Emmaljunga NXT90

Baluba2018

Andre møte med forumet
Hei!
Nå som vi er halvveis i graviditeten har vi endelig dristet oss ut til å se på vogner, og for en jungel det er! Vi var på en butikk med stort utvalg, og de 2 som var aktuelle var Emmaljunga NXT90 og Baby Jogger City Elite. Prisforskjellen her er akkuratt nå ca 5-6000, da baby joggeren er på tilbud tom i morgen.

Hadde det vært helt prisuavhengig ville jeg valgt Emmaljungan, for jeg syns ikke baby joggeren er så pen å se på (det minst viktige, jeg vet, men det teller likevel), og jeg syns håndtaket er mindre behagelig (særlige for mannen min som er veldig høy og bredksuldret), og man kan ikke vende sportsdelen. MEN, jeg føler at for å velge emmaljunga må jeg vite at det faktisk er ei god vogn for å forsvare den prisen! Er det noen som har hatt den og brukt den? Ev valgt å kjøpe den eller ikke kjøpe den?

Veldig takknemlig for svar!
 
Hei!
Nå som vi er halvveis i graviditeten har vi endelig dristet oss ut til å se på vogner, og for en jungel det er! Vi var på en butikk med stort utvalg, og de 2 som var aktuelle var Emmaljunga NXT90 og Baby Jogger City Elite. Prisforskjellen her er akkuratt nå ca 5-6000, da baby joggeren er på tilbud tom i morgen.

Hadde det vært helt prisuavhengig ville jeg valgt Emmaljungan, for jeg syns ikke baby joggeren er så pen å se på (det minst viktige, jeg vet, men det teller likevel), og jeg syns håndtaket er mindre behagelig (særlige for mannen min som er veldig høy og bredksuldret), og man kan ikke vende sportsdelen. MEN, jeg føler at for å velge emmaljunga må jeg vite at det faktisk er ei god vogn for å forsvare den prisen! Er det noen som har hatt den og brukt den? Ev valgt å kjøpe den eller ikke kjøpe den?

Veldig takknemlig for svar!
Har dessverre ikke noen gode argumenter annet enn at jeg har lyst på den selv [emoji23]
Nå har jeg ikke sett de live, men for meg er det et poeng hvor stor plass den tar sammenlagt, da vi vil være 6 stk i bilen når alle er med [emoji4]
 
Hei. Nå var jeg og mannen og såg på vogner nettopp her en dag. Fallt for baby jogger City elite. Følte hjulen var bedre å styre med tre hjul og at den var mindre var bare en fordel. Mannen er veldig høy men håndtakene var lette å flytte opp og ikke problem for han. Så gikk jeg på jollyroom etter tips fra noen å kikket der. Spurte på babyshop om de hadde North 13,5 maxi jogger 2017 Duovogn då noen anbefalte denne vogna. Har selv trillet den og den er kjempe god. Fikk da svar at nei den hadde de ikke men City elite var det nærmeste og veldig lik. Så endte vi opp med å kjøpe North Maxi jogger på jollyroom :) vanskelig med vogn jungel der ute ja! Men er sikker på at jeg blir nok veldig fornøyd med denne vogna:)
 
Baby Jogger City Elite er nok en knallvogn! Jeg hadde City lite som trille til forrige barn og syntes den var genial; lett å legge sammen, tok liten plass og god å trille. Så jeg hadde nesten bestemt meg for Elite denne gangen før jeg fant ut at sittedelen ikke er vendbar. Savnet faktisk dette med Lite, selv om dattera mi var 2 år når vi begynte å bruke den. Vil vurdere denne om vi trenger en god og lett trille når ungen blir større, men konkluderte med at den ikke fungerer som en fullgod kombivogn for min del.

