Ekstrem stress

Asnnie

Asnnie
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Augustlykke 2015
Jeg stresser veldig mye fortiden. Masse på jobb(spesielt når kollegaer er borte med influensa flere uker på rad og jeg må jobbe dobbelt på 100%), skal være forlover i bryllup og fikser utdrikningslag mm samtidig som jeg holder på å ta lappen. Har begynt å få ekstreme smerter i høyre siden lengst ned i magen samt høyre side av korsryggen som kommer og går samt kjenner at kroppen tar på alt stress. Normalt håndterer jeg stress veldig bra, men noen som vet hvor skadelig det egentlig er for babyen? Vil ikke risikere noe, men er heller ikke personen som bare blir sykmeldt uten en ekstrem grunn osv :-/ liker å ha ting å gjøre!

Jeg stresser veldig mye fortiden. Masse på jobb(spesielt når kollegaer er borte med influensa flere uker på rad og jeg må jobbe dobbelt på 100%), skal være forlover i bryllup og fikser utdrikningslag mm samtidig som jeg holder på å ta lappen. Har begynt å få ekstreme smerter i høyre siden lengst ned i magen samt høyre side av korsryggen som kommer og går samt kjenner at kroppen tar på alt stress. Normalt håndterer jeg stress veldig bra, men noen som vet hvor skadelig det egentlig er for babyen? Vil ikke risikere noe, men er heller ikke personen som bare blir sykmeldt uten en ekstrem grunn osv :-/ liker å ha ting å gjøre!
Jeg tenker på det samme for tiden. Mye jobb, skole, unge som skal fjerne mandler i morgen, visninger, salg og kjøp av leilighet! Ja rett og slett for mye på en gang. Jeg har tro på å kjenne etter i kroppen, mye kynnere f eks eg ett tegn på å roe ned. Har også tro på yoga og pilates, legge seg tidlig å bare slappe av en stund før man sovner osv, er også en person som liker å ha mye å gjøre. Smerter som du har hadde jeg tatt alvorlig

Jeg synes det er viktig at man tenker på seg selv, å at man får tilretteleggeing på jobb i den grad det går for å slippe stress. Å jeg synes ikke man skal ha dårlig samvittighet for å sykmelde seg. Jeg er selv ganske hard mot meg selv når det gjelder dette, men nå er det kroppen som bestemmer når jeg kan eller ikke klarer mer. Vil ikke risikere at babyen min tar skade av at jeg må ta hensyn til andre. Jeg har en steressende jobb selv og i mitt tilfelle gjør de alt for å kunne tilrettelegge slik at jeg kan gjøre ting som passer til kroppen min etterhvert som magen blir større.

Håper det ordner seg for dere også :)

Takk :) kom til et punkt i går at jeg ikke klarte mer og legen sykemeldte meg på dagen. Hun syntes jeg hadde gått for langt allerede og var bekymret! Det går ikke å "trappe" ned på min jobb, eller det er veldig vanskelig. Er liksom alt eller ingenting :) men nå får jeg slappet av noen uker og håper det hjelper!! Så får vi se om vi finner en løsningn senere!

Takk :) kom til et punkt i går at jeg ikke klarte mer og legen sykemeldte meg på dagen. Hun syntes jeg hadde gått for langt allerede og var bekymret! Det går ikke å "trappe" ned på min jobb, eller det er veldig vanskelig. Er liksom alt eller ingenting :) men nå får jeg slappet av noen uker og håper det hjelper!! Så får vi se om vi finner en løsningn senere!
Bra du hører på kroppen og legen

Back
Topp