Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Veråna
Nei fytti [:'(][:'(]
ORIGINAL: zagganini
Hvordan får du blodforgifting eller sykdommer som er ille av noe slikt? Les litt om sykdommer:-) ett lite tips til deg.
Les hva jeg skriver , Jeg sier ikke at man skal spise det, men at i en gitt situasjon hadde nok til og med du spist det.....eller ville
du dødd av matmangel eller valgt hvem barn som skulle overleve og hvem som sulle sulte i hel av dine barn fremfor å spist den maten......?????
Hvordan får du blodforgifting eller sykdommer som er ille av noe slikt? Les litt om sykdommer:-) ett lite tips til deg.
Les hva jeg skriver , Jeg sier ikke at man skal spise det, men at i en gitt situasjon hadde nok til og med du spist det.....eller ville
du dødd av matmangel eller valgt hvem barn som skulle overleve og hvem som sulle sulte i hel av dine barn fremfor å spist den maten......?????
ORIGINAL: Piril
[:'(][:'(] jammen glad jeg spiste ferdig før jeg leste dette i dag....gjett hva jeg spiste istad?? [:D]
Det samme? hehe, Håper ikke den går ut 14.10.2014....
Lissyjane
Super medlem
Medlem siden: 25.10.2009
Jeg er fra: Bergen
Status: pålogget
quote:
Trikiner (Trichinella spiralis) forårsaker sykdommen trikinose. Larver kan overføres til mennesker gjennom konsum av rått eller lite varmebehandlet kjøtt. Den viktigste smittekilden er svinekjøtt, men kjøtt fra andre pattedyr kan inneholde trikiner, f.eks. villsvin og bjørn. Ved konsum av infisert kjøtt vil larver trenge inn i lymfevev og sirkulasjon via tarmveggen og utvikles videre i muskulatur. Etter 1-2 uker oppstår vanligvis akutte muskelsmerter og muskelstivhet, feber, ødem (særlig rundt øynene) og hudutslett. Sterk infeksjon kan gi enterittsymptomer, og alvorlig trikinose kan føre til symptomer i sentralnervesystem og hjerte. Trikinose diagnostiseres ved påvising av antistoffer i serum og evt. muskelbiopsi. Behandling bør igangsettes av spesialist i infeksjonsmedisin.
Du kaller ikke dette alvorlig?