Emmaljunga eller Stokke ?

Emmaljunga er en kjempe god vogn. Litt tung og stor i bilen. Men igjen den kommer seg rundt overalt og med det understellet handler vi og tar varene med oss hjem. Nå har vi vært perioder uten bil og da er det ganske fantastisk og trille varene hjem.

Aldri prøvd Stokke trailz

Emmaljunga (i hvert fall Mondial Deluxe) har et eller annet under som gjør at bagen vugger om du setter den på bakken/gulvet, det gjør også at den ikke blir våt under :)
Den vuggegreia ja, men ikke alle bakdelene har det

Bakdelene? Poenget er at denne gjør at selve baggen ikke kommer nedi bakken.

Eller, glem det. Det hjelper selvfølgelig ikke noe om det er en meter snø. Jeg glemmer at ikke alle har garasje :hilarious: Her er det ofte litt smeltet snø på gulvet i garasjen om vinteren og da blir dere også møkkete og da holder det.
Haha, jeg skrev bagdelene men autocorrect er ikke min venn.
Ikke alle har garasje nei :hilarious:

Jeg hadde valgt emmaljunga rett og slett fordi jeg ikke liker designet på Stokke sine vogner.
Har ikke erfaring med noen av dem, men syns Emmaljunga generelt virker mer praktiske :)

Jeg elsker min Emmaljunga Mondial med Deluxe understell. Den er SÅ god å trille med, overalt og på lange turer.

Enda bedre enn Simoen vi hadde til storesøster. I tillegg er Emmaljunga’en en veldig pen vogn.

Og jeg skjønner ikke de som synes den er tung å trille eller tung å svinge. Treåringen min triller den helt fint (det er så stas å få trille lillesøster!), og selv om vi brukte babyjogger city mini GT masse med storesøster, så synes jeg klassisk understell med faste hjul er vel så grei å svinge, man bruker dempinga til å vippe fronten på vogna noen milimeter over bakken. Og jeg er liten og eier ikke muskler :)

Min mann på 188cm kunne fint trille sportsdelen og bruke den til sitt barn :p

Om de er stygge er smak og behag, de ser ut som vogner. Jeg synes de er fine.

Men Bugaboo selger jo som hakka møkk, og de er de desidert styggeste vognene JEG har sett :p så tydelig at mange har forskjellige meninger her.

Men der viktigste bør være hvordan barnet og babyen er i vogna, og hvor mye den beskytter mot været, og her er emmaljunga overlegen. Stokke er bare skranglete.
Enig med deg i alt her.
Mannen min på 190 elsker vår Emmaljunga-vogn. Vi har Deluxe-understellet så da blir den litt høyere (kanskje 5 cm) enn klassisk fordi hjulene er større.

Jeg synes Bugaboo er veldig stygge vogner jeg også. Og generelt sykes jeg mange vogner skriker plast&polyester. Stokke har kanskje er litt mer rundt og tiltalende design enn Bugaboo, men er likevel vedlig preget av plast.

Om hvem som helst triller med en klassisk Emmaljunga-vogn på noe som helst annet underlag enn butikk-gulv eller svært rett og fin asfalt for deretter å prøve Stokke på samme underlaget vil de nok legge merke til hvor mye bedre det er med store faste hjul og god demping.

Enig med deg i alt her.
Mannen min på 190 elsker vår Emmaljunga-vogn. Vi har Deluxe-understellet så da blir den litt høyere (kanskje 5 cm) enn klassisk fordi hjulene er større.

Jeg synes Bugaboo er veldig stygge vogner jeg også. Og generelt sykes jeg mange vogner skriker plast&polyester. Stokke har kanskje er litt mer rundt og tiltalende design enn Bugaboo, men er likevel vedlig preget av plast.

Om hvem som helst triller med en klassisk Emmaljunga-vogn på noe som helst annet underlag enn butikk-gulv eller svært rett og fin asfalt for deretter å prøve Stokke på samme underlaget vil de nok legge merke til hvor mye bedre det er med store faste hjul og god demping.
Jeg synes faste hjul var pyton og den vognen med det ble byttet ut raskt så man er forskjellig :)

For meg blir det som å velge mellom pest eller kolera[emoji28] Liker verken Stokke eller Emmaljunga.

Stokke (av de to) :) Stod mellom Stokke og Bugaboo, men landet på Bugaboo selv :) Ser at andre synes bugaboo er stygg, jeg digger den :D

Back
Topp