Hvordan forbereder du deg til egguttak?
Hva er lurt å ta med?
Tips eller kloke ord for å berolige en førstegangs?
Hva er lurt å ta med?
Tips eller kloke ord for å berolige en førstegangs?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Gruer meg nesten mer til pillene, sliter skikkelig med å ta tabletterJeg har tatt med arka fra sykehuset og ei flaske med vann. Det er vannautomat på Riksen, men liker å ha med vannflaske.
For å ta pillene med.
Har ellers ikke med noe mer. Jeg har reist maks 15-20 minutt etter egguttak fra sykehuset begge gangene.
Gidder ikke ligge der å stirre i veggen![]()
Det sliter ikke jeg med, tar flere om dagen, så jammen bra. (Tar Metformin og gravid vitaminer og folat, så det blir litt)Gruer meg nesten mer til pillene, sliter skikkelig med å ta tabletter![]()

Jeg grudde meg veldig, men det gikk veldig fint! Var mest irritert over tablettene jeg måtte ta en time før uttak. Så om jeg må ha nytt uttak må jeg nesten spørre om å slippe de. Men bedøvelsen og sånt gikk fint. Legen spurte meg om jeg synes det var vondt å gå til tannlegen, og når jeg svarte nei der så sa hun at dette var ca det samme. Selv synes jeg uttaket var mindre vondt enn en time hos tannlegen
hadde også med egen vannflaske![]()
Tar 2-3 små om dagen jeg og, og det er nokDet sliter ikke jeg med, tar flere om dagen, så jammen bra. (Tar Metformin og gravid vitaminer og folat, så det blir litt)
Men jeg tåler den Dormicum pilla dårlig, blir skikkelig svimmel og dårlig.
Men jeg vil heller ha uttak enn innsett, jeg er rar der... For innsett gjør skikkelig vondt, for de sliter med å finne frem hver gang
Maks uflaks på alle tre innsetta... Uttak kjenner jeg lite til. Men har hatt vondt siden nå, men selve uttaket kunne jeg ha gjort en gang i uka. Så ikke gru deg så mye, det kommer til å gå så fint så
![]()

Takk for tips!Vide bukser, ullsokker og sko du kan ta av for å putte beina høyt foran deg.
Ikke så mye man trenger å ha med egentlig..Hvordan forbereder du deg til egguttak?
Hva er lurt å ta med?
Tips eller kloke ord for å berolige en førstegangs?![]()

Haha, håper jeg sovner ogsåIkke så mye man trenger å ha med egentlig..
Ha på deg en bukse som ikke strammertlf er og greit å ha med inn som du kan kikke på.. lå vel ca en halvtime sist gang før uttaket for å la smertestillende og beroligende virke. Skulle ønske jeg ble litt sløv og kunne slappe av men merka ikke noe til dem
så var greit å ha mobilen å se på.. Men hun vedsiden av meg sovna
litt misunnelig
![]()

Merker ikke at jeg har tatt noe.. Så skal be om mer denne gangenJeg har sovna hver gang, for jeg blir så dårlig av ene pilla
Og ble sittende i tre kvarter på venterommet, grønn og uvel, etter å ta tatt dem, før jeg fikk seng nå sist.
Det var ikke behagelig![]()
Ja det kan også være lurtHaha, håper jeg sovner også
Tenkte jeg skulle finne noe beroligende å høre på, på tlf!![]()

Det går greit å ta dem, om jeg kan ligge og slappe av etterpå. Men klarte ikke å prate med sykepleier eller samboer. Ble bare liggende med øya igjen. Så spørs om jeg skal spørre etter noe annet ja. Skjedd to ganger, så skjer sikkert om jeg må mer også.Merker ikke at jeg har tatt noe.. Så skal be om mer denne gangensatser på at de er greie og gir meg det
Haukeland får man seng når man venter
Kanskje du burde spørre om noe annet hvis det blir flere uttak? Ikke noe godt å bli dårlig...
Ja husker jeg satt på venterommet og tok pillene på riksen, men merka ikke noe til de heller så ikke noe behov for seng egentlig.. Men er jo så klart mye mer behagelig å ligge i en seng å venteDet går greit å ta dem, om jeg kan ligge og slappe av etterpå. Men klarte ikke å prate med sykepleier eller samboer. Ble bare liggende med øya igjen. Så spørs om jeg skal spørre etter noe annet ja. Skjedd to ganger, så skjer sikkert om jeg må mer også.
Riksen også gir senger, men ikke før rett før uttak, så medisin må tas på venterommet. Hadde vært godt med seng med en gang.