Emmaljunga Super Viking vs Bugaboo Buffalo

Lavendel84

Flørter med forumet
Desemberglede 2015
Noen som har noen formening om disse to?

Jeg heller mot super viking fordi den har lufthjul, fjæring og virker mer robust enn Buffalo. Syntes Buffalo var litt for plastikk og stiv, men kjenner mange som er fornøyd med den.

Noen som vet hvor mye bagdelen til Buffalo veier? Har søkt og lett over hele internett men ingen har visst lurt på dette før. På nettsidene til Bugaboo står det bare hva hele vogna veier inkludert sportsdelen..

Bagen til Super Viking veier ca 4 kg. Og vi bor i 4. etg.. Er det noen som lar bagdelen stå igjen i trappeoppgangen?

:)

Du bør tenke neste steg, altså sportsdelen, fordi den brukes betraktelig mye lenger. Jeg personlig ville valgt emmaljunga, men det er fordi sportsdelen til bugaboo er for åpen for min smak. Da vi bodde i blokk tok vi bagen med opp. Hun sov i bagen på dagtid, så da ble det sånn. :)

Synes ikke det er så veldig stor forskjell på sportsdelene til emmaljunga super viking og buffalo egentlig, mener du åpen fra sidene?

Jeg er kanskje inhabil, men jeg ville valgt bugaboo. Synes den er så fin, og tror vi kommer til å bli super fornøyd når vi starter å bruke den. Er personlig ikke så stor fan av emmaljunga også da. Kan selvfølgelig ta helt feil, men krysser fingrene for at vi blir fornøyd :-) Jeg veide den nå, og bagen i seg selv veier ca 4,5 kg, så kanskje litt tyngre hvis emmaljunga sin er 4. Håper dere finner ut av det, og velger den vognene som er mest riktig for dere :-)

Takk for at du fant ut det for meg, du har allerede kjøpt buffalo altså? Har vært helt umulig å finne dette på nett :)

Jeg synes både buffalo og super viking er fine, selv om de har ulik stil! Det er lufthjulene og fjæringen som gjør at valget sannsynligvis faller på sistnevnte. Glad jeg har fått innsnevra valget til to vogner i det minste .. :gen014

Ja, vi gikk for Buffalo:-) Modellen til emmaljunga er den fineste de har, synes jeg, men liker understellet på bugaboo bedre. Men fjæring og hjulene er såklart et pluss på emmaljungaen. Ja, det er ikke bare bare å velge!

Man kan ha to ulike bagger til super viking så vidt jeg har skjønt. De er 75 cm i lengde. Mener å huske at buffalo er 86 cm lang. Edit: ser at Buffalo er 76 cm, så de er like lange omtrent da.

Last edited:
Hadde helt klart valgt buffalo! :)
Grisefin vogn med mange praktiske funksjoner, god kvalitet og fungerer like bra på grusveien som på senteret..
Jeg skulle egentlig kjøpt den, men arvet en emmaljunga i tillegg til Tfk'en vi har fra fotrigemann, så da ble det ikke ny vogn likevel...

Hadde helt klart valgt buffalo! :)
Grisefin vogn med mange praktiske funksjoner, god kvalitet og fungerer like bra på grusveien som på senteret..
Jeg skulle egentlig kjøpt den, men arvet en emmaljunga i tillegg til Tfk'en vi har fra fotrigemann, så da ble det ikke ny vogn likevel...

Hvilke praktiske funksjoner er det på buffalo som ikke er på andre som super viking? Har inntrykk av at super viking også har mange av de samme funksjonene og god kvalitet der og. Eneste jeg ser som er forskjell er at man kan velge lufthjul på sistnevnte..

Hvilke praktiske funksjoner er det på buffalo som ikke er på andre som super viking? Har inntrykk av at super viking også har mange av de samme funksjonene og god kvalitet der og. Eneste jeg ser som er forskjell er at man kan velge lufthjul på sistnevnte..
Har aldri fått demonstrert super viking, så kjenner ikke funksjonene dens. Men de praktiske funksjonene jeg liker spesielt godt på buffalo er at den blir veldig liten når den legges sammen og kan legges sammen med en hånd, bagdelen kan gjøres helt flat (!), sittedelen kan brukes som en stol på gulvet (perfekt på ferie/reise og besøk uten barnestol etc), den store kalesjen som kan dras ut enda et hakk slik at du ikke får sol inn.. Jeg liker veldig godt Bugaboo's konsept med at alle delene har unike bruksegenskaper. I tillegg syns jeg det er toppers å enkelt kunne bytte ut tekstilene ved behov eller om du bare har lyst på ny farge, da har du plutselig ny vogn :) Vognen er like god å trille for lave og høye pga det lange teleskophåndtaket. Jeg syns det er den fineste vognen på markedet :)

Enig med deg, blåbærtua. Skjønner ikke at folk synes den virker plastikk heller. Vi har gått for en emmaljunga edge duo s, fordi mannen ville ha en større vogn. Hadde nok ikke gått for Emmaljunga om Super Viking var alternativet. Jeg liker veldig godt både understellet og bagen til Buffalo :)

Enig med deg, blåbærtua. Skjønner ikke at folk synes den virker plastikk heller. Vi har gått for en emmaljunga edge duo s, fordi mannen ville ha en større vogn. Hadde nok ikke gått for Emmaljunga om Super Viking var alternativet. Jeg liker veldig godt både understellet og bagen til Buffalo :)

Jeg syntes den virket stiv i butikken, sikkert pga manglende fjæring. Men synes begge er fine å se på. Ser at det er veldig mange i Oslo som har Buffalo nå om dagen.

Jeg har bestilt bugaboo buffalo og gleder meg sånn til den kommer. Jeg synes den er så fin :)

Back
Topp