Emmaljunga NXT90

Jeg var innom og kikket på den på mandag, og likte den veldig godt. Har også kikket på Stokke Trailz. Hun i butikken tok ut madrassen fra en Emmaljunga Mondial Duo, og viste meg at madrassene/innermålene på baggene var like store, mens Mondialen er mye mer polstret og derfor ser mye større ut/har mye større utvendige mål.

Jeg prøvde understellet i min lille Mazda 2, får plass (på et vis) hvis jeg tar av hjula. Det var for øvrig enkelt. Har ikke prøvd Trailz'en i bilen, men la understellene sammenslått ved siden av hverandre, og Nxt90 var bittelitt mindre.

Leste en svensk blogg fra ei som prøver barnevogner. Hun hadde plassert sin to-åring i sittedelen, og den så nesten for liten ut. Dvs at hvis man har en lang unge som skal sitte lenge i vogn, så må man nok skaffe ei trille etter hvert. Har samme inntrykk av flere lignende vogner, men har ikke sett det.

Jeg er litt skeptisk til det å sove i ergonomisk sittedel. Det er egentlig mitt største motargument mot begge nevnte vogner. Noen som har erfaring med det?
 
Sniker fra desember her: jeg har november-baby i super viking emmaljunga. Den bagen er ganske lik, fikk god plass til saueskinn og voksipose. Den er også lunere i kalesjen enn bugaboo Feks. Har tittet litt på nxt90 og fordelen med den vs viking er kalesje på sittedelen! Den er mye høyere og finere! Jeg har byttet viking kalesje med bugaboo kalesje på min. Ellers får 4-åringen min plass i viking sittedelen. Med to, snart tre tette barn er superviking dobbeladapter det beste babykjøpet hittil. Nxt90 har det samme. Helt genialt med en bagbaby og sittedel, spesielt ved henting/levering eller to som sover på tur! Skjønte ikke det med barn Nr en, at jeg burde ha kjøpt dobbelvogn med en gang;)
 
PS nxt90 virker kanskje litt tyngre? Hvert fall da jeg trillet i butikk..
 
Er liggedelen større i stokke altså? :O vakre vogner asså <3
Nå har jeg ikke kikket på målene, men jeg syntes den så større ut hvertfall.

Tror jeg må reise tilbake en dag og prøve i bilen min. Begrenset hva det er plass til i en liten yaris :( Og frister ikke så mye med ny bil enda
 
Jeg kjøpte den forrige uke på tilbud☺️☺️ den er bare så sykt fin<3
Den blir veldig liten når man legger den sammen☺️ genialt!
Å jeg syntes den virket veldig god å trille(det lille jeg har prøvd)

Vi var og så på den i dag. Veldig fin meeen Eneste minus for oss er at (spesielt) sittedelen (men også baggen)var vinglete. Du vet når du har satt sittedelelen på understellet, også tar du lett tak i sittedelen og rister litt- når jeg kjente på samme måte på de andre vognene i butikken så beveget hele vognen seg fordi sittedelen el baggen satt så godt på, men på nxt90 så virket den delen (sitte el bag) nesten løs (selv om den jo satt fast). Om du skjønner hva jeg sikter til? Virket som om at de bare er slik, har du kjent på din?
 
Vi var og så på den i dag. Veldig fin meeen Eneste minus for oss er at (spesielt) sittedelen (men også baggen)var vinglete. Du vet når du har satt sittedelelen på understellet, også tar du lett tak i sittedelen og rister litt- når jeg kjente på samme måte på de andre vognene i butikken så beveget hele vognen seg fordi sittedelen el baggen satt så godt på, men på nxt90 så virket den delen (sitte el bag) nesten løs (selv om den jo satt fast). Om du skjønner hva jeg sikter til? Virket som om at de bare er slik, har du kjent på din?
Oi, det skal jeg sjekke ut før jeg eventuelt kjøper den!

Men når det er sagt, jeg har ei venninne som har Elite City Jogger ellerno, og den er også bittelitt vinglete syntes jeg, men den skal vistnok være sånn... hadde noe med demping å gjøre om jeg forstod det rett. Så den ikke er like "stiv" på ulent terreng osv
 
Vi var og så på den i dag. Veldig fin meeen Eneste minus for oss er at (spesielt) sittedelen (men også baggen)var vinglete. Du vet når du har satt sittedelelen på understellet, også tar du lett tak i sittedelen og rister litt- når jeg kjente på samme måte på de andre vognene i butikken så beveget hele vognen seg fordi sittedelen el baggen satt så godt på, men på nxt90 så virket den delen (sitte el bag) nesten løs (selv om den jo satt fast). Om du skjønner hva jeg sikter til? Virket som om at de bare er slik, har du kjent på din?
Jeg syntes ikke den var vinglete, men har ikke prøvd å riggle i den faktisk! Så det skal jeg prøve på i morgen :)
 
Sniker fra desember her: jeg har november-baby i super viking emmaljunga. Den bagen er ganske lik, fikk god plass til saueskinn og voksipose. Den er også lunere i kalesjen enn bugaboo Feks. Har tittet litt på nxt90 og fordelen med den vs viking er kalesje på sittedelen! Den er mye høyere og finere! Jeg har byttet viking kalesje med bugaboo kalesje på min. Ellers får 4-åringen min plass i viking sittedelen. Med to, snart tre tette barn er superviking dobbeladapter det beste babykjøpet hittil. Nxt90 har det samme. Helt genialt med en bagbaby og sittedel, spesielt ved henting/levering eller to som sover på tur! Skjønte ikke det med barn Nr en, at jeg burde ha kjøpt dobbelvogn med en gang;)

Går det an og bruke bugaboo kalesje på superviking en?
 
Back
Topp