Einsomt i permisjon?

M

Moderator Linda

Guest
Føler du deg einsom no når du er ute i permisjon? Eller har du fleire rundt deg i samme situasjon? :)
 
En god venninne er hjemme med baby født i Mai. Ellers har vi startet en gruppe med mødre fra helsestasjonen. Der er vi 5 stk, men har ikke møtt hverandre ennå=)
 
Til tider ganske ensomt, ja. Har et par venninner som jobber redusert. De har barn som er 1-2 år eldre, så de dagene de ikke er på jobb, finner de på ting som ikke er like enkelt å ta en 10 uker gammel baby med på... Blæ...
Håper barselgruppa på helsestasjonen blir kjekk. Det starter opp nå på høsten en gang. Gleder meg til litt mer innhold i dagene.
 
Skal på barselgruppe på helsestasjonen denne uken, og fått klarsignal til å begynne å trene igjen av legen, så da blir det litt mer sosialisering fremover.
Ellers har jeg fått tiden til å gå med baby og hund og besøk så langt, så har ikke kjent så mye på noe ensomhet enda.
 
Ja når jeg ikke har mulighet for, og gå i åpen barnehage. Da den er sommerstengt. Og ingen er hjemme, eller på lekeplassen med ungene sine.

Blir godt når åpen barnehage er i gang igjen:D
Og vi får være sammen med andre på trygt lukka område :D Og møte flere andre barn/voksne og sosialiseres med :p
 
Barselgruppe fra kommunen er et kjempe fint tiltak, vi har blitt enige om å møtes 1 gang i uka. Ellers har jeg noen venninner som er hjemme i permisjon. Med gutter på 5 og 9 år skjer det mye uansett så har ikke følt på noe ensomhet ennå
 
Dessverre opplevde jeg manglende engasjement fra de i gruppen min, så da ble det ikke noe barselgruppe. Veldig synd for min del, siden jeg ikke kjenner så mange. [emoji17]
 
Her setter de ikke i gang barselgruppen vår før ved 4 mnd kontroll! Pga barna er født i ferien. Det er så synd! Men vi har laget vår egen barselgruppe så vi er 4 stk som skal prøve å møtes en gang i uka
 
Jeg kjenner veldig på ensomheten nå i permisjon. Baby vil ikke ligge i vogn og heller ikke lenge i bæresele/bæresjal, så kommer meg jo ingen steder. De to jeg kjenner som også er i permisjon er så opptatt.
 
Trives godt i eget selskap og takket nei til barselgruppe, er nok litt sær på det. Foretrekker å være hjemme, eller ta en tur ut bare meg og baby. Er forsåvidt med på ukentlige møter på jobb, og møter av og til kollegaer på cafe, det holder for meg :D
 
Føler meg ikke ensom, har ikke hatt tid til det enn så lenge med masse feriebesøk, bryllup, ferietur osv. Og jeg trives godt i eget selskap, så de timene vi er alene mens mannen er på jobb går ganske fint. Vi sover også såpass lenge at det ikke er så mange timene det er snakk om heller. :p
 
Ja, jeg synes det har vært litt ensomt til nå. Idag skal vi på tremånederskontroll og jeg skal spørre igjen om barselgruppe. Mener helsesøster nevnte at det var oppstart i september da hun var på hjemmebesøk etter fødselen. Vi skal også starte på babysvømming neste uke :joyful: Så satser på at det blir litt mindre ensomt framover :D
 
Jeg kjenner veldig på ensomheten nå i permisjon. Baby vil ikke ligge i vogn og heller ikke lenge i bæresele/bæresjal, så kommer meg jo ingen steder. De to jeg kjenner som også er i permisjon er så opptatt.

Litt det samme her. Kan bære i sele, men begrenset hvor mye jeg vil ut med bare den. Han er også ganske urolig og gråter lett, så det er ikke så avslappende å være ute med han enda. Har heller ikke så mange å være med, håper det blir bedre etterhvert :) vet at noen trilleturer i uka hadde hjulpet på. Er ganske sliten også med en krevenede baby, så er begrenset hvor mye jeg hadde orket hvis han var lett å ta med ut også forsåvidt :p
 
Jeg har mannen hjemme på fulltid, og skulle gjerne vært mer alene kjenner jeg. [emoji21]

Her starter vi opp med barselgruppe på torsdag, og som regel er gruppene her flinke til å treffes.
 
Liker å være i mitt eget selskap, koser meg mye med babyen og går mye turer. Får mye besøk av familien og kjente så føler meg ikke så ensom.
 
Ensomt, men det er egentlig greit. Er ikke super sosial av meg. Skulle gjerne hatt noen å prate med om fødsel og baby noen ganger da men..
 
Med 2 barn i skolealder så rekker jeg ikke kjede meg så veldig.. men har noen bekjente som har baby, men de nære venninnene er ferdige for lengst:p
 
Er heldig og har to i nærmeste vennegjeng i perm. I tilllegg har jeg 3-4 tidligere kollegaer som jeg er sammens med i blant som er i perm :)
 
Jeg har enda ikke fått dratt i åpen barnehage da jeg fortsetter sliter med helsa, men det går saaaaakte rette veien. Har et sår igjen som må gro. Sånn at jeg kan ta i bruk brokkbelte.
Dritt at jeg ikke har fått benyttet sommerværet som kunne hadde tenkt :(
Men utrolig glad, for at Lillebror er fornøyd bare han får kos, mat, ren bleie, og er klistra til meg :p
 
Back
Topp