Ekstremt tørre hender... HJELP!!!

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Jeg har alltid hatt tørre hender, min datter har arvet det.
Når 1.-4. trinn starter på skolen igjen kom hun tilbake på skolen.
De spriter flere ganger om dagen, hendene hennes er så tørre at de sprekker opp hele hendene opp til over håndleddene.
Hva i alle dager gjør jeg???
Kan liksom ikke si at hun ikke spak spite hendene heller

Send med fuktighetskrem som hun smører med jevnlig. Og jo, de kan da vel vaske med mild såpe og vann, ikke sprite hele dagen?

Kjøp eksemhansker på apoteket og en god, fet krem. Smør tykt lag på kveldene og ta på hansker over natten.

God bedring. Det er mange hender som sliter for tiden pga den massive vaskingen og spritingen.

Send med fuktighetskrem som hun smører med jevnlig. Og jo, de kan da vel vaske med mild såpe og vann, ikke sprite hele dagen?

Kjøp eksemhansker på apoteket og en god, fet krem. Smør tykt lag på kveldene og ta på hansker over natten.

God bedring. Det er mange hender som sliter for tiden pga den massive vaskingen og spritingen.
Har tenkt å ta med henne til apoteket i morgen, ikke hvilket som helst apotek, men det jeg har best erfaring med og "skrik" mine arme råd. Høe på dem, og sende e-post til læreren når vi kommer hjem. Etter hva jeg har forstått spriter de når de kommer, før og etter hvert friminutt og før de drar hjem. Ha blir det 9 ganger i løpet av en dag???
Hun har sart hud, hadde atopisk eksem når hun var liten, hun tåler ikke dette!!!

Har tenkt å ta med henne til apoteket i morgen, ikke hvilket som helst apotek, men det jeg har best erfaring med og "skrik" mine arme råd. Høe på dem, og sende e-post til læreren når vi kommer hjem. Etter hva jeg har forstått spriter de når de kommer, før og etter hvert friminutt og før de drar hjem. Ha blir det 9 ganger i løpet av en dag???
Hun har sart hud, hadde atopisk eksem når hun var liten, hun tåler ikke dette!!!
Her vasker de med såpe og vann. Og enda blir 7-åringen her tørr og sprekker opp..

Bruker ikke sprit her iallefall. Dessuten er det vel bevist at såpe og vann tar virus bedre enn sprit?

Men send mail til skolen.

Eldste her tåler heller ikke antibac, men jeg fant en på vita som han faktisk ikke blir tørr av. Den er fra depend, og har to størrelser på flaska. En liten og en større. Den største er ikke stor den heller. Han skal få med seg en sånn flaske til å ha i jakka/sekken for sikkerhets skyld, hvis de må sprite. Da får han bruke den.

Og vi ber dem smøre seg godt flere ganger om dagen her hjemme. Eldste styrer selv, men yngste må minnes på det

Vedlegg

• 2020-05-09 01.24.47.jpg
    2020-05-09 01.24.47.jpg
    19,4 KB · Visninger: 19

Her vasker de hender når de kommer og går og friminutt og mat og do og hoste og ellers behov. Vaske, ikke sprite. Og skolen bestilte mildere såpe etter at mange av ungene fikk såre hender.

Ta kontakt med skolen. De bør kunne vaske. Og mild såpe. Og håndkrem i sekken eller noe sånn?

Gutten min har sånne hender til vanlig, året rundt, og har nå for det meste bare åpne sår. (Har alvorlig atopisk eksem) Men det vi gjør er:
Smør med canoderm etter hver vask (spriter aldri, kun håndvask med mild såpe og vann)
Han bruker også eksem hansker om natta, med krem i (her bruker han dyre kremer på resept) men en mild med kortison kan funke for å få det bort, for deretter å forebygge med annen krem.
Også smøres han en gang midt på dagen med kortison.

Ta kontakt med skolen og be de ha så mild såpe som mulig. De burde ikke sprites så ofte. Burde holde med når de kommer og går. Dette gjøres i Bhg her (min gutt slipper pga eksemen) og resten av dagen vaskes det. Og de har byttet ut all såpe med den milde som gutten min bruker til vanlig.

Jeg sendte melding til skolen om at de fikk kjøpe inn noe god såpe og fuktighetskrem til barna nå, så til min sønn så sendte jeg med lano, håndkrem og forbud mot sprit :happy: ble åpne sprekker her og etter skole start å min sønn har aldri hatt tørr hud før noen plass..

Her vasker de ekstremt mye. Hendene hennes er fulle av sår. Har eksem fra før, så selv om vi smører hver dag så sprekker huden. Smører med ulike kremer som apobase, vitapan osv.
Med så mye vasking som nå, så vaskes den naturlige beskyttelsen av huden vekk.

Har brukt Avene Cicalfate håndkrem eller noe sånt. Canoderm er en krem som hjelper mot tørr hud, men er usikker om det funker på sprekker...

Eldste min har fått skikkelige såre hender nå. Tenkte å kjøpe apobase. Jeg har også veldig tørre hender pga jobben. Det sprites og vaskes hele dagen.

Her er 7 åringen og grusom på hender efter all vask og handsprit på skolen . Vi begynte smøre med apobase nær han hade sovna da får kremen til att trekke seg in utan vask. Det hjelper

Har selv ekstremt tørr hud som lett sprekker ved hyppig håndvask/spriting av hender. Jobben i helsevesenet hjelper ikke heller kan du si. Er konstant oppsprukket på hendene spesielt vinterstid. Helt grusomt. Jeg vasker hendene godt så langt det lar seg gjøre (lettere nå når jeg jobber på sykehjem og tilgang på vask enn da jeg arbeidet i hjemmesykepleie). Går det an å ta opp med lærer at hun får bruke såpe og vann? Vasking av hender er bedre enn sprit og hendene blir renere. Ellers ville jeg sendt med en god håndkrem til skolen som hun kunne smurt hendene med ifm vask/spriting. Kjøpt noen fingerhansker som hun kan sove med om natten og smør hendene godt før leggetid :-).

Gutten min har sånne hender til vanlig, året rundt, og har nå for det meste bare åpne sår. (Har alvorlig atopisk eksem) Men det vi gjør er:
Smør med canoderm etter hver vask (spriter aldri, kun håndvask med mild såpe og vann)
Han bruker også eksem hansker om natta, med krem i (her bruker han dyre kremer på resept) men en mild med kortison kan funke for å få det bort, for deretter å forebygge med annen krem.
Også smøres han en gang midt på dagen med kortison.

Ta kontakt med skolen og be de ha så mild såpe som mulig. De burde ikke sprites så ofte. Burde holde med når de kommer og går. Dette gjøres i Bhg her (min gutt slipper pga eksemen) og resten av dagen vaskes det. Og de har byttet ut all såpe med den milde som gutten min bruker til vanlig.
Hvilken såpe har dere god erfaring med?

Og jeg er sånn som sliter dersom det er for mye lukt og sånt i kremene og klør på hendene med mange håndkremer. Skjer ikke med denne.
Lukter den mye?
Har vurdert den, men eldste er sinnsykt sær på lukt, og den er for dyr til å kjøpes og bli liggende..

Back
Topp