Emmaljunga super nitro eller Edge duo?

Tussi_lussi

Elsker forumet
Oktoberskattene 2015
Snøkrystallene2021❄️
Noen som har erfaring med disse vognene? Klarer ikke bestemme meg :/
Har forstått det som at bagen på Edge duo er bare 5cm lengre, men at sportsdelen på disse vognene er like. Stemmer det? Venter en liten gutt i oktober så får hele høst og vinteren forran oss så tenker kanskje at en stor bag er greit, men 5cm høres da ikke ut som noe særlig forskjell? Vekta på vogna tror jeg også bare skiller ca 2kg hvis jeg har forstått det rett? Nitro super har bare punkteringsfrie hjul på 2015 modellene, mens på Edge duo kan jeg få med lufthjul. Hvilke hjul kan anbefales? Skal jeg ut på tur me vogna må jeg trille den opp en lang og bratt grusvei. Tar imot alle råd med stor takknemlighet da jeg snart blir gal av denne vogn jungelen ;)

Noen som har erfaring med disse vognene? Klarer ikke bestemme meg :/
Har forstått det som at bagen på Edge duo er bare 5cm lengre, men at sportsdelen på disse vognene er like. Stemmer det? Venter en liten gutt i oktober så får hele høst og vinteren forran oss så tenker kanskje at en stor bag er greit, men 5cm høres da ikke ut som noe særlig forskjell? Vekta på vogna tror jeg også bare skiller ca 2kg hvis jeg har forstått det rett? Nitro super har bare punkteringsfrie hjul på 2015 modellene, mens på Edge duo kan jeg få med lufthjul. Hvilke hjul kan anbefales? Skal jeg ut på tur me vogna må jeg trille den opp en lang og bratt grusvei. Tar imot alle råd med stor takknemlighet da jeg snart blir gal av denne vogn jungelen ;)

Vurderte selv edge duo iallefall. Grunnet bagstørrelsen, men da vi prøvekjørte vogner i butikken, fant vi ut den ikke passet oss. Er det de eneste to det står mellom?
Selv gikk vi for city cross. Den er ikke særlig mye mindre enn edge duo i bagdel, og de vi snakket med hadde iallefall fint hadd flere vinterbarn med den bagdelen.

Vurderte selv edge duo iallefall. Grunnet bagstørrelsen, men da vi prøvekjørte vogner i butikken, fant vi ut den ikke passet oss. Er det de eneste to det står mellom?
Selv gikk vi for city cross. Den er ikke særlig mye mindre enn edge duo i bagdel, og de vi snakket med hadde iallefall fint hadd flere vinterbarn med den bagdelen.
Eneste jeg vet jeg ønsker er store svingar hjul fremme. Tror på city cross at du må ha 4 faste hjul så det er eneste grunn til at vi ikke har tenkt på den. Har også vurdert bugaboo buffalo pga den veier mye mindre og tar mindre plass når den er slått sammen. Syns kalesjen ser så tynn ut på den så har derfor valgt den bort. Nå selger de ut emmaljunga 2015 modellene og er redd hvis jeg venter på 2016 modellene at jeg ikke får vogna i tide.

Eneste jeg vet jeg ønsker er store svingar hjul fremme. Tror på city cross at du må ha 4 faste hjul så det er eneste grunn til at vi ikke har tenkt på den. Har også vurdert bugaboo buffalo pga den veier mye mindre og tar mindre plass når den er slått sammen. Syns kalesjen ser så tynn ut på den så har derfor valgt den bort. Nå selger de ut emmaljunga 2015 modellene og er redd hvis jeg venter på 2016 modellene at jeg ikke får vogna i tide.

Mener de sa her at de åpner for nye bestillinger på 2016 modellene i aug/sept. Når er termin igjen?

Vet vi kunne velge mellom et par typer understell, men husker ikke om den andre typen hadde faste eller svingbare hjul. Men vi ville ha faste store hjul så :p

Kan du få svingbare hjul på både edge og nitro?

Termin er 23/10 så hadde nok kanskje rekt å få vogna til da, men må kanskje bestille den usett. I butikken sa de at emmaljunga prioriterte å lage vogner til privat personer før butikkene får. Kan få svingbare hjul til nitro og edge, men bare med punkteringsfrie til nitro. Hvis jeg venter til 2016 modellen kan jeg få lufthjul på nitro.

Så vidt jeg har forstått er det åpnet for bestillinger for 2016 kolleksjonen alt nå, men fabrikken er stengt i juli, så de får ikke gjort noe før i august. (Men det gjelder jo også de gamle modellene som ikke er lagervare på butikken). Jeg kommer til å bestille nå i juli og satse på at vogna er klar i tide (helt i starten av oktober). Tror mange butikker har fått inn fargekart for 2016 kolleksjonen nå, og hvis ikke er det rett rundt hjørnet:-)

Termin er 23/10 så hadde nok kanskje rekt å få vogna til da, men må kanskje bestille den usett. I butikken sa de at emmaljunga prioriterte å lage vogner til privat personer før butikkene får. Kan få svingbare hjul til nitro og edge, men bare med punkteringsfrie til nitro. Hvis jeg venter til 2016 modellen kan jeg få lufthjul på nitro.

