Emmaljunga understell

Sommerbarn16

Forumet er livet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Klarer ikke helt å bestemme meg for hvilke understell jeg skal kjøpe til emmaljunga edge. Får ikke så mye informasjon på emmaljunga sin nettside om hva som egner seg best for hva.

Jeg trenger noen gode dekk som egner seg for både terreng og by. Kommer nok ikke til å gå så mye på shopping. Blir nok mer bruk i terreng.

Hvilket understell er det dere annbefaler da? [emoji4]

Ett av de med fire faste hjul. Enten classic chrome eller Deluxe. Du blir nok fornøyd med begge deler. :)

Vi valgte Deluxe, både fordi vi synes det er finere, at vogna blir litt høyere (mannen min er høy) og at vogna triller lettere med store hjul (litt som med en sykkel).

Den er en drøm å trille i alle slags terreng. Masse snø, slaps og gjørme ingen hindring :)

Vi hadde Simo sist. Understellet der var mer som classic Chrome. Var veldig fornøyd med det også, gikk laaange turer i all slags terreng (var nødt å trille i timesvis pga kolikkbaby ;) )

Kommer an på hva du mener med terreng. ;)

Vi triller både i by, og i skog og mark (bor midt på landet - så mest av sistnevnte), og har Duo S Lounge understell, og kommer aldri til å velge fire faste hjul igjen. Ble Lounge fordi vi ønsket lufthjul, men ikke liker de brune skinndetaljene på Outdoor.

Om jeg skulle velge et understell med fire faste hjul, hadde jeg valgt Classic Chrome, fordi De Luxe ser så dumt ut med sportsdelen på. *sær*.

Kommer an på hva du mener med terreng. ;)

Vi triller både i by, og i skog og mark (bor midt på landet - så mest av sistnevnte), og har Duo S Lounge understell, og kommer aldri til å velge fire faste hjul igjen. Ble Lounge fordi vi ønsket lufthjul, men ikke liker de brune skinndetaljene på Outdoor.

Om jeg skulle velge et understell med fire faste hjul, hadde jeg valgt Classic Chrome, fordi De Luxe ser så dumt ut med sportsdelen på. *sær*.

Enig. Vi har Classic Chrome, av den grunn.

Enig. Vi har Classic Chrome, av den grunn.
Jeg synes den er fin med sportsdelen på jeg :) og mannen min synes også det. Synes det er fint at den blir litt høyere dessuten

Hjulene på classic chrome synes jeg ser små og tykke ut og synes ikke de står helt i stil med resten av vogna, men dette er jo veeeldig subjektivt - smaken er som baken :)

Jeg er litt vel glad i når det det gammeldags ut, litt nostalgiker :) Jeg synes de tradisjonelle gammeldagse Silver Cross -vognene til 20-30 000 er KNALLfine, men alt for store og upraktiske selvfølelig (og for dyre).

Tynne store hjul synes jeg er nyydelig :D
Når de da er like praktiske, er i like god kvalitet og like gode i bruk som classic chrome så jeg ingen grunn til å velge sistnevnte

Verdens fineste vogn av nye vogner som selges nå:
E98ACDF8-BAEA-4C95-8C92-A7A6C5DF6AAF.jpeg

Den er jo heelt uaktuell, alt for stor og tung og ikke minst, ALT for dyr, men SUKK. Den er nydelig. Deluxe-understellet har hjul som er mer som disse :)

Tenk på en sykkel: jo større hjul jo lettere triller sykkelen. Sånn er det med barnevogner også. Store tynne hjul kompenserer veldig for at vogna er «tung» av kg. Den føles mye lettere å trille enn en lettere vogn med små (og gjerne svingbare) hjul.

Jeg synes den er fin med sportsdelen på jeg :) og mannen min synes også det. Synes det er fint at den blir litt høyere dessuten

Hjulene på classic chrome synes jeg ser små og tykke ut og synes ikke de står helt i stil med resten av vogna, men dette er jo veeeldig subjektivt - smaken er som baken :)

Jeg er litt vel glad i når det det gammeldags ut, litt nostalgiker :) Jeg synes de tradisjonelle gammeldagse Silver Cross -vognene til 20-30 000 er KNALLfine, men alt for store og upraktiske selvfølelig (og for dyre).

