Jeg har oldemoren min sin brudekjole, den er over 100 år gammel, og farget rød fordi hun brukte den som selskapskjole i ettertid. Den er så gammel og velbrukt at den er sydd sammen igjen flere ganger. Jeg har en nydelig gul selskapskjole fra 1956, arvet av farmor, ekte saueskinnskåpe fra 1961, og en fantastisk vakker kjole fra 1951, kun sydd 1 eksemplar av. Den er stroppeløs, innesydd korsett(med metallspiler) og har det lekre skjørtet fra 50-tallet. Er hvit med blå store blomster på. Så ufattelig vakker.
Har også en ekte meksikansk kjole, laaaang med foldet skjørt. Jeg har en ekstrem forkjærlighet for gamle kjoler og klær.
Så har jeg en suzuki fz=)
Og to gamle kister, ene fra tidlig 1800-tallet og en fra 1890. De står ikke i leiligheten nå grunnet plassen. Sambo arvet de av moren.
Vi har også en amerikakoffert, men navnelapp og dilldall på.
Foreldrene mine har en hel kasse med brev, papirer, bank dokumenter osv fra tidlig 1900-tallet og til 1945. Deriblandt en hel samling med kjærlighets brev som er skikkelig hete, skrevet av to ungdommer på 17 og 21 år fra 1941-1945, da giftet de seg.
Vi fant disse når brannvesenet skulle brenne ned huset i en øvelse, og det ble klart at vi var slektninger av disse.
Har også en ekte meksikansk kjole, laaaang med foldet skjørt. Jeg har en ekstrem forkjærlighet for gamle kjoler og klær.
Så har jeg en suzuki fz=)
Og to gamle kister, ene fra tidlig 1800-tallet og en fra 1890. De står ikke i leiligheten nå grunnet plassen. Sambo arvet de av moren.
Vi har også en amerikakoffert, men navnelapp og dilldall på.
Foreldrene mine har en hel kasse med brev, papirer, bank dokumenter osv fra tidlig 1900-tallet og til 1945. Deriblandt en hel samling med kjærlighets brev som er skikkelig hete, skrevet av to ungdommer på 17 og 21 år fra 1941-1945, da giftet de seg.
Vi fant disse når brannvesenet skulle brenne ned huset i en øvelse, og det ble klart at vi var slektninger av disse.

pluss jeg har jobba innen yrket i 4 år. [:D] Det er nok ikke mangen her inne som har!