Kan jo bli knapt med tid, men samtidig kan du jo rekke det om ikke det er uendelig lang leveringstid. Men da må du nok bestille usett. Tror ikke det er kjempestore forskjeller mellom 2015 og 2016 kolleksjonen. Har du hørt me de eller butikken om hva som er normal leveringstid når produksjonen starter opp igjen?

Jeg tror du rekker det fint! Jeg har termin 3. oktober, og har fått beskjed om at det går greit av de jeg har snakka med i butikkene. Men du må nok bestille ut i fra bildet, eller så har de kanskje stoffprøver?

Så vidt jeg har forstått er det åpnet for bestillinger for 2016 kolleksjonen alt nå, men fabrikken er stengt i juli, så de får ikke gjort noe før i august. (Men det gjelder jo også de gamle modellene som ikke er lagervare på butikken). Jeg kommer til å bestille nå i juli og satse på at vogna er klar i tide (helt i starten av oktober). Tror mange butikker har fått inn fargekart for 2016 kolleksjonen nå, og hvis ikke er det rett rundt hjørnet:-)
Hvilken emmaljunga vogn går du for?

Kan jo bli knapt med tid, men samtidig kan du jo rekke det om ikke det er uendelig lang leveringstid. Men da må du nok bestille usett. Tror ikke det er kjempestore forskjeller mellom 2015 og 2016 kolleksjonen. Har du hørt me de eller butikken om hva som er normal leveringstid når produksjonen starter opp igjen?
De i butikken tror det skal gå greit, da de peioriterer kundene fremfor at butikkene skal få først. Er city cross lettere en nitro og edge?

De i butikken tror det skal gå greit, da de peioriterer kundene fremfor at butikkene skal få først. Er city cross lettere en nitro og edge?

Det er jo bra da :) city crossen mener jeg er lettere ja. den er smalere i fotdelen av bagen enn edge og nitro. Veldig lett å manøvrere iallefall :)

Jeg går for Super Nitro med lufthjul:-) Bagen der er den samme som på City Cross.
Bra valg:) Selv ville jeg valgt viking-bagen, vet ikke hvorfor men jeg er bare helt forelsket i den bagen!
Håper på å bli gravid igjen sånn at jeg kan ha en unnskyldning til å kjøpe den, hehe

Har nettopp bestilt 2016 modell av emmaljunga, fabrikken er stengt hele juli, men skulle få vogna i mnd skifte august/september :) får oktober baby, så da vet jeg at den kommer i god tid før! :)

Baggen på super nitro, city cross etc er den samme, det er citybag det. Den er mindre og lettere enn bagen på egde, uten tvil, men jeg hadde en slik til min augustgutt i sin tid, og det gikk med pose til mars, da var han et halvt år, og siden soprtsvogna er stor, omsluttende og kan legges helt flatt var det ikke problematisk å legge ham over i den når det ble mars.

Nå venter jeg ny i januar, og da går det i alle fall helt fint, det gjorde det også med søstra som var født i slutten av februar.

Men valget står litt mellom disse ulike likevel, jeg heller mot super nitro absolutt, jeg bare lurer veldig på hvilke hjul som er å anbefale, luft eller punkteringsfrie.

Jeg hadde punkteringsfrie på den forrige (men bremsen er kaputt og vogna er for tiden sovevogn i bhg for et barn som ikke er mitt) så jeg skal i alle fall ha nytt understell (og da kommer det jo med sportsdel, det trenger jeg jo også) men er det en så stor fordel med lufthjul at jeg skal prioritere noe slikt? (nitro air vil jeg egentlig ikke ha, for jeg liker litt mer spenstige farger)

Lurer også på dette med luft og punkteringsfrie hjul. Tror jeg har lyst på 2015 modellene. Har falt for fargen 'Denver' og den utgår i 2016 modellene.
Bagen på Edge veier 5,6kg, mens super nitro veier 4,4kg så skiller jo ikke allverdens. Velger en lufthjul blir vogna enda 1kg tyngre en ved punkteringsfrie.
Litt av fordelen på super nitro er at en kan velge en farge på bag og en an på sportsdel.
At det skal være så vanskelig å bestemme seg!!

Om det er verd det med lufthjul er den største utfordringen for meg å finne ut av, for det legger en del føringer.

Jeg har litt lyst på den røde, og 2016 rød er finere enn 2015 rød, selv om 2014 rød var enda finere.... så å vente på 2016 er ikke noe problem, jeg skal jo altså ikke ha babyen før i januar 2016 uansett, så får jeg vogna til jul er jeg absolutt safe.

Lurer også på dette med luft og punkteringsfrie hjul. Tror jeg har lyst på 2015 modellene. Har falt for fargen 'Denver' og den utgår i 2016 modellene.
Bagen på Edge veier 5,6kg, mens super nitro veier 4,4kg så skiller jo ikke allverdens. Velger en lufthjul blir vogna enda 1kg tyngre en ved punkteringsfrie.
Litt av fordelen på super nitro er at en kan velge en farge på bag og en an på sportsdel.
At det skal være så vanskelig å bestemme seg!!
Jeg sverger til lufthjul.
Hvis du vil ha en 2015-modell må du kjappe deg og lete nå, for det får man ikke bestilt lenger. Eneste måten å få tak i den på nå er om en butikk har den inne. Emmaljunga kan bare kjøpes i butikk og ikke på nett.

Hva er fordelen med lufthjul mener du?

Back
Topp