Eldre mødre?

Realisten

Elsker forumet
Misforstå meg rett, men føler at så mange er 25 år pluss minus av naturlige årsaker, er er litt redd for å være urgammel (jeg er over 30) hvis jeg får gleden av å komme meg i en barselgruppe til sommeren :Heartred Hva er folks erfaring rundt dette, er det lett blanding der du er, eller dominerer det med kun yngre mødre? Har ingen venner enda her jeg bor, og håper å finne noen i barselgruppen min:happy: (selvfølgelig kan man finne yngre og eldre venner, håper ingen misforstår:banghead:)
 
Jeg er selv 25 og har aldri vært i barselgrupper eller sånt, så jeg kan egentlig ikke svare deg :hilarious: (Har kun fem ukers ansiennitet i gravidkarrieren min)
Men allikevel; jeg har inntrykk av at det er ganske mange gravide i 30-åra :) Det blir jo bare mer og mer vanlig, så jeg tror ikke at du har noen grunn til å føle deg (ur)gammel :smug:
 
Da jeg fikk barn sist var jeg bare 22 (er 25 nå [emoji28]), men da var jeg desidert yngst i barselgruppa. Alle de andre var over 30, både første-, andre- og tredjegangs! Så jeg har egentlig følt på det motsatt, at det er så vanlig å få barn litt senere nå [emoji4] Men det var en veldig fin og hyggelig barselgruppe uansett [emoji5]
 
Jeg er selv 25 og har aldri vært i barselgrupper eller sånt, så jeg kan egentlig ikke svare deg :hilarious: (Har kun fem ukers ansiennitet i gravidkarrieren min)
Men allikevel; jeg har inntrykk av at det er ganske mange gravide i 30-åra :) Det blir jo bare mer og mer vanlig, så jeg tror ikke at du har noen grunn til å føle deg (ur)gammel :smug:
Haha, vi har vel ca samme ansiennitet :hilarious: Men får håpe at jeg finner noen uansett alder. :smiley-angelic001
 
Da jeg fikk barn sist var jeg bare 22 (er 25 nå [emoji28]), men da var jeg desidert yngst i barselgruppa. Alle de andre var over 30, både første-, andre- og tredjegangs! Så jeg har egentlig følt på det motsatt, at det er så vanlig å få barn litt senere nå [emoji4] Men det var en veldig fin og hyggelig barselgruppe uansett [emoji5]
Ja, jeg regner med at det blir hyggelig uansett, men bare ser for meg at det er lettere med nettverk når man er jevnaldrende - ikke spør meg hvorfor haha! Er vel noe med at jeg bare har vært venner med folk i mitt eget årskull, til nød et par år yngre :hilarious: Men har jo dødsgode venner på jobb som er både myye eldre og yngre, så er bare teit oppi hodet mitt:rolleyes:
 
I min forrige vår jeg yngst. 23 år. De andre var over 30 og førstegangs. Det kommer an på hvor i landet man bor. I storbyene er det mer eldre mødre enn på "bygda".
 
Vet, du jeg aner faktisk ikke hvor gamle de i barselgruppa mi var! Vet bare at vi var på samme plass i livet mtp jobb og familie så alderen ble helt irrelevant :) gjetter at snittet var 30-ish
 
Misforstå meg rett, men føler at så mange er 25 år pluss minus av naturlige årsaker, er er litt redd for å være urgammel (jeg er over 30) hvis jeg får gleden av å komme meg i en barselgruppe til sommeren :Heartred Hva er folks erfaring rundt dette, er det lett blanding der du er, eller dominerer det med kun yngre mødre? Har ingen venner enda her jeg bor, og håper å finne noen i barselgruppen min:happy: (selvfølgelig kan man finne yngre og eldre venner, håper ingen misforstår:banghead:)
Jeg var 31 med min første og var nest yngst i Barselgruppa. Og bare en hadde barn fra før.
 
Vet, du jeg aner faktisk ikke hvor gamle de i barselgruppa mi var! Vet bare at vi var på samme plass i livet mtp jobb og familie så alderen ble helt irrelevant :) gjetter at snittet var 30-ish

Samme her for flertallet, så var det ei på 20 og ei på 42 i tillegg - god blanding mao! [emoji5]
 
*lever i håpet* :rolleyes: Vet det er mange unge mødre i området mitt, men de reproduserer jo også når det starter på nytt med sin neste mann :p
Haha! Vi skal flytte til Os kommune. Sist jeg fikk barn var det mist på grunerløkka så jeg er mest bekymra av å ikke «være midt i byen» og bli ensom på landet.
 
Jeg er 36 år. Første gang var jeg 27 og vi var ganske jevnaldrende i den barselgruppa. Nå ble det ikke lenge møtene slik på meg så jeg fant ut at det ikke var noe for meg. Så spørs om jeg gidder denne gangen
 
Jeg er 37 år og rekker å bli 38 før minsten kommer [emoji4] De fleste er litt yngre enn meg selvsagt, men jeg er på mitt siste barn, mens andre igjen er på sitt første/andre. Jeg var 28 år (på dagen!) da jeg ble mamma for første gang, og da var jeg på gjennomsnittet for førstegangsfødende. Snittet har gått opp til 29 siden da for å få sitt første barn, så generelt får kvinner barn senere. Men jeg bor på bygda og her ligger snittalderen litt lavere (som ellers i bygdenorge).
 
Jeg er 37 år og rekker å bli 38 før minsten kommer [emoji4] De fleste er litt yngre enn meg selvsagt, men jeg er på mitt siste barn, mens andre igjen er på sitt første/andre. Jeg var 28 år (på dagen!) da jeg ble mamma for første gang, og da var jeg på gjennomsnittet for førstegangsfødende. Snittet har gått opp til 29 siden da for å få sitt første barn, så generelt får kvinner barn senere. Men jeg bor på bygda og her ligger snittalderen litt lavere (som ellers i bygdenorge).
Ja, tror det ligger rundt 30 i Oslo, så det er forskjeller der. Jeg får bare vente og se, og håpe at jeg kommer så langt i det hele tatt! :Heartred
 
*sniker*
Jeg var nest eldst i en alder av 27 da jeg fikk datteren min. To hadde ikke førerkort, flere var unge. Vi var alle førstegangs. Jeg fant ikke noe samhold i den gruppa, så håper på bedre lykke når jeg får nr 2.

Helsestasjonen var opptatt av å ha førstegangsmødre i egen gruppe, men vi var jo på ganske forskjellige stadier.
 
Back
Topp