Ekstremkvalme uten oppkast

Oi, skjønner det var en provoserende formulering, poenget mitt var vel bare at jeg tror det er usunt å fremprovosere oppkast, for det første fordi det i seg selv ikke er sunt å kaste opp, men også fordi man jo da potensielt tar fra kroppen viktig næring. Folk må selvfølgelig gjøre som de vil, men et forum som dette er vel til for meningsutveksling, og min mening er at det er usunt å stikke fingrene i halsen for å fremprovosere oppkast, selv om det gjør at man føler seg bedre etterpå.
 
Jeg har også denne grusomme kvalmen..Brekker meg hele dagen men ikke noe oppkast ennå...i mitt forrige svangerskap kastet jeg opp til jeg var 8 mnd.på vei så håper ikke det vil bli sånn nå...Sliter med og fungere og ta vare på 5 åringen våres..i dag var det så ille att jeg ikke ante åssen jeg skulle få han i bhg..kjedelig og ha det sånn..Føler med dere alle som har denne kvalmen og oppkast..
 
Enig Sandra22, vanskelig å ta vare på 4-åringen, jeg har hittil ringt bhg to ganger og sagt hun blir hjemme, og denne uken er hun hos besteforeldrene sine 4 timer unna oss. :(
 
Uff aGNi så fælt..men enn må jo bare prøve og ta en dag om gangen og krysse fingre att det snart roer seg litt:) Det hadde vært flott:)
 
aGNi velger å sette det litt på spissen ved å kalle det svangerskapsbulimi, men jeg forsto godt hva hun mente og må faktisk si meg enig med henne.

Uansett hvor kvalm jeg blir så blir det usaklig av meg å fremprovosere oppkast. Det vil i min situasjon også bare gjøre det verre ettersom min verste kvalme kommer når jeg er sulten. Så å tømme magen for mat ville vært mot sin hensikt. Uansett så kan jeg ikke fremprovosere oppkast, og det er nok mest psykisk at jeg ikke klarer det. Jeg er bare ikke i stand til å stappe fingrene i halsen lenge nok til å kaste opp, noe får meg fysisk til å fjerne fingrene før det kommer til oppkast.
 
Takk! Vet jeg til tider kan uttrykke meg litt sterkt og provoserende, men mener det ikke vondt. :)
 
Er også sykt kvalm og svimmel, men spyr ikke, heldigvis.. hater å spy, men d er liksom ganske pyton å være så dårlig og da.. måtte til legen i dag og ble sykemeldt ut mnd. Håper på bedre tider snart!!!!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg har det akkurat som deg! Spyr ikke, men er SÅ dårlig....
Klarer ikke mye mer enn å ligge på sofaen og ta vare på lillebror....
Men i dag har jeg klart å spise ei ristet brødskive og føler meg litt bedre.
Må jobbe i dag og (bare 1 kulturskoletime da :p)
Men nå jeg føler meg biteliten bedre kommer bekymringene og, du kjenner det sikkert Mamsen?
Tenker hele tida om det går bra med lille fordi jeg ikke er så dårlig som i går :(
Pff, det er så slitsomt å være redd hele tida!
 
Helt enig:) tenker at så lenge jeg er sååå dårlig så lever i hvertfall tassen i magen.. men har jo 2 små til som trenger mammaen sin. Mye kos på sofaen på oss i disse tider:) skulle også ønske jeg kunne gå på jobb, men med 3 kvarter kjøring til jobb på fjellvei og svimlinga mi er d tryggest å ligge flatt hjemme
... gleder meg til jeg kan være frisk og faktisk nyte å bære fram sistemann; )

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Helt enig:) tenker at så lenge jeg er sååå dårlig så lever i hvertfall tassen i magen.. men har jo 2 små til som trenger mammaen sin. Mye kos på sofaen på oss i disse tider:) skulle også ønske jeg kunne gå på jobb, men med 3 kvarter kjøring til jobb på fjellvei og svimlinga mi er d tryggest å ligge flatt hjemme
... gleder meg til jeg kan være frisk og faktisk nyte å bære fram sistemann; )

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Legen min sa at je må nyte det når jeg ikke har noen kenmerker men kjenner at jeg ikke klarer det.
3. gang jeg mistet visste jeg presis at jeg mistet den dagen fordi jeg ikke hadde matlyst i ukevis og spiste den kvelden
(tom IKEA-mat!)
Det gikk jo sånn for meg, men det er helt vanlig å få tilbake matlyst eller ikke bli kvalm mer etter en stund.

Men der et var jo en følelse i tilegg og, dagen jeg kjente det stemte da jeg fikk ul 2 dager etter (som jeg fikk fordi jeg sa at jeg trodde at jeg hadde en MA igjen, ingen blod)

Heldigvis ble jeg kvalm nå igjen etter å ha tatt klesvasken, og har til og med spist fredagsfavoriter creme fraice og salt (den er god!), hjalp litt, men nei, formen er dårlig, i tilegg kjempesnørrete........

Jeg overlever nog min 45 minuters tegngruppe, 1-4 kl. og min datter (12) skal hjelpe.
Reisetid 5 minuter :)
PÅ mandager har jeg 2 grupper med sang, det er litt vanskeligere når du er kvalm og må synge for dem (1-8 kl). Min egen lille bedrift (sying) står stille nå, men det må bare. Jeg hadde ikke klart å jobbe utafor huset hver dag iallfall med denne kvalmen......
Ingen inntekt heller, men vi overlever :)
 
Lettende å lese denne tråden, akkurat sånn jeg har det nå. Ikke klart å gå på jobb de siste par dagene og har egentlig sagt jeg kommer imorgen, men ligger her og gruer meg.. Får se i morgen tidlig hvordan formen er..
 
Back
Topp