Ekteskap

Prikketrusa skrev:
Vi gifter oss snart, da er jeg 27 og han 31. Ingen av oss har vært gift før.
Hvorfor synes du dere er for unge til å gifte dere? Jeg vil heller si du var for ung da du fikk barn, men det er det jo ikke noe å gjøre noe med nå.  No affence altså... 

Spar deg. Hvis du ikke hadde ment "affence" så hadde du ikke sagt noe om det. Det heter forresten offence.

Hadde fylt 24år 2 uker tidligere. Han var 28 år:)
Syntes det var helt perfekt alder:)

Gift dere når dere føler det er riktig.... Da trenger man ikke bekreftelse fra alle om at dette er riktig eller galt og gjøre, tenker jeg...
Det vet dere ! :D

CaritaA skrev:
Jeg blir 23 i april, og forloveden 27 i oktober. Vi har vært sammen i 4 1/2 år og tenkte å gifte oss til sommeren, men siden lilletrollet vårt kommer i Juli, så gifter vi  oss neste sommer :)

Jeg syns jo jeg det at hvis man kan få barn sammen, så kan man vel gifte seg også? 

Hvorfor det, egentlig?

Jeg har en super far til min sønn, men å gifte meg med han? Nope.
Han er en perfekt pappa, men ikke min perfekte ektemann. De tingene henger ikke alltid sammen, faktisk.

Prikketrusa skrev:
Hvorfor synes du dere er for unge til å gifte dere? Jeg vil heller si du var for ung da du fikk barn, men det er det jo ikke noe å gjøre noe med nå.  No affence altså... 

Jeg synes ikke jeg er for ung, jeg føler meg klar for det skrittet :) men hører rundt meg at jeg er for ung enda ?? 
men jeg vet ikke om sambo er helt klar for det enda, så må jo prate med han å høre hva han syns å mener først, så få vi se hva vi kommer frem til :D 

Ja, vi har et barn sammen. det var overhode ikke planlagt, bare skjedde.. har vert igjennom en ufrivillig abort når jeg var 16 år gammel for de jeg ikke turte å si i fra før det var for sendt. så derfor valgte jeg å få barn i en alder av 19 år :D å trives masse med det <3 :)

Hvor mye kostet bryllupet deres som har giftet seg å som planlegger ?? :) 
Det er jo ikke akkurat billig å gifte seg heler :) 

FancyPants skrev:

CaritaA skrev:
Jeg blir 23 i april, og forloveden 27 i oktober. Vi har vært sammen i 4 1/2 år og tenkte å gifte oss til sommeren, men siden lilletrollet vårt kommer i Juli, så gifter vi  oss neste sommer :)

Jeg syns jo jeg det at hvis man kan få barn sammen, så kan man vel gifte seg også? 

Hvorfor det, egentlig?

Han er en perfekt pappa, men ikke min perfekte ektemann. De tingene henger ikke alltid sammen, faktisk.

Dere er ikke sammen? 

jeg var 19 og han 11 år eldre en meg hehe

Hvorfor i all verden er det et større skritt å gifte seg, enn å få barn sammen?

Miriel skrev:
Hvorfor i all verden er det et større skritt å gifte seg, enn å få barn sammen?

Det lurer jeg egentlig også på ??
Før høre at å få barn i ung alder har begynt å bli ganske vanlig ?? men å gifte seg må man i vertfall være eldre en 20 år liksom, detta har jeg da fått høre av eldre folk.. men jeg synes de kommentarene er helt på trynet.

Ser jo nå at det er flere på min alder som alt er gift å planlegger bryllup :) 

Giftet meg 3 uker før jeg ble 24, mannen var 25

*Meya* skrev:

FancyPants skrev:

CaritaA skrev:

Hvorfor det, egentlig?

Dere er ikke sammen? 

