire faste hjul er fantastisk og undervurdert :) best demping på de vognene, de er derfor også veldig enkle å svinge selv om hjulene er faste (og jeg er liten og svak), best i snø og ulendt terreng, da de bare lager to hjulspor fordi hjulene er etter hverandre.

Best komfort for baby, OG best komfort for den som triller, pga den gode dempinga og lufthjulene. Dessuten lett å vugge vogna mens den står stille, når man er på kafe og babyen skal sove for eksempel :)

Dessuten er kvaliteten på understellet overlegen: stål og ikke plast. Bremsen er stål og tåler derfor mye. Og så er kurven under stål og mye lettere å holde ren enn en tøykurv som de svingbare gjerne har.

Og i tillegg synes jeg det ser finere ut, og passer bedre til de klassiske store fine bagene som Mondial og Edge har :) fine til sportsdelen også.

Men for turer i skog og mark, eller når man må opp eller ned fortauskanter og trapper utendørs er det virkelig ingenting som slår fire faste hjul og demping. Jeg måtte ned i kjelleren med Simovogna vår hver dag, da vi bodde i blokk. Bump bump bump ned og opp kjellertrappa med vogna. Gikk som en drøm :)

Samme i store snøskavler, slaps og grus, med kolikkbabyen vår som vi måtte trille ute i all slags vær.

Fire faste hjul ❤️

Sportsunderstell m/faste hjul. Vi valgte faste hjul, både fordi det er mer stødig på underlaget vi har her vi bor, og fordi jeg synes det er finere. ☺️

Faste hjul :)

Sportunderstell ( mye lettere ).
Plasthjul som kan låses eller svinges ved behov. Veldig greit å låse dem når man går på ute, men kan låse dem opp og lettere å manuvrøre for eksempel inne på kjøpesentre .

Har hatt «alle» [emoji23] de er gode til forskjellige bruk er min erfaring. Classic med store/små faste hjul er god på asfalt, syns det understellet knirker noe inn i he*** så grus hadde jeg ikke brukt det på.

Sport, er stort og tungt men kan brukes på alle underlag[emoji106]

Duo s/viking med svingbare hjul er knall på alle underlag, skal man trille på snø ville jeg valgt outdoorhjul framfor ecco

Back
Topp