Ekstraslag/hjertebank

TLC2016

Elsker forumet
Desemberskatter 2016
Jeg er veldig sensitiv for ting som kan gi hjertebank og har hatt dette mye (spesielt under stress, ved alkoholbruk, for mye koffein, søvnmangel, osv). I vår (før jeg ble gravid) hadde jeg en svært stressende periode hvor disse hjertebank-anfallene var helt ekstreme. Men da visste jeg jo grunnen til det. Etter at stresset ga seg (etter bryllupet :p) gikk hjertebanken over. Men nå, den siste uka spesielt, har det kommet tilbake. Ikke bare ett ekstraslag her og der, men flere episoder med ujevn hjerterytme over endel minutter (gjerne en halvtime også) hver dag. Dette tror jeg skyldes svangerskapet da jeg ikke har noen av de typiske grunnene.

Er det flere som merker økt tendens til hjertebank/ekstraslag?

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Ja, i alle tre svskap. Blodmengden øker jo veldig, blodtrykket synker og hjertebank er derfor normalt.

Stress hjelper jo ikke, viktig å lytte til kroppen. Terskelen for å legge seg på sofaen må være litt lavere nå.

Du kan jo diskutere det m legen din? Ei venninne av meg ble sykemeldt pga hjertebank/stress.

Hadde det på jobb en dag ja, tok hånda til hun jeg jobba me så hun fikk kjent det:p hun ståkk fordi det slo så hardt:p

Prinsesse juli 10
Endelig, Mars 2015

Jeg er veldig sensitiv for ting som kan gi hjertebank og har hatt dette mye (spesielt under stress, ved alkoholbruk, for mye koffein, søvnmangel, osv). I vår (før jeg ble gravid) hadde jeg en svært stressende periode hvor disse hjertebank-anfallene var helt ekstreme. Men da visste jeg jo grunnen til det. Etter at stresset ga seg (etter bryllupet :p) gikk hjertebanken over. Men nå, den siste uka spesielt, har det kommet tilbake. Ikke bare ett ekstraslag her og der, men flere episoder med ujevn hjerterytme over endel minutter (gjerne en halvtime også) hver dag. Dette tror jeg skyldes svangerskapet da jeg ikke har noen av de typiske grunnene.

Er det flere som merker økt tendens til hjertebank/ekstraslag?

Har ikke merket noe. Håper det går over :)

Det var litt betryggende å høre at det er normalt. Jeg kan ta det opp på neste kontroll hos legen.

Kan ikke huske jeg hadde dette med de to andre.

Back
Topp