Jeg kikket derfor på Babyjogger City premium som et alternativ, den har vendbar sittedel og de selger den til en fin pris på jollyroom for tiden. Den hadde i tillegg fått gode tilbakemeldinger. Desverre var ikke hverken jeg eller mannen så imponerte når vi prøvde den i butikk, den var rett og slett ikke så god å trille syntes vi. Vi endte derimot opp med å sprenge budsjettet og gå for en vogn jeg hadde lest veldig mye positivt om; Britax Go Next. Den har vendbare hjul foran, og store lufthjul bak. Men det er mulig å kjøpe lufthjul til å feste foran også, slik at den blir helt knall på vinterføre. Ekstremt god fjæring og fantastisk å trille. Er nok vogner som er "penere", men jeg er knallfornøyd med at jeg nå har fått en vogn som hadde alt jeg så etter (lang rygg på sittedelen, god å trille både i by og i vær, lang kalesje, enkelt å legge sammen, romslig bagdel, romslig handlekurv...). Emmaljunga NXT90 har jeg kikket på og den virker litt lik Go Next ift ytelse, men jeg har ikke prøvd å trille den. Lykke til i valget - håper dere blir fornøyd, uansett hva slags vogn dere ender opp med :)
 
Vi har ntx90 til storebror på 11mnd. Veldig fornøyd med vogna! Verd pengene synes jeg og mannen min. :happy:
 
Takk for svar alle! Men jeg blir ikke så mye klokere egentlig, haha! Men tipper kanskje vi ender opp med NXT90, syns den var like lett å trille som baby joggeren, også hadde den vendbar sittedel og bredere håndtak (for mannen sin del) som jeg syns er viktig. Også klarte vi ikke å bestemme oss før tilbudet gikk ut, så nå er ikke prisforskjellen såååå avskrekkende stor :p
 
Du kan jo sjekke ut om den vogna du liker selges litt billigere på nett ;) siden du har god tid
 
Vi skal hente vår emmaljunga nxt90 (vi har gått for nxt90f sportsdelen) om et par dager :) Fulgte med på bruktmarkedet, men siden jeg vil ha 2018 modellen da den har mer og justerbar demping, endte vi opp med å kjøpe ny. Emmaljunga er dessverre så og si aldri på tilbud, men til vårt bruk og våre ønsker følte vi at det var verdt prisen :)
Kravene hos oss var:
Liten sammenlagt (og lett å ta opp og ned) ,
Fire hjul og svingbare hjul foran (som fortsatt er stødige når de låses - det er også mulig å kjøpe "quad-kit" til vogna med faste hjul foran),
mulighet for outdoor/terreng hjul (vi går mye i skog og mark hele året),
god og lett å trille,
vendbar sportsdel,
teleskop-håndtak MED knekk (få andre vogner som har begge - jeg synes det er behagelig med knekk, mens samboer er lang og derfor praktisk med teleskop),
Utseende vi likte begge to (for ja - det har litt og si det og).

Nå har vi så klart ikke fått testet vognen med baby, men foreløpig er vi trygge på at vi har gjort riktig valg :)
Lykke til med vognvalget! :)
 
Vi skal hente vår emmaljunga nxt90 (vi har gått for nxt90f sportsdelen) om et par dager :) Fulgte med på bruktmarkedet, men siden jeg vil ha 2018 modellen da den har mer og justerbar demping, endte vi opp med å kjøpe ny. Emmaljunga er dessverre så og si aldri på tilbud, men til vårt bruk og våre ønsker følte vi at det var verdt prisen :)
Kravene hos oss var:
Liten sammenlagt (og lett å ta opp og ned) ,
Fire hjul og svingbare hjul foran (som fortsatt er stødige når de låses - det er også mulig å kjøpe "quad-kit" til vogna med faste hjul foran),
mulighet for outdoor/terreng hjul (vi går mye i skog og mark hele året),
god og lett å trille,
vendbar sportsdel,
teleskop-håndtak MED knekk (få andre vogner som har begge - jeg synes det er behagelig med knekk, mens samboer er lang og derfor praktisk med teleskop),
Utseende vi likte begge to (for ja - det har litt og si det og).

