Emmaljunga NXT90 eller Britax Smile 3?

Fahu

Andre møte med forumet
Er det noen som har erfaringer å dele? Hvilken anbefaler dere og hvorfor? :)
 
Jeg har nå bestilt Britax smile 3. Har vært i butikke å prøvd den og jeg fikk et veldig godt inntrykk. Det var lett å trille og veldig lett å slå sammen og flott å se på Den har i tillegg gjort det veldig bra på tester. Bestilte pakke med bilsete og isofix. Bestilte fra nettbutikken under hvor de nå i tillegg har 10 % ekstra for nye kunder. Hvis du går får den vognen vil jeg anbefale deg også å bestille værsettet som passer til vognen, det er mye billigere en å bestille det del for del.


https://denlillebarnebutikken.no/barnevogn/barnevognpakke-3-i-1/britax/britax-smile-iii-4i1-frost-grey
 
Vi har bestilt Britax smile 3, hadde i utgangspunktet tenkt på NXT90, men da jeg prøvde den i butikk og kjente hvor tung den var ble den uaktuell for meg. Britax sin opplevde jeg som veldig lett, enkel å slå sammen, stor oppbevaringsplass under mm☺️
 
Har også Britax smile 3. nettopp av grunnen at emmaljunga er så utrolig tung, og ofte er E også lave.

men nå er jo E ett godt etablert merke, og som de fleste kjenner til. og man vet hva man får når man kjøper E.

Og der er Britax ett nyere merke som ikke er like etablert og har ikke samme "merke-pondus" å stille med. men såigjen gjør B det godt i tester og vinner tester igjen og igjen..
 
Britax smile3 er lettere enn emmaljunga nxt90.
Ellers har britax kun flat sportsdel, mens hos emmaljunga nxt kan du velge ergonomisk (nxt90) eller flat (nxt90f)
 
Jeg fikk i gave fra typen en emmaljunga nxt90. Jeg hadde egentlig lyst på den ene Stokke beat. Den er så kompakt og lett. Har ikke montert vogna enda siden vi skal flytte i midten av juli.
 
Jeg har også bestilt Britax Smile III.
Har ikke funnet noe negativt om den.

Jeg synes Emmaljunga NXT90 er fin, og kanskje bedre enn Smile i ulendt terreng? :confused005 Men! Jeg synes den var tung og klumpete. Smile er SÅ lett! Også å slå sammen. Og bagdelen er lett.
 
Vi har bestemt oss for Britax smile 3 og tenker bestille via nett. For det vil vel være billigere? Tenkte da gå for 4i1- pakke. Noen andre som har kjøpt den pakka? Det ser ut som det er ca lik pris i nettbutikkene dersom man skal ha alt utstyr som følger med i den pakka.
Vi lurer også på om det er to ulike typer baser forbilstolen i bil, eller er det kun en..? Noen som vet?
 
Vi har bestemt oss for Britax smile 3 og tenker bestille via nett. For det vil vel være billigere? Tenkte da gå for 4i1- pakke. Noen andre som har kjøpt den pakka? Det ser ut som det er ca lik pris i nettbutikkene dersom man skal ha alt utstyr som følger med i den pakka.
Vi lurer også på om det er to ulike typer baser forbilstolen i bil, eller er det kun en..? Noen som vet?
Jeg har ikke kjøpt pakken, kjøpte kun vogn med bag og sportsdel da jeg ikke visste hvilken bilstol jeg skulle ha. Men endte opp med å kjøpe Britax babysafe med flex-base og vil anbefale den dersom du ikke har prøvd i bil. Denne basen kan man stille på, slik at man får riktig helling pp bilstolen. Jeg prøvde den vanlige basen i vår bil, men det ble for bratt helling på stolen. Prøvde flex-basen og den var perfekt på nederste stilling. Så da gikk vi for den. Mener det er tre eller fire hakk å velge i, så man har ganske mye å gå på. :) Jeg vil derfor tro den passer i veldig mange biler. Vi kjører Tesla M3 (som hovedbil) og har en avensis stasjonsvogn i tillegg.
 
Jeg har ikke kjøpt pakken, kjøpte kun vogn med bag og sportsdel da jeg ikke visste hvilken bilstol jeg skulle ha. Men endte opp med å kjøpe Britax babysafe med flex-base og vil anbefale den dersom du ikke har prøvd i bil. Denne basen kan man stille på, slik at man får riktig helling pp bilstolen. Jeg prøvde den vanlige basen i vår bil, men det ble for bratt helling på stolen. Prøvde flex-basen og den var perfekt på nederste stilling. Så da gikk vi for den. Mener det er tre eller fire hakk å velge i, så man har ganske mye å gå på. :) Jeg vil derfor tro den passer i veldig mange biler. Vi kjører Tesla M3 (som hovedbil) og har en avensis stasjonsvogn i tillegg.
Tusen takk for svar og god hjelp :) Det høres tryggest ut å gå for den dere har.
 
Back
Topp