Ekstremt tørre hender... HJELP!!!

Lukter den mye?
Har vurdert den, men eldste er sinnsykt sær på lukt, og den er for dyr til å kjøpes og bli liggende..
Har en stående på badet, kan stikke nesen nedi den om litt om du vil
. Mannen og sønnen bruker den, så den lukter definitivt ikke mye. Vi har jo ca ingenting med lukt her i huset og jeg reagerer ikke på denne. (Jeg kjenner derimot godt på lukten av mellomste at hun har vært hos naboen)

Lukter den mye?
Har vurdert den, men eldste er sinnsykt sær på lukt, og den er for dyr til å kjøpes og bli liggende..
Sjekket nå. Den luktet litt, men kan ikke merke noe lukt når den er på hendene altså. Og jeg er sånn som begynner å nyse hvis det har sterk lukt osv. Som f eks hvis noen har spraya seg med parfyme og sitter ved siden av meg så begynner nesa mi å rykke før nysingle starter..

Det er ikke rart barna blir tørre på hendene når de (og vi) vasker vekk normalfloraen i huden hele dagen. Huden har ingen bakterier igjen som beskytter og smører.

Sliter veldig med tørre hender selv nå, jeg jobber i helsevesenet og vasker hendene minst 100ganger om dagen og spriter de på vei inn og ut av beboerrom samt en god del under matlaging. Jeg har i perioder sånne sprekker i huden som blør. Hendene hovner opp osv.

Støtter forslag om å smøre på en god, fet krem (apobase, locobase etc) før du legger deg og bruk bomullsvanter sånn at barnet ikke griser ned alt som er med krem.

Men vi har ellers på badet:
Rød apobase.
Blå apobase.
Locobase
Locobase repair har vi hatt men tror ikke vi har den nå
Canoderm (på resept)
Miniderm

Vi har også både mildison (gr 1), locoid (gr 2) og elocon (gr 3), kortisonkremer.

En periode hadde vi en flaske babyolje med sånn dispenser som hpdsåper ofte har, som eldstemann vasket hendene med en vinter.

Mannen kjøpte working hands til seg selv og eldstemann som for tiden ikke har eksem (vi får se. Skole fra tirsdag) så de smører tynt lag med den. Jentrne som det blusset opp eksem på får kortison og tykt lag fet krem på natta under bomullshansker, eller bambus er det vel. Og yngste har med en som trekker lett inn, Miniderm eller blå apobase, i bhg til smøring gjennom dagen. Det burde mellomste også men hun ville ikke og skolen byttet såpe så hun ble bedre

Vi har prøvd og feilet litt nå i helgen.
Den eneste håndkremen hun vil bruke er den fra BodyShop siden den ikke svir så mye så da blir det den.
Den er kanskje ikke like god som de beste, men det er bedre å sende med henne en på skolen hun faktisk vi bruke enn en som bare blir liggende i sekken.
Har også snakket med henne om hvordan de gjøre det på skolen med vasking og antibac, de har halve dagen som uteskole og da bruker de antibac. Har sendt e-post til læreren hennes, forklart problemet og spurt om det er mulig for henne å vaske hendene med såpe og vann istedenfor antibac.

Vel, så får vi se hvordan dette går fremover

Jeg vil tipse om Aleppo såpe (finnes både som flytende og som såpestykke) og ellers Sheasmør og calendula salve. Vi sliter med atopisk eksem her hjemme og tidvis veldig tørr hud og de jeg nevner er helt fantastiske.

Vi har prøvd og feilet litt nå i helgen.
Den eneste håndkremen hun vil bruke er den fra BodyShop siden den ikke svir så mye så da blir det den.
Den er kanskje ikke like god som de beste, men det er bedre å sende med henne en på skolen hun faktisk vi bruke enn en som bare blir liggende i sekken.
Har også snakket med henne om hvordan de gjøre det på skolen med vasking og antibac, de har halve dagen som uteskole og da bruker de antibac. Har sendt e-post til læreren hennes, forklart problemet og spurt om det er mulig for henne å vaske hendene med såpe og vann istedenfor antibac.

Vel, så får vi se hvordan dette går fremover
Håper det funker. :)

Da var det min tur til å få koronahud på hendene. Altfor mye håndvask og spriting...

Det som har fungert veldig bra her er å smøre inotyol med bandasje (evt bomullshansker) på natt. Ble raskt veldig bra.
barn bør få håndkle med på skolen,så slipper de å tørke på dårlig papirkvalitet. er det jeg tror blir verst av.

Hemp-håndkremen til Body Shop er den mest fantastiske kremen jeg har vært borti. Jeg blir helt hjelpesløs når jeg går tom for den.

Når det gjelder skånsom såpe så elsker jeg såpa til Nils & Ronny (as seen on TV, som det heter). Den er laget i landsbyen «deres» på Filippinene, og er veldig oljete og god i disse vaske-hendene-hele-tiden tider. Den er også veldig drøy i bruk. Ser det var mulig å få de tilsendt før, gjelder sikkert fortsatt:
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2120295638058091&id=313973868690286

Back
Topp