Eldre mødre?

Jeg har tenkt på det samme. Jeg er 33 år nå, og lurer på om jeg også kanskje blir eldst? ‍♀️
 
*sniker*
Jeg var nest eldst i en alder av 27 da jeg fikk datteren min. To hadde ikke førerkort, flere var unge. Vi var alle førstegangs. Jeg fant ikke noe samhold i den gruppa, så håper på bedre lykke når jeg får nr 2.

Helsestasjonen var opptatt av å ha førstegangsmødre i egen gruppe, men vi var jo på ganske forskjellige stadier.
En jeg kjenner "adopterte" inn en fra en annen barselgruppe, får evt satse på det :hilarious:
 
Tror nok ikke det har så mye med alder å gjøre men mer om hvor man står i livet. Modenheten altså. Man kan fint ha mye yngre venner så lenge man ser noenlunde samme verdier i livet og er noenlunde likt i løypa
 
Misforstå meg rett, men føler at så mange er 25 år pluss minus av naturlige årsaker, er er litt redd for å være urgammel (jeg er over 30) hvis jeg får gleden av å komme meg i en barselgruppe til sommeren :Heartred Hva er folks erfaring rundt dette, er det lett blanding der du er, eller dominerer det med kun yngre mødre? Har ingen venner enda her jeg bor, og håper å finne noen i barselgruppen min:happy: (selvfølgelig kan man finne yngre og eldre venner, håper ingen misforstår:banghead:)
Jeg er 35 gravid meg med 2. barnet. Var 31 med førstemann.
Har ikke tenkt noe på alder egentlig. Men i Oslo er
vel alderssnittet høyest i landet (?) Jeg var yngste på min barselgruppe forrige gang, regner med å være midt sånn på treet denne gangen :)
 
Fikk første når jeg va 23 men da hva jeg vel en av de yngste tror jeg.. neste når jeg va 26 og da hva det mangen rundt samme aldrer :D... nå er jeg 30 blir 31 før babyen kommer å håper at det kan vær andre der i ca samme alder og situasjon :Heartblue
 
Fikk første når jeg va 23 men da hva jeg vel en av de yngste tror jeg.. neste når jeg va 26 og da hva det mangen rundt samme aldrer :D... nå er jeg 30 blir 31 før babyen kommer å håper at det kan vær andre der i ca samme alder og situasjon :Heartblue
Vi får håpe det :happy:
 
Ikke tenk på alderen din, det er bare ett tall.

Da jeg var i barselgruppe via helsestasjonen så var jeg 24 år. Det var ei mye yngre enn meg, ei like gammel, ei på 30 og ei på 40. Vi hadde det kjempekoselig sammen. Tror ingen av oss tenkte på alderen til de andre. Og jeg syntes det var veldig flott med blandet alder sånn, for jeg var ung og usikker førstegangsmamma, mens hun eldste hadde flere barn, var trygg og rolig og helt super å snakke med. Vi er alle forskjellige, og vi kan utfylle hverandre.

Her inne på forumet virker det som at det er en jevn mix i alder. :D
 
Ikke tenk på alderen din, det er bare ett tall.

Da jeg var i barselgruppe via helsestasjonen så var jeg 24 år. Det var ei mye yngre enn meg, ei like gammel, ei på 30 og ei på 40. Vi hadde det kjempekoselig sammen. Tror ingen av oss tenkte på alderen til de andre. Og jeg syntes det var veldig flott med blandet alder sånn, for jeg var ung og usikker førstegangsmamma, mens hun eldste hadde flere barn, var trygg og rolig og helt super å snakke med. Vi er alle forskjellige, og vi kan utfylle hverandre.

Her inne på forumet virker det som at det er en jevn mix i alder. :D
Ja, så lenge man kommer overens, så er det det viktigste. Det jeg tenker på er at hvis man får venner i barselgruppen på egen alder, så kan det hende at du kanskje kan komme inn i deres vennekrets :)
 
I begge de to barselgruppene jeg var i for 8 og 10 år siden så var jeg yngstemann. da var jeg 24 og 26 år. aløe de andre var godt over 30 år.
 
Min erfaring som jobber på barsel er at det er en del «eldre» 25+ men det er nok litt forskjell fra sted til sted, selv var jeg yngst i barselgruppe sist (21år) håper det kommer noen flere på min alder denne gangen [emoji5]
 
Back
Topp