Ekstremt lite melk...

Tilly

Betatt av forumet
Hei[:D] Jeg sliter for tiden med lite melk,dvs ekstremt lite. Jenta mi tar ikke bryst så jeg pumper å gir på flaske,har gjort dette fra fødselen av. Siden lørdag har jeg slitt med lite melk å er fortvilet over hva jeg skal gjøre... Har prøvd å gi nantillegg,men dette bare gulper hun opp. Kjøpte så noe på apoteket for barn med melkeallergi for å se om dette var bedre,men dette likte ikke tulla å ville ikke ha... Har prøvd mange ganger for å se om hun vil venne seg til smaken...men neida...
Noen som kan hjelpe meg med gode tips om hvordan jeg kan få øket melkeprodusjonen(har så å si vært "kobla" til pumpa hele døgnet uten hell) eller tips om andre tillegg jeg kan prøve.
Tulla må jo få nok mat i seg å jeg stresser veldig med tanke på at hun skal være sulten...det er jo lixom min jobb å skaffe henne mat...å nå føler jeg at jeg holder på å mislykkes totalt...

Ble langt dette men håper veldig på noen gode råd[:D]

Jeg merker selv at melkeproduksjonen blir mindre når jeg er trøtt og sliten og har sovet lite natten før. Når jeg sover mer og er så utvilt som det er mulig å bli med en nyfødt merker jeg at melken kommer sterkt tilbake...! Kanskje du bør sørge for å hvile deg så mye du kan innimellom slagene og sove når du kan. det hjelper iallefall på meg. Spis sunn og næringsrik mat og unngå for mye stress så kan det hende melken din kommer i større mengder. Ønsker deg lykke til med ammingen, vet det er et slit av og til, men det går nok bra til slutt!

nå er nå ikkje du akkurat i startfasaen med amminga helde da,veldig vanlig å få lite melk nå på den tida der,babyen din er 4 mnd...har du for lite melk så har du det,end of story...da er det berre å pumpe det du har og komplementere med mme.
Ei som gikk ilag med meg hadde akkurat same som deg,ho klarte heller ikkje øke med pumping. Så ho gav seg tilslutt,og fikk ei betre tid ilag med døtra si.
Personleg forstår eg ikkje vitsen med å drive med den pumpinga heile døgnet for å prøve øke...ein klare ikkje øke om ein er utstyrt slik frå naturen si side...er annleis å gjer det i starten når melka ikkje er komt igang!
Men eg forstår veldig godt følelsene din om å ikkje strekke til!!!!!
Men babyen får det like godt på mme. Om dei gulper gjer ingenting,det kan vere smukkeholet som er for stort,i alle tilfelle er det overskudd som kjem opp att,og da har babyen fått nok/for mye...det retter seg etterkvart som babyen vert van med det!!!
husk på at mme er kraftigare enn morsmelka..må få tid til å vene magen med den!
lykke til!!

Problemet er at hun ikke tar erstatning å da må jeg jo pumpe for å ha mat til henne. Ingenting i veien me lukkemuskelen,da hadde hun jo gulpet av morsmelk av og til også.
Å det hjelper å pumpe mye for da øker produksjonen, å har ikke tidligere hatt problemer me lite melk,heller stikk motsatt[:D]

Men takk for gode tips å råd...[;)]

Å drikke et glass rødvin sies å hjelpe på å få mer morsmelk.....Ikke veit jeg, har ikke prøvd.....Lykke til og håper du snart øker mengden[:D]

Huff... skjønner at du sliter...
Jeg opplevde noe lignende med minstejenta.
Hun ville ikke suge pupp fra hun var 3 mnd. Men heldigvis for meg tok hun pupp om natten.
Men på dagen satt jeg og pumpet meg titt og ofte.... slitsomt!
Ga jeg henne morsmelktillegg, ville hun ikke ha... uansett hvilket merke.
I tillegg ville ikke lille-jenta ta flaske. Satt da å matet henne med utpumpet morsmelk, med skje.
Ekstremt tidskrevende og slitsomt.

Jeg brukte faktisk amme-te som man får kjøpt på apoteket.
Ble anbefalt det av en venninne. Den smaker ikke så alt for godt, men den hjalp meg å
holde melkeproduksjonen i gang.
Vi på det varmeste anbefale deg amme-te ja.

Håper det ordner seg for deg!
Lykke til!

jeg syns også amme-teen hjalp veldig. men går det ikke så går det ikke. og det går nok ihvertfall ikke hvis man tenker/engster seg mye for det. føler du at hun får i seg alt for lite, kan man jo gi litt most banan eller grøt. gjorde det til jenta mi, og det forandret hverdagen til det bedre. i tillegg til at måltidene ble hyggelige, for det kan fort bli et styr. med snørr og tårer fra begge to.

At du har klart å pompe så lenge er ganske bra for den stimulerer ikke bryste på samme måten som ungen suger.
Finnes noen tab. som er for reisesyke eller noe sånt som legen kan gi på resept bivirkningen er at melkeproduksjonen øker.
Var snakk om jeg skulle ha de sist for jeg mista mer og mer siden jeg pompa men gutten min hadde hatt hjernebløding grad 3 så han hadde ikke nok krefter til å suge og da hadde ikke de noen virkning. [&o]
Lykke til

Prøv flere typer forskjellige MME, og så kan du også blande MME og det lille du har av morsmelk.
Afipran kan hjelpe, dette kan legen skrive ut til deg på resept. Amme-te, masse drikke, mest mulig søvn, og dobbelpumpe. Har du prøvd å la jenta di bare ligge inntil brystet ditt mens du pumper? Jeg har holdt på å miste melka flere ganger, men har klart å få det til igjen med søvn og masse, masse pumping. Så det er fint mulig å lure naturen!!!!! Men uansett så er det viktig at du har bra. Du skal ikke amme for en hver pris.

ORIGINAL: Hanne79

Afipran kan hjelpe, dette kan legen skrive ut til deg på resept.

Er det de mot reisesyke???

ORIGINAL: Linni

ORIGINAL: Hanne79

Afipran kan hjelpe, dette kan legen skrive ut til deg på resept.

Er det de mot reisesyke???

tja.... kanskje de brukes mot det også... det er i hvert fall kvalmestillende.

Back
Topp