Egguthenting

☆Starlight☆

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Juligull2021
Hvordan forbereder du deg til egguttak?
Hva er lurt å ta med?
Tips eller kloke ord for å berolige en førstegangs?:oops:

Jeg har tatt med arka fra sykehuset og ei flaske med vann. Det er vannautomat på Riksen, men liker å ha med vannflaske.
For å ta pillene med.

Har ellers ikke med noe mer. Jeg har reist maks 15-20 minutt etter egguttak fra sykehuset begge gangene.
Gidder ikke ligge der å stirre i veggen :hilarious:

Jeg har tatt med arka fra sykehuset og ei flaske med vann. Det er vannautomat på Riksen, men liker å ha med vannflaske.
For å ta pillene med.

Har ellers ikke med noe mer. Jeg har reist maks 15-20 minutt etter egguttak fra sykehuset begge gangene.
Gidder ikke ligge der å stirre i veggen :hilarious:
Gruer meg nesten mer til pillene, sliter skikkelig med å ta tabletter:rolleyes:

Gruer meg nesten mer til pillene, sliter skikkelig med å ta tabletter:rolleyes:
Det sliter ikke jeg med, tar flere om dagen, så jammen bra. (Tar Metformin og gravid vitaminer og folat, så det blir litt)

Men jeg tåler den Dormicum pilla dårlig, blir skikkelig svimmel og dårlig.

Men jeg vil heller ha uttak enn innsett, jeg er rar der... For innsett gjør skikkelig vondt, for de sliter med å finne frem hver gang :(
Maks uflaks på alle tre innsetta... Uttak kjenner jeg lite til. Men har hatt vondt siden nå, men selve uttaket kunne jeg ha gjort en gang i uka :p. Så ikke gru deg så mye, det kommer til å gå så fint så :Heartpink

Må legge til att innsett ikke skal ta lang tid eller gjøre vondt... Så jeg har bare uflaks der tror jeg.
Må være noe som gjør det vanskelig å finne fram eller noe. Bare møt til innsett med full blære, det hjelper på :)

Jeg grudde meg veldig, men det gikk veldig fint! Var mest irritert over tablettene jeg måtte ta en time før uttak. Så om jeg må ha nytt uttak må jeg nesten spørre om å slippe de. Men bedøvelsen og sånt gikk fint. Legen spurte meg om jeg synes det var vondt å gå til tannlegen, og når jeg svarte nei der så sa hun at dette var ca det samme. Selv synes jeg uttaket var mindre vondt enn en time hos tannlegen;)

hadde også med egen vannflaske :)

Jeg grudde meg veldig, men det gikk veldig fint! Var mest irritert over tablettene jeg måtte ta en time før uttak. Så om jeg må ha nytt uttak må jeg nesten spørre om å slippe de. Men bedøvelsen og sånt gikk fint. Legen spurte meg om jeg synes det var vondt å gå til tannlegen, og når jeg svarte nei der så sa hun at dette var ca det samme. Selv synes jeg uttaket var mindre vondt enn en time hos tannlegen;)

hadde også med egen vannflaske :)

Deilig å høre slike historier!
Tannlege er null stress!:D

Det sliter ikke jeg med, tar flere om dagen, så jammen bra. (Tar Metformin og gravid vitaminer og folat, så det blir litt)

Men jeg tåler den Dormicum pilla dårlig, blir skikkelig svimmel og dårlig.

Men jeg vil heller ha uttak enn innsett, jeg er rar der... For innsett gjør skikkelig vondt, for de sliter med å finne frem hver gang :(
Maks uflaks på alle tre innsetta... Uttak kjenner jeg lite til. Men har hatt vondt siden nå, men selve uttaket kunne jeg ha gjort en gang i uka :p. Så ikke gru deg så mye, det kommer til å gå så fint så :Heartpink
Tar 2-3 små om dagen jeg og, og det er nok:wtf::dead::D

