Elsker deg eller glad i deg?

Vivaliva

Elsker forumet
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Augustbarna 2021
Litt nysgerrig: Sier dere at mamma/pappa er glad i deg eller elsker deg til barna deres?

Har hørt begge deler, men det er jo litt forskellig «styrke» på de to ordene synes jeg.

Vi sier begge deler☺️

Begge deler :happy:

Sier glad i deg. Er mye mer komfortabel med å bruke det begrepet.

Vi bruker mest glad i deg, Noe pga vane fordi det er det jeg/vi har «vokst» opp med, åsså er det sikkert bare jeg som er rar men jeg føler utrykket «elsker deg» er mer sann kjæreste/ektefelle uttrykk:-)

Jeg bruker mest "elsker deg" til ungene. Å elske for meg er den ubetingede kjærligheten jeg har til barna mine som overvinner alt.

Kan også si love you og glad i deg. Men glad i deg kan jeg si til en veninne også, og har jo en mye sterkere kjærlighet til barna mine enn hva jeg har til mine venner. Glad i deg betyr for meg at man bryr seg om vedkommende og liker å være med de.

Har ikke vokst opp med å høre de ordene, men å elske tilhører for meg barna og mannen.
Glad i kan man være i "hvem som helst".

Vi sier glad i deg. Elsker deg forbinder vi med romantisk kjærlighet.

Sier mest elsker deg/dere. Det er ingen andre på denne jord, som jeg elsker høyere enn barna mine. «Misbruker» ikke ordet å sier det hele tiden, men sier det til de noen ganger i uken. Kan si glad i deg/dere også.

Glad i deg bruker jeg mest, mest komfortabel med det :)

Elsker deg/dere:Heartred

Elsker deg, det er jo det jeg gjør, elsker mann og barn.

Gøad i deg sier jeg til venner og familiez

Som om jeg skulle sagt det selv. :)
Jeg elsker, elsker, elsker barna mine. ❤️

Sier mest elsker deg/dere. Det er ingen andre på denne jord, som jeg elsker høyere enn barna mine. «Misbruker» ikke ordet å sier det hele tiden, men sier det til de noen ganger i uken. Kan si glad i deg/dere også.

Akkurat dette. Elsker ungene mye mer enn jeg elsker mannen, så det er nesten mer naturlig for meg å si det til dem, enn til han.

Stort sett sier jeg at jeg er glad i dem. Men kan også si at jeg elsker dem. Det gjør jeg jo. Vil ikke gradere på å elske mer eller midnre enn mannen, elsker dem på en annen måte enn jeg elsker ham.

Og jeg sier glad i dem til alle fire.

Men så sier jeg igrunnen ikke det til "hvemsomhelst" ellers heller da.

Bruker å si begge deler, men mest elsker deg. Føler ikke at glad i deg er dekkende nok for det jeg føler for barna mine.

Min mor brukte/bruker å si at hun er glad i meg, og da jeg var yngre hadde jeg nok følt at det var rart om hun hadde sagt «elsker deg» til meg. Kanskje fordi jeg ikke har vært vant til at hun har sagt det, og fordi jeg ikke skjønte hvor sterk kjærligheten er for et barn, før jeg ble mor selv..
Jeg vet at min far er veldig glad i meg, men kan ikke huske at jeg har hørt han si det. Hans måte å vise det på er ved å gjøre ting for meg som å ordne ved for meg, eller å be meg kjøre forsiktig etc.

Vi bruker mest glad i deg, Noe pga vane fordi det er det jeg/vi har «vokst» opp med, åsså er det sikkert bare jeg som er rar men jeg føler utrykket «elsker deg» er mer sann kjæreste/ektefelle uttrykk:)

Enig :)

Jeg bruker begge.

Jeg synes ikke det er forskjellig styrke, men forskjellige følelser. Jeg elsker min far, men jeg er ikke glad i han for han er et rævhull (rasist osv).

Back
Topp