Nei, vi er ikke sammen.
Hadde vært en drøy uttalelse fra meg om vi var det :p

Jeg var 21 og han var 27

Valentiine91 skrev:

Prikketrusa skrev:

Jeg synes ikke jeg er for ung, jeg føler meg klar for det skrittet :) men hører rundt meg at jeg er for ung enda ?? 
men jeg vet ikke om sambo er helt klar for det enda, så må jo prate med han å høre hva han syns å mener først, så få vi se hva vi kommer frem til :D 

Ja, vi har et barn sammen. det var overhode ikke planlagt, bare skjedde.. har vert igjennom en ufrivillig abort når jeg var 16 år gammel for de jeg ikke turte å si i fra før det var for sendt. så derfor valgte jeg å få barn i en alder av 19 år :D å trives masse med det <3 :)

Hvor mye kostet bryllupet deres som har giftet seg å som planlegger ?? :) 
Det er jo ikke akkurat billig å gifte seg heler :) 

Men viss du selv føler deg klar for det så er det vel bare å lufte det for kjæresten din.  Det er jo egentlig en større forpliktelse å få barn sammen enn å bli gift, ikke for å si at å gifte seg ikke bør taes alvorlig, men får man barn sammen må man forholde seg til hverandre selv om man gjør det slutt. Blir man skilt og ikke har barn slipper man å se den andre personen igjen.
Nå har jo dere allerede barn, og viss dere har det bra sammen så er det ikke så unaturlig å begynne å tenke på bryllup, selv om du er ung. Hvorfor mener de rundt deg at du er for ung da?

Edit: så jeg ikke svarte på det med kostnad på bryllup over. Vi har valgt å ha et lite bryllup med bare foreldre, besteforeldre og søsken + forlovere. Det blir mye billigere enn å be inn hele slekta, men vi ender nok fort på rundt 50-60 000 likevel, med mat, vin, klær, sko, ringer, blomster, kaker, fotografering og pynting. 

Baby_mamma23 skrev:

Prikketrusa skrev:

Vil si at verken det å få barn eller å gifte seg "for ung" har mest med alderen å gjøre.. Heller hvor stabilt man har det og hvor gammel man er mentalt sett. En på 25 kan faktisk være mindre klar mentalt sett enn enn på 20 år.

Tja, så klart det varierer. Ingen regel uten unntak, men sånn generelt tror jeg man er mer mentalt moden som 25-åring enn som 20-åring, både når det gjelder å få barn og å gifte seg. Jeg er iallefall sjeleglad jeg ikke har barn eller er gift med han jeg var sammen med da jeg var 20. 

Nedsig skrev:

Prikketrusa skrev:

Spar deg. Hvis du ikke hadde ment "affence" så hadde du ikke sagt noe om det. Det heter forresten offence.

Spar deg selv, svar i det minste på tråden i stedet for å bare gnage på andre sine svar. Men viss jeg skal formulere meg litt mer tydelig så mente jeg at viss det var noe "å være for ung for" i TS sitt tilfelle, så var det vel gjerne det å få barn som 18-19-åring. Men i og med at hun allerede har et barn så skjønner jeg ikke hvorfor de rundt henne mente hun var for ung til å gifte seg.
Som jeg skrev i et annet svar så blir man sterkere knyttet til et annet menneske ved å få barn sammen, for et forhold kan alltid ta slutt. Men har man felles barn blir man aldri helt "kvitt" den andre, og når så er tilfelle for TS så synes jeg hun gjerne må tenke på å gifte seg. 

På generelt grunnlag mener jeg å få barn som tenåring er alt for tidlig, men no offence til TS, og utav svaret hun gav tilbake så det ikke ut til at hun tok offence heller. 

Takk for oppretting av skriveleifen, forresten. 

Jeg var 29 år og han 28 år

Hvis dere er helt sikker på forholdet, så ser jeg ingen grunn til å vente. Lykke til:)

Vi var 28 da vi giftet oss :))

Det du må spørre deg selv om, HI, er hvorfor du ønsker å gifte deg. Svaret kan kanskje gi deg en pekepinn på om det er riktig.

Prikketrusa: det blir litt som om noen spør meg om jeg synes skoene deres er ok, og så svarer jeg "ja, men jeg håper mannen din har papirpose lett tilgjengelig når dere går til sengs".

Nedsig skrev:
Det du må spørre deg selv om, HI, er hvorfor du ønsker å gifte deg. Svaret kan kanskje gi deg en pekepinn på om det er riktig.

Prikketrusa: det blir litt som om noen spør meg om jeg synes skoene deres er ok, og så svarer jeg "ja, men jeg håper mannen din har papirpose lett tilgjengelig når dere går til sengs".

Hehehehehe.... Ser den... Men virkelig, det var ikke vondt ment. 
Godt det ikke var du som startet tråden, Nedsig. Da hadde det nok blitt tatt både affence og offence. emoticon

Back
Topp