Var med svigerforeldrene mine forrige helg, det var selskap og en del folk, mye som skjedde på en gang med andre ord. Lillemor satt i tripptrappen, hadde nettopp fått mat. Jeg skulle på toalettet og de andre rundt skulle se etter henne. Stolen sto helt inntil bordet, og hun fikk tak i en tom Kleenex pakke, altså plastikk. Når jeg kom ut så jeg hun drev å tygde på plastikken så jeg gikk for å ta det fra henne når hun startet å hoste og brekke seg. Jeg såg en diger plastikk bit forsvinne bak i halsen og vi fikk ikke tak i den med fingrene. Hun brakk seg enda mer og lagde stønne lyder mens hun kastet opp, vi fikk øye på plastikk biten som forsvant bak i halsen hennes hver gang hun heiv etter pusten. Svigerfar måtte holde henne på magen nedover mens hun kastet opp i mengder og samboer prøvde å få tak i biten. Jeg var på nippet til å ringe sykebil før han endelig fikk tak i den. Det varte bare i ett par minutter men det føltes ut som flere timer og sykepleierkunnskapene mine var som forduftet. Skremmende