Hvordan forbereder du deg til egguttak?
Hva er lurt å ta med?
Tips eller kloke ord for å berolige en førstegangs?:oops:
Ikke så mye man trenger å ha med egentlig..
Ha på deg en bukse som ikke strammer :) tlf er og greit å ha med inn som du kan kikke på.. lå vel ca en halvtime sist gang før uttaket for å la smertestillende og beroligende virke. Skulle ønske jeg ble litt sløv og kunne slappe av men merka ikke noe til dem :p så var greit å ha mobilen å se på.. Men hun vedsiden av meg sovnao_O litt misunnelig :rolleyes::hilarious:

Ikke så mye man trenger å ha med egentlig..
Ha på deg en bukse som ikke strammer :) tlf er og greit å ha med inn som du kan kikke på.. lå vel ca en halvtime sist gang før uttaket for å la smertestillende og beroligende virke. Skulle ønske jeg ble litt sløv og kunne slappe av men merka ikke noe til dem :p så var greit å ha mobilen å se på.. Men hun vedsiden av meg sovnao_O litt misunnelig :rolleyes::hilarious:
Haha, håper jeg sovner også:p
Tenkte jeg skulle finne noe beroligende å høre på, på tlf!:)

Jeg har sovna hver gang, for jeg blir så dårlig av ene pilla :(
Og ble sittende i tre kvarter på venterommet, grønn og uvel, etter å ta tatt dem, før jeg fikk seng nå sist.
Det var ikke behagelig :yuck:

Jeg har sovna hver gang, for jeg blir så dårlig av ene pilla :(
Og ble sittende i tre kvarter på venterommet, grønn og uvel, etter å ta tatt dem, før jeg fikk seng nå sist.
Det var ikke behagelig :yuck:
Merker ikke at jeg har tatt noe.. Så skal be om mer denne gangen :) satser på at de er greie og gir meg det :p Haukeland får man seng når man venter :)

Kanskje du burde spørre om noe annet hvis det blir flere uttak? Ikke noe godt å bli dårlig...

Merker ikke at jeg har tatt noe.. Så skal be om mer denne gangen :) satser på at de er greie og gir meg det :p Haukeland får man seng når man venter :)

Kanskje du burde spørre om noe annet hvis det blir flere uttak? Ikke noe godt å bli dårlig...
Det går greit å ta dem, om jeg kan ligge og slappe av etterpå. Men klarte ikke å prate med sykepleier eller samboer. Ble bare liggende med øya igjen. Så spørs om jeg skal spørre etter noe annet ja. Skjedd to ganger, så skjer sikkert om jeg må mer også.

Riksen også gir senger, men ikke før rett før uttak, så medisin må tas på venterommet. Hadde vært godt med seng med en gang.

Hvis det er noen trøst så får du ikke seng på st.olavs før etter uttak, du må selv gå inn, kle av deg og krabbe opp i stolen til uttak

Det går greit å ta dem, om jeg kan ligge og slappe av etterpå. Men klarte ikke å prate med sykepleier eller samboer. Ble bare liggende med øya igjen. Så spørs om jeg skal spørre etter noe annet ja. Skjedd to ganger, så skjer sikkert om jeg må mer også.

Riksen også gir senger, men ikke før rett før uttak, så medisin må tas på venterommet. Hadde vært godt med seng med en gang.
Ja husker jeg satt på venterommet og tok pillene på riksen, men merka ikke noe til de heller så ikke noe behov for seng egentlig.. Men er jo så klart mye mer behagelig å ligge i en seng å vente :)

Er nok lurt å spørre om noe annet ja :)

Jeg droppet alt av piller ved begge mine uttak, kun lokalbedøvelse "oppi der". Stakk litt noen ganger, men mer ubehag enn vondt. Var på jobb en times tid etter uttak begge gangene. Har jo skjønt at dette ikke er normalen, men alle opplever det forskjellig. Ikke ta sorgene på forskudd.

Jeg ble ikke susa av tablettene før etter uttaket var ferdig, så da var jeg i super form og dro med mannen på shopping, da skulle jeg gi meg selv premie for å ha vært flink :hilarious:
Men sier som flere her, greit med litt behagelige klær, ellers er det ikke så mye annet jeg kommer på i hvertfall :)
Lenge til uttak eller? :)

Back
Topp