Ekstremt tett nese!!

Mama llama

Forelsket i forumet
Januarlykke 2020
Augustlykke 2022 ❤️
noen andre som sliter med det? Den bare lukker seg og blokker smak og lukt. Må bruke nesespray for å få puste, men redd for å bruke for mye. Samtidig får jeg helt klaus av ikke å ha fri lufttilgang :inpain:

Noen med noe tips? Eller må jeg bare innse at dette er tilværelsen fra nå av? :dead:
 
Jeg er litt tett i nesa, men ikke så ille at jeg ikke kan puste gjennom den enda. Skjønner godt hva du mener, jeg syns det er vanskelig både å spise og sove, og generelt fælt, når nesa er helt tett.

Sist svangerskap ble den permanent helt tett etter en forkjølelse rundt uke 20. Jeg klarte ikke å la nesesprayen ligge. For å ikke bli avhengig/kronisk tett pga. sprayen, brukte jeg den ti dager i ett nesebor, og så byttet jeg og tok ti dager i det andre :p Det holdt med ett åpent nesebor. Det positive var at to dager etter fødselen var nesa helt normal igjen, til tross for all nesesprayen. Selv om det antagelig er lenge til, og en mager trøst for deg nå da!
 
Jeg sliter veldig med det. Jeg har astma og legen min sa at det skyldes økt blodvolum noe som gjør til at det fysisk blir trangere. Så dersom man har trangt i nesen fra før så blir man lettere tett. Men dette er sikkert bare en av mange forklaringer :)
 
Jeg blir alltid tett av å være gravid men hjelper ikke med nesespray. Da blir d verre. Jeg har bare avfunnet meg med det og sprøver å puste gjennom munnen.
 
Jeg er litt tett i nesa, men ikke så ille at jeg ikke kan puste gjennom den enda. Skjønner godt hva du mener, jeg syns det er vanskelig både å spise og sove, og generelt fælt, når nesa er helt tett.

Sist svangerskap ble den permanent helt tett etter en forkjølelse rundt uke 20. Jeg klarte ikke å la nesesprayen ligge. For å ikke bli avhengig/kronisk tett pga. sprayen, brukte jeg den ti dager i ett nesebor, og så byttet jeg og tok ti dager i det andre :p Det holdt med ett åpent nesebor. Det positive var at to dager etter fødselen var nesa helt normal igjen, til tross for all nesesprayen. Selv om det antagelig er lenge til, og en mager trøst for deg nå da!

Ganske smart å bytte på, jeg får teste det jeg også. Haha ja, det er godt å høre at det blir bedre, men samtidig er det alt for lenge til hvis jeg må vente til fødsel :nailbiting:
 
Jeg sliter veldig med det. Jeg har astma og legen min sa at det skyldes økt blodvolum noe som gjør til at det fysisk blir trangere. Så dersom man har trangt i nesen fra før så blir man lettere tett. Men dette er sikkert bare en av mange forklaringer :)
Jeg er en del tett, men aldri så mye at jeg tenker veldig over det, men kanskje jeg har litt trangt om plassen fra før da :pompus:
 
Jeg er litt tett! Husker fra svangerskapet med første at dette bare ble værre og værre utover. Ble nesten gal :shifty:
 
Jeg har ikke blitt tett i nesen enda, men forrige svangerskap var jeg veldig tett fra ganske tidlig og ut hele svangerskapet. Jeg brukte nesespray hver kveld for å få sove på natten. Prøvde både saltvann og nesehorn, men det hjalp ingenting. Tok det opp med legen min som sa at jeg bare fikk fortsette med nesespray så lenge det kun var for å få sove. Etter fødsel forsvant tettheten umiddelbart.
 
Merkelige greier vi skal oppleve... Før, jeg fant ut at jeg var gravid så, trodde jeg først det var pollenallergi siden jeg blei så tett i nesen... Men har nå lest at man kan bli ekstremt tett i nesen, når man er gravid.
 
Jeg var det hele svangerskapet sist gang. Var også på barsel i 5 døgn pga dysmaturt barn. Hjalp virkelig ikke på den tette nesa med aircondition :hilarious: bank i bordet, men det har ikke begynt her enda.

Den gang så var det saltvann spray med aloe vera, og damp som hjalp best.. masse lykke til!
 
Har vært tett i nesen siden positiv g-test. Var faktisk ett av de første tegnene for min del. Er 11+3 i dag ❤️
 
Tett her også:wacky: Bruker nesespray når det blir for slitsomt, prøver å holde det til et minimum, men ikke så lett. Kunne brukt nesespray flere ganger daglig, hver dag:p Dette er et av symptomene som overrasket meg mest, hadde ikke forventet at man kunne bli tett i nesa av graviditet:p
 
Helt tett, så unner meg ett sprut i hvert nesebor om kvelden da jeg legger meg. Må puste med nesa om natta
 
Veldig tett her også!!! Ekstremt irriterande og travelt.. våknar om natta og er pottetett blir nesten sprø! Huskar det var sånn sist svangerskap også. Prøver å begrense bruken av nasespray men inn i mellom må eg bere ha det...
 
Veldig tett jeg også. Helt nødvendig å ha med nesespray overalt! Så slitsomt, og det plager meg veldig for tiden.
 
Back
Topp