Ellas dagbok

Endelig 12 uker *juuuubel*
Da skal det liksom være mer sikkert sies det da, men må innrømme at jeg ikke er 100% rolig ennå.
 
Bært på meg bekkensmerter i dag. Løfter vekter så tenkte at dette tåler jeg fint. Men ved hugging og bøying og bæring....det var visst ikke noe kroppen tålte. Så ikveld har det vært sofaen.
 
Merker at jeg ikke klarer å anstrenge meg så mye. Tok alle vinduene innvendig i dag og det tok fullstendig knekken på nakke og rygg :/
I morgen skal vi på harryhandel så håper kroppen henger sammen til vi skal traske rundt i butikkene...
 
Kjøpte ergobaby i sverige på onsdag. Og idag hentet jeg babynest som jeg vant på auksjon. Koster ca 1500 på babyshop men betalte kun 300 og syntes ikke den er brukt engang. Kupp!! :DImageUploadedByBV Forum1416599169.063538.jpgImageUploadedByBV Forum1416599181.580268.jpg
 
Seng
 

Vedlegg

  • ImageUploadedByBV Forum1416757100.921459.jpg
    ImageUploadedByBV Forum1416757100.921459.jpg
    115,3 KB · Visninger: 66
Last edited:
Tannverken har endelig roet seg med antibiotikaen. Fått hastetime imorgen tidlig. Sliten og slapp etter både kur og smertestillende. Gruer meg fryktelig til helgen da vi skal ha Thanksgivingmiddagen da og jeg skal begynne imorgen tidlig med forhåndsbaking osv. veldig spent på hvordan jeg skal takle det :/
 
Hoven og vondt etter tannlegen. Fikk ikke ut roten så jeg ble henvist til kirurg. Håper jeg får time fort!!
Skal tilbake mandag og fikse andre ting. Møkka bulimi som har ødelagt tennene mine!!
 
Hatt en del ubehag de siste dagene. Tok en bukplastikk for noen år siden og da sydde de musklene mine godt sammen og det gjør at det "sprenger" mer i magen. Hørt at det er normalt men alikevel litt ekkelt.

Sitter og ser litt på bilseter. Vurderer å kjøpe det første setet brukt. Ser mange pent brukte på finn.no men så er det garantien på at det ikke har vært i ulykke da...tenker litt...

Har også bestemt meg for å kjøpe vogn når det er salg i januar.

Ellers er ting greit. Koser meg med juleforberedelser. Sønn er ferdig med tentamener denne uken og han gleder seg til ferie snart :) Kjenner også smått mer og mer bevegelser i magen og det er magisk:)
 
I dag har jeg stått og laget foxkarameller,Merker veldig godt at jeg ikke klarer så for lenge oppreist før jeg blir svimmel. Måtte ta flere pauser mens jeg holdt på.
Søstern min som har termin litt før meg kom på besøk i dag. Veldig koselig :D
 
Sitter og tenker at jeg er fryktelig frustrert i disse dager. Både for meg selv og andres kommentarer.
Jeg har ikke fått noen mage selv om jeg er 17 uker på vei. Jeg har selv tenkt tanker som "kanskje det er noe galt og det ikke vokser som det skal" osv. Men etter flere undersøkelser skal alt være i orden.
Andre i kretsen min har også sett dette og kommer med ganske ufølsomme kommentarer.
Jeg blir beskyldt for å slanke meg (hårreisende beskyldninger!! ), og til og med ei som hintet innpå at hun ikke trodde helt på at jeg var gravid (hvem i svarte svingende lyver om slikt??)
Jeg syntes det allerede er kjipt at magen ikke har vokst og som sagt vært bekymret selv. Men når andre også begyner blir jeg rett og slett irritert og veldig lei meg.

Vekten vipper mellom 2 1/2 - 3 kg opp fra start, jeg spiser mer enn nok og jeg kjenner liv så jeg prøver å tenke at magen popper ut tidsnok.Jeg har trent mye styrke og tenker musklene er med på å holde livmoren litt tilbake også. Bare fryktelig sårende med andres konstante kommentarer om magen!!
 
Huff a meg, folk sier så mye dumt! Syns du er superflink som trener styrke, og det er sikkert en av grunnene til at magen ikke har kommet enda. Det er jo store forskjeller på sånt! Jeg har fått helt motsatt, med spørsmål om jeg er sikker på det bare er 1 inni der osv. Like kjipt det.
Ikke så lett, men bare la det prelle av! Du er superflott, uansett! :)
 
Jeg er 17 uker i morgen, og har minimalt med mage! Den syns absolutt ikke i det hele tatt om man ikke vet at jeg er gravid. Syns også det er tungt, og folk sperrer opp øynene når de hører hvor langt på vei jeg er. Magen popper nok ut plutselig hos oss begge! Sender deg en trøsteklem :)
 
Var hos lege i dag for svangerskapskontroll. Hørte hjertelyden så vidt også :)
Nå er det bare litt over ei uke til ultralyd og jeg gleder meg såååå fælt!!

Vært ute og handlet inn litt til jul.Trodde jeg var ferdig med det meste men kom på et par ting som manglet. Ellers er det kun matinnkjøp som gjenstår.
I morgen skal sønn og jeg lage pepperkakehus. Slang sammen en deig på dagen i dag og slang i kjøleskapet. Det blir så kos. Selv om han er 15 så syntes han det fortsatt er så stas å gjøre slike ting med meg og det setter jeg så pris på:)
 
Ultralyd imorgen og jeg er såååå spent!! Har time kl 13:00, og har noen avtaler før det så tiden går forhåpentlig fort:)
 
Back
Topp