Emmaljunga eller Stokke ?

*Pink Sugar*

Betatt av forumet
A5AB0B00-AA1E-417C-BD25-3ABAA3E15699.jpeg 7D65219A-5F49-49F2-BC0A-D095D2AFC428.jpeg Mulig noen har spurt om dette før :) Men hvis du skulle valgt mellom emmaljunga (Edge duo) og Stokke trailz - hvilken hadde du valgt og hvorfor /hvorfor ikke?

Klarer ikke helt å bestemme meg. Stor mellom disse 2. Noen i Nord Norge og mye snø , samt på «landet» :)

Ser ikke for meg det stokke-understellet på snø...

Også liker jeg ikke plastic-fantastic looken på Stokke-vogna så emmsljunga helt klart.

Personlig ville jeg valgt Stokke trailz. Hatt vogna selv og var kjempe fornøyd. Skulle ønske de hadde søskenvogn for da hadde jeg kjøpt den! Grunnen til at jeg liker vogna er: den er høy og gir en helt annen kontakt med babyen enn noen annen vogn jeg har prøvd, vendbar sittedel, stor kurv under til poser o.l (siden vogna er så høy får man enkelt puttet poser under vogna), låsbare hjul så man kan velge om man vil ha svingbare eller ikke, god demping og ikke minst storebror stortrivdes i den vogna.

Brukte den hver dag sommer som vinter, både i byen og mer landlig og hadde ingen problemer med og komme meg frem :)

Emmaljunga, god og romslig sportsdel med god liggestilling. Masse plass når baby blir større. God på ulendt terreng.

Synes barnet ligger bedre i emmaljunga sin sportsdel kontra Stokke sin.

Smak og behag :)

Stokkke, uten tvil. Ikke fan emmajunga generelt.
Stokke har svingbare hjul, er høy, romslig bagg, god demping og er etter min mening mye finere.
Jeg har bare prøvd vogna et par ganger hos ei venninne, men liker vogna veldig godt, veldig god å trille.

Har Stokke Trailz selv. Kan ta det positive først: Elsker at barnet sitter såpass høyt og nært. Tror nok jeg hadde savnet den kontakten med barnet på alle andre vogner. Kurven under er fantastisk. Går lett en bilstol eller akebrett under ;) De luftfylte dekkene er mye bedre på grus enn harde dekk. Lille her hadde god plass i liggedelen frem til vi måtte bytte da han sto på alle fire ved 6,5 måneder. Var litt skeptisk til sportsdelen som ikke kan legges flat, men han sover bra i den. På vinterstid sitter han godt og lunt inni den svære vinterposen sin.

Negativt: vognen er et herk å pakke sammen. Akkurat der tror jeg det er det samme med Emmaljunga Anbefaler på det sterkeste en reisevogn i tillegg. Gjennom ti til 15 cm våt slaps er vognen litt tung å trille. Kan være en vogn med der hjulene foran og bak står like langt fra hverandre går lettere frem på det føret. Blir bedre av å låse hjulene, men da savner jeg svingradiusen og bevegeligheten. Den mangler kanskje hele tiden på vogner uten svingbare hjul?

Å finne den riktige vognen for seg er vanskelig. Lykke til med valget!

Stokkke, uten tvil. Ikke fan emmajunga generelt.
Stokke har svingbare hjul, er høy, romslig bagg, god demping og er etter min mening mye finere.
Jeg har bare prøvd vogna et par ganger hos ei venninne, men liker vogna veldig godt, veldig god å trille.
Hvorfor liker du ikke emmaljunga generelt? De lager kvalitetsvogner som holder år etter år.

Ville valgt emmaljunga:) Det er gode vogner, de er gode på snøføre og ikke MINST så er de mer "tette" enn den andre. Jeg fikk baby i nov., og bar sjeleglad for å ha en såpass lun bagdel da jeg måtte ha med babyen for å levere storesøster i bhg. Den demper også godt, og er etter hvert en super sovevogn i bhg.

Hvorfor liker du ikke emmaljunga generelt? De lager kvalitetsvogner som holder år etter år.
Mange som lager gode vogner.
Store, tunge, og vel, ikke pene. Sportsdelen er altfor lav, og en vogn som passer ut hele vogn perioden passer ikke de minste i sportsdelen, noe jeg ikke synes emmajunga gjør.
Kommer aldri til å velge en vogn uten svingbare hjul, og ja, emmajunga finnes med svingbare også, men da ser vogna enda verre ut.
Emmajunga er en vogn alle vil ha, men som mange selger videre etter kort tid, da vogna ikke passer dem. Men den ble kjøpt inn, fordi den er en kvalitetsvogn. Tror ingen av mine venner har hvert fornøyd med emmajunga, den har fort blitt bytta ut og kun blitt brukt som sovevogn. Og det funker den som, men det gjør stort sett alle vogner ;)
Og så klart mange er fornøyde med emmajunga, ellers hadde dem ikke solgt såpass mange vogner. Dem har også mer moderne vogner, og utvikler seg der. Men de klassiske vognene, nei, de liker jeg ikke.