Tynne store hjul synes jeg er nyydelig :D
Når de da er like praktiske, er i like god kvalitet og like gode i bruk som classic chrome så jeg ingen grunn til å velge sistnevnte

Jeg er enig i at de store hjulene er finest på bagdelen men på sportsvogna synes jeg Classic Chrome ble finest. Men smaken er som du sier forskjellig ;)

Vi har super nitro med punkteringsfrie, svingbare hjul og super viking bag. Syns den fungerer bra på det aller meste, med mye stein hopper hjulene litt noe vi hadde unngått hvis vi hadde valgt lufthjul. Svingbare hjul er ihvertfall supert til vårt bruk! :)

Vi har super nitro med punkteringsfrie, svingbare hjul og super viking bag. Syns den fungerer bra på det aller meste, med mye stein hopper hjulene litt noe vi hadde unngått hvis vi hadde valgt lufthjul. Svingbare hjul er ihvertfall supert til vårt bruk! :)

Har også svingbare hjul og ville ikke vært foruten det. De kan jo bare låses hvis man trenger det.

Vi har med sportsunderstell , veldig lett :) Kan låse hjulene når du går i ulendt terreng og låse opp / svingbare på butikken og byen :)

Låste svingbare hjul er noe helt annet enn faste hjul. Understellet er annerledes og har dårligere demping, de svingbare framhjulene er ofte mindre og er i tillegg ikke på samme rad som bakhjulene, så man lager flere hjulspor, og da blir vogna mye tyngre å dytte...

Jeg synes de tyngste vognene å trille er svingbare vogner der man har låst hjulene... går jo til nød når man må men det er ikke noen god opplevelse.

Svingbare hjul er flott i butikker og kjøpesenter og på glatt asfalt. Men det er mye lettere å svinge en vogn med 4 faste hjul enn en svingbar der hjulene er låst, pga dempinga. Man vipper den opp kjempelett

Låste svingbare hjul er noe helt annet enn faste hjul. Understellet er annerledes og har dårligere demping, de svingbare framhjulene er ofte mindre og er i tillegg ikke på samme rad som bakhjulene, så man lager flere hjulspor, og da blir vogna mye tyngre å dytte...

Jeg synes de tyngste vognene å trille er svingbare vogner der man har låst hjulene... går jo til nød når man må men det er ikke noen god opplevelse.

Svingbare hjul er flott i butikker og kjøpesenter og på glatt asfalt. Men det er mye lettere å svinge en vogn med 4 faste hjul enn en svingbar der hjulene er låst, pga dempinga. Man vipper den opp kjempelett

Her er nok opplevelsen forskjellig fra person til person. Synes at faste hjul er veldig tungt å manøvrere. Har aldri hatt noen problem med demping,selv ikke med søsken vogn. Godt at det finnes valgmuligheter som dekker alles behov ;)

Her er nok opplevelsen forskjellig fra person til person. Synes at faste hjul er veldig tungt å manøvrere. Har aldri hatt noen problem med demping,selv ikke med søsken vogn. Godt at det finnes valgmuligheter som dekker alles behov ;)
Når jeg låser hjulene på babyjogger city mini GT og dytter den gjennom snøen blir det alt for tungt for meg :o og den vogna veier jo bare 9 kg. Mens med Simo-vogna som sikkert veier 15kg er det mye lettere, fordi den liksom spretter over og triller lettere. Synes jeg da :) jeg er liten og veldig svak, eier ikke en muskel :P så ba jenta mi hoppe ut av babyjoggervogna hver gang vi måtte trille gjennom et vanskelig sted ;) over en snøhaug eller lignende. Med Simo/Emmaljunga (med 4 faste hjul) kan man liksom bare pløye gjennom :)

Men kan jo hende de svingbare med 4 faste er bedre i snøen? Hvilken har du?

Når jeg låser hjulene på babyjogger city mini GT og dytter den gjennom snøen blir det alt for tungt for meg :eek: og den vogna veier jo bare 9 kg. Mens med Simo-vogna som sikkert veier 15kg er det mye lettere, fordi den liksom spretter over og triller lettere. Synes jeg da :) jeg er liten og veldig svak, eier ikke en muskel :p så ba jenta mi hoppe ut av babyjoggervogna hver gang vi måtte trille gjennom et vanskelig sted ;) over en snøhaug eller lignende. Med Simo/Emmaljunga (med 4 faste hjul) kan man liksom bare pløye gjennom :)

Men kan jo hende de svingbare med 4 faste er bedre i snøen? Hvilken har du?

Har emmaljunga supe viking og dobbel viking med svingbarehjul. Har kommet meg frem i hele vinter med låste hjul, men veldig glad nå som det et bart og jeg kan låse opp hjula. Merket stor forskjell når jeg kjører dobbelt vogn på nærmere 25 kg inkl unger, svingene går som en drøm og er ikke utslitt i armene når jeg kommer hjem.

Back
Topp