Eier du noe ingen andre har?

Jeg har oldemoren min sin brudekjole, den er over 100 år gammel, og farget rød fordi hun brukte den som selskapskjole i ettertid. Den er så gammel og velbrukt at den er sydd sammen igjen flere ganger. Jeg har en nydelig gul selskapskjole fra 1956, arvet av farmor, ekte saueskinnskåpe fra 1961, og en fantastisk vakker kjole fra 1951, kun sydd 1 eksemplar av. Den er stroppeløs, innesydd korsett(med metallspiler) og har det lekre skjørtet fra 50-tallet. Er hvit med blå store blomster på. Så ufattelig vakker.
Har også en ekte meksikansk kjole, laaaang med foldet skjørt. Jeg har en ekstrem forkjærlighet for gamle kjoler og klær.

Så har jeg en suzuki fz=)
Og to gamle kister, ene fra tidlig 1800-tallet og en fra 1890. De står ikke i leiligheten nå grunnet plassen. Sambo arvet de av moren.
Vi har også en amerikakoffert, men navnelapp og dilldall på.

Foreldrene mine har en hel kasse med brev, papirer, bank dokumenter osv fra tidlig 1900-tallet og til 1945. Deriblandt en hel samling med kjærlighets brev som er skikkelig hete, skrevet av to ungdommer på 17 og 21 år fra 1941-1945, da giftet de seg.
Vi fant disse når brannvesenet skulle brenne ned huset i en øvelse, og det ble klart at vi var slektninger av disse.

ORIGINAL: *Meya*

ORIGINAL: Puskinella

Jeg har et navn som ingen andre har [;)] Etternavnet mitt er freda, og jeg er den eneste i slekta (Ja, jeg har kontroll på stort sett alle i slekta) og ingen andre heter det samme som jeg [;)]
Ja, det har jeg også da!

sambo også.. men det finnes to i slekta som har samme navn da.. sønnen vår derimot, er den eneste med sitt navn..
sønnen vår har bare sambo's navn, i hovedsak fordi vi vil føre navnet videre.
hvis vi noen gang skal gifte oss er det ikke noe alternativ at han skifter til mitt etternavn.

man har vel ikke lov til å skifte etternavn i det heletatt når det er freda...

ORIGINAL: BølleBella

ORIGINAL: Rekefaen

Vi har tre hunder i hus, og alle tre er av forskjellig rase. En av de er supersjelden, og vi er nok de eneste heromkring som har nettopp denne rasen [;)]

Ingen av de tre er sånn kjempevanlige egentlig. Så det er litt kult synes jeg [:D][:D]

Pluss at vi har to småbruk. Det er det heller ikke så mange som har [8D]

Så spennende, hva slags raser er det?

Brun dobbermann (Vet om bare èn til her som er brun)
Italiensk mynde (Vet også om bare èn til her) [;)]
Grosser scwheizer sennenhund. Om det er en til her i nærheten så blir jeg sjokka, for det er lang ventetid på de, og ca ett kull annahvert år [:D]

Så vi har en spennende flokk synes jeg [:)]

Andre steder er nok disse hundene mer vanlige, men vi bor på landet på øvre romerrike [:D]

trodde alle de var sånn helt vanlige jeg.. selvfølgelig ikke så vanlig som schæfer, border collie, chihuahua ol. men du skjønner?

trodde foresten også at det het rød dobberman, på lik linje med rød dvergpincher?

ORIGINAL: oggi sin

tror ikke så mange har dette; original utgaven av avisen (aftenposten) som kom ut 9 april 1940, den dagen tyskerne rykket inn i oslo[:)]

Så ufattelig kult [:D][:D][:D]

Har en skjenk som min farfar har alget
Så har jeg en grønnrosemalt vugge som min farfar lagde til emg når jeg ble født.

Ikke det beste bidlet av vuggen men det eneste jeg ahr på dataen[:)]
Disse tingene betyr utrolig mye for meg er så glad for at akkurat jeg har fått de[:)]

ORIGINAL: inamaria

trodde alle de var sånn helt vanlige jeg.. selvfølgelig ikke så vanlig som schæfer, border collie, chihuahua ol. men du skjønner?

trodde foresten også at det het rød dobberman, på lik linje med rød dvergpincher?

Her er de ikke vanlige i det hele tatt [;)] Vi bor litt på landet, og dermed er de sjeldne [8D]
Og jeg tror det heter brun i norge, og rød i usa. Vi sier aldri rød ihvertfall [:)] Men tan-fargene er rustrød da.

(Alle tror dobbern er en vorsteh da) [X(]

ORIGINAL: Påtide

Strekmann-øredobber[:)]

de hadde MASSE strekamnn ting i praha [8D] strekmann og muldvarpen var vell nesten det man så mest av [8D] men jeg hadde hele tiden trodd strekmannen var norsk jeg? [8D]

ORIGINAL: inamaria

Her er de ikke vanlige i det hele tatt [;)] Vi bor litt på landet, og dermed er de sjeldne [8D]
Og jeg tror det heter brun i norge, og rød i usa. Vi sier aldri rød ihvertfall [:)] Men tan-fargene er rustrød da.

(Alle tror dobbern er en vorsteh da) [X(]

jeg sier heller ikke rød, og gjør ikke det om rød dverpincher heller, selv om det er det de heter [8D]
jeg syns ikke de er røde [8D]

æsj, de er jo stygge (syns jeg da) [8D]

Jeg har ei skilpadde som jeg har hatt i over 30 år og den er over 100 år(ja den lever).
Og et framskap som min farfar laget under krigen av tysk rest treverk, så inni skapet står det hakekors, ss og mye annet på tysk.....

ORIGINAL: Venus83

ORIGINAL: ¤Svinmerra¤

Jeg har truckførerbevis! [:-]
Det tror jeg i hvert fall ikke det er mange andre her inne som har! [:D]

Hehe, det har jeg også, og lastebil, kl C [:D]
Og båtførerbevis [:D]

CE pluss jeg har jobba innen yrket i 4 år. [:D] Det er nok ikke mangen her inne som har!

Back
Topp