Men Ts spør om hva man hadde valgt av disse, og da sier jeg Stokke;)

Jeg kjøpte emmsljunga til eldste. Brukte til mellomste også. Og kjøpte ny til yngste for den var utslitt (brukte omigjen bagen da den ikke var slitt)

Eneste vogna jeg har solgt pga jeg ikke likte var den meget høyt elskede av mange andre, Baby jogger City elite.

Mange som lager gode vogner.
Store, tunge, og vel, ikke pene. Sportsdelen er altfor lav, og en vogn som passer ut hele vogn perioden passer ikke de minste i sportsdelen, noe jeg ikke synes emmajunga gjør.
Kommer aldri til å velge en vogn uten svingbare hjul, og ja, emmajunga finnes med svingbare også, men da ser vogna enda verre ut.
Emmajunga er en vogn alle vil ha, men som mange selger videre etter kort tid, da vogna ikke passer dem. Men den ble kjøpt inn, fordi den er en kvalitetsvogn. Tror ingen av mine venner har hvert fornøyd med emmajunga, den har fort blitt bytta ut og kun blitt brukt som sovevogn. Og det funker den som, men det gjør stort sett alle vogner ;)
Og så klart mange er fornøyde med emmajunga, ellers hadde dem ikke solgt såpass mange vogner. Dem har også mer moderne vogner, og utvikler seg der. Men de klassiske vognene, nei, de liker jeg ikke.

Men Ts spør om hva man hadde valgt av disse, og da sier jeg Stokke;)
Min mann på 188cm kunne fint trille sportsdelen og bruke den til sitt barn :p

Om de er stygge er smak og behag, de ser ut som vogner. Jeg synes de er fine.

Men Bugaboo selger jo som hakka møkk, og de er de desidert styggeste vognene JEG har sett :p så tydelig at mange har forskjellige meninger her.

Men der viktigste bør være hvordan barnet og babyen er i vogna, og hvor mye den beskytter mot været, og her er emmaljunga overlegen. Stokke er bare skranglete.

Jeg liker begge jeg, fordeler og ulemper er det med alle.
Stokke sin bagdel er jo faktisk vanntett i bunnen sånn at hvis du må sette av toppen i snøen når du plukker fra hverandre vogna så blir den ikke klissvåt, det er jo et stort pluss. (Jeg bor også i nord så vi har myyyyye snø, og ser faktisk det som et realistisk scenario)
Emmaljunga har jo mer utstyr, du kan velge å vrake nesten alt til alle vognene og flere forhandlere. Jeg liker å gå i fysisk butikk når jeg skal klage på noe, og vi har ikke stokke-forhandler. Prisen er ikke like stiv heller med tanke på at man kan få utrolig fine emmaljungavogner på salg. Barnebutikken her har nå salg på årets modeller siden de tar inn neste års nå.

Jeg sto litt mellom stokke og emmaljunga selv når jeg skulle velge.

Helt klart fin den stokke vognen, men jeg skrotet ideen om stokke ganske fort etter en prøverunde med begge, Av den simple grunn at dempingen på stokkevognen er skikkelig dårlig sammenlignet med emmaljunga vognen. Og når man bor litt mer «på landet» hvor det er mye grusveier, hullete asfaltveier, traktorveier etc så er god demping veldig viktig synes jeg. Det eneste som demper på stokkevogna er hjula, ellers er det et stivt plastikk understell.

Annet enn det så er det nok en fin vogn da. Kjenner mange som har vært fornøyde med den:-)

Jeg har classic understellet på emmaljunga, litt større hjul. Den synes jeg er bedre enn stokke

Ingen av delene [emoji23] men om jeg måtte velge så hadde jeg valgt Stokke. Emmaljunga vognene er grusomme. Store, tunge og uhåndterlige

Emmaljunga. Er på min fjerde Emmaljunga, (fordelt på like mange barn), og ELSKER dem. Ingen over, ingen ved siden.

Ja takk begge deler :hilarious:

Jeg liker veldig godt emmaljunga som bagvogn men ikke som sportsvogn. Er noe rart med selene på den vognen.

Liker godt trailz, bortsett fra understellet på den. Men kan være fordi jeg har det gamle. Rister sånn. Men tror den nye trailz skal være bedre.

Liker at den har stor bag. Og at den er høy. God kurv under også.

Back
Topp