EKKELT* OPPDATERT*

ORIGINAL: Krøllo

Jeg kjøpte den boksen igår, datoen er helt fin. [:'(][:'(][:'(][:'(][:'(]

hvilket merke var det ?!?! skal passe på å holde meg laaaanngt unna[8D]

Nei fytti [:'(][:'(]

ORIGINAL: Veråna

Nei fytti [:'(][:'(]

er ikke lenge siden eg fant tre bitter i toro suppe, har sendt mail til dei

Hvordan får du blodforgifting eller sykdommer som er ille av noe slikt? Les litt om sykdommer:-) ett lite tips til deg.

Les hva jeg skriver , Jeg sier ikke at man skal spise det, men at i en gitt situasjon hadde nok til og med du spist det.....eller ville

du dødd av matmangel eller valgt hvem barn som skulle overleve og hvem som sulle sulte i hel av dine barn fremfor å spist den maten......?????

ORIGINAL: zagganini

Hvordan får du blodforgifting eller sykdommer som er ille av noe slikt? Les litt om sykdommer:-) ett lite tips til deg.

Les hva jeg skriver , Jeg sier ikke at man skal spise det, men at i en gitt situasjon hadde nok til og med du spist det.....eller ville

du dødd av matmangel eller valgt hvem barn som skulle overleve og hvem som sulle sulte i hel av dine barn fremfor å spist den maten......?????

Hææææ??? Hahaha, hva i alle dager? Lurer fortsatt hva du skal frem til?

Jeg hadde uansett ikke spist spaggeti ala capri, mark eller ei. Æsj!

Å fy faen!!! Det der var helt jævli ekkelt!! Har hatt et bilde i hodet mitt av en mandarin med hvite makker siden jeg var liten. Etter en venninne fortalte meg at hun fant det.
Og nå skal jeg nok ha dette bildet i hodet resten av livet også [:'(]

Æsj[:'(]

Det sluttet jeg og spise da jeg fant masse hårrester oppi den for endel år tilbake[:@][&:]

Sendte hårrestene til analyse til de som produserer spaghettien.. og gjett hva jeg fikk som kompensasjon??? Joda.. 10 bokser!

Denne tråden ser jeg på som en gooood grunn til å spise hjemmelaget mat[:D]

[:'(][:'(] jammen glad jeg spiste ferdig før jeg leste dette i dag....gjett hva jeg spiste istad?? [:D]

ORIGINAL: DenicaD

å fy f[:'(][:'(][:'(][:'(][:'(][:'(] jeg hadde kasta opp!

Å fyyyyyyy!!! [:'(][:'(][:'(]

Å jeg som elsker den maten da!!

Nå ble jeg skikkelig kvalm. Spiste NETTOPP spagetti og kjøttdeig, fikk plutselig ikke lyst på mer spagetti gitt..

Hva i all verden?
Så lenge man har nok penger til å kjøpe maten på butikken så skal man da ikke sitte å godta mat med mark i fordi det kunne vært noen som hadde valgt å spise det i et sultrammet området en annen plass i verden[&:]

ORIGINAL: Piril

[:'(][:'(] jammen glad jeg spiste ferdig før jeg leste dette i dag....gjett hva jeg spiste istad?? [:D]

Lissyjane
Super medlem

Medlem siden: 25.10.2009
Jeg er fra: Bergen
Status: pålogget
quote:

Trikiner (Trichinella spiralis) forårsaker sykdommen trikinose. Larver kan overføres til mennesker gjennom konsum av rått eller lite varmebehandlet kjøtt. Den viktigste smittekilden er svinekjøtt, men kjøtt fra andre pattedyr kan inneholde trikiner, f.eks. villsvin og bjørn. Ved konsum av infisert kjøtt vil larver trenge inn i lymfevev og sirkulasjon via tarmveggen og utvikles videre i muskulatur. Etter 1-2 uker oppstår vanligvis akutte muskelsmerter og muskelstivhet, feber, ødem (særlig rundt øynene) og hudutslett. Sterk infeksjon kan gi enterittsymptomer, og alvorlig trikinose kan føre til symptomer i sentralnervesystem og hjerte. Trikinose diagnostiseres ved påvising av antistoffer i serum og evt. muskelbiopsi. Behandling bør igangsettes av spesialist i infeksjonsmedisin.

Du kaller ikke dette alvorlig?

Det samme? hehe, Håper ikke den går ut 14.10.2014....

Okei, nå ødela du den retten for meg...fyttigriiiiiiiisen!!

Ååh jeg ER SÅ GLAD jeg lot den spaghetti boksen stå, og spiste suppe i stedet i dag, nå!!!

*HYYYL* Vi spiste akkurat Ala capri [:'(][X(][:@]

ORIGINAL: Frøkna17

*HYYYL* Vi spiste akkurat Ala capri [:'(][X(][:@]

[:'(][:'(][:'(][:'(][:'(][:'(]

Back
Topp