Nå har vi så klart ikke fått testet vognen med baby, men foreløpig er vi trygge på at vi har gjort riktig valg :)
Lykke til med vognvalget! :)

Ser du har mange av de samme kriteriene som vi har, og når det er 35 cm høydeforskjell på mor og far er det faktisk litt viktig at det er både teleskop OG knekk, baby joggeren har kun knekk hvis jeg ikke husker feil. Gjerne legg inn en beskjed når du har fått vogna hjem og fått sett ordentlig på den :D Tror det blir den til meg også altså. Og det er jo første baby, så kan jo bruke vogna til eventuelle senere barn også :D
 
Vi skal hente vår emmaljunga nxt90 (vi har gått for nxt90f sportsdelen) om et par dager :) Fulgte med på bruktmarkedet, men siden jeg vil ha 2018 modellen da den har mer og justerbar demping, endte vi opp med å kjøpe ny. Emmaljunga er dessverre så og si aldri på tilbud, men til vårt bruk og våre ønsker følte vi at det var verdt prisen :)
Kravene hos oss var:
Liten sammenlagt (og lett å ta opp og ned) ,
Fire hjul og svingbare hjul foran (som fortsatt er stødige når de låses - det er også mulig å kjøpe "quad-kit" til vogna med faste hjul foran),
mulighet for outdoor/terreng hjul (vi går mye i skog og mark hele året),
god og lett å trille,
vendbar sportsdel,
teleskop-håndtak MED knekk (få andre vogner som har begge - jeg synes det er behagelig med knekk, mens samboer er lang og derfor praktisk med teleskop),
Utseende vi likte begge to (for ja - det har litt og si det og).

Nå har vi så klart ikke fått testet vognen med baby, men foreløpig er vi trygge på at vi har gjort riktig valg :)
Lykke til med vognvalget! :)

Hvilket understell og hvilken farge gikk dere for? :)
 
Vi tenker enten outdoor eller competition, ifølge de på barnas hus skal de være akkurat like gode i terreng. Enten svart eller navy. Syns outdoor-versjonen er finest da, med de skinndetaljene <3
 
Vi gikk for outdoor i fargen Timber :) vurderte svart også, men valgte å høre på mamma som mente den ble varm i sommer, selv om jeg ikke helt vet om det stemmer helt eller ikke :p

Skal hente den i morgen :D

Tok dere både bag og sportsdel i Timber? :)
 
Vi tenker enten outdoor eller competition, ifølge de på barnas hus skal de være akkurat like gode i terreng. Enten svart eller navy. Syns outdoor-versjonen er finest da, med de skinndetaljene <3
Jeg har competition navy og har nå bestilt outdoor hjul for å bytte til. Vil absolutt ikke anbefale competition om dere kommer til å gå mye tur i terreng! For den rister voldsomt både på asfalt som er strødd, snølagte veier og grusveier! [emoji85] den fungerer dog fint på helt slett underlag, som har asfalt og kjøpesenter!
 
Ja, gjorde det :) Veldig fornøyd med fargen - Syne den gjør seg bedre i virkeligheten enn på bilde da :)

Det tror jeg! :) Jeg så noen av fargene i virkeligheten (svart, grå og blå), og ble spesielt overrasket over hvor fin svart var i forhold til på bilde!
 
Vi har også falt veldig for nxt90 outdoor, men veldig usikker på hvilken farge vi skal velge. De hadde bare svart og navy i butikken så har ikke fått sett de andre i virkeligheten.
 
bb3439575d2129cd2c85d410765086f1.jpg
 
Fikk vogna i posten idag. North 13,5 maxi jogger 2017 Duovogn. Ekstra pluss at jeg fant ut at sportsdelen er vendbar! :)
 
Lykke til med vogn valget ;)
 
Back
Topp