Eggutak - vondt?

Ring legevakten du var hos og spør.

Ja:) nå er jeg redd for overstimulering eller smerter etter uttaket.. Uff slitsom å ver så redd for det! Redd for å få blødning i buken eller væske. Snakket litt med gynekologen, men klarer ikke helt å slappe av.. Mangen her det har gått fint med etter uttaket? Så tenker jeg på at jeg blør litt enda..

Jeg fikk ohss og er fortsatt overstimulert , hatt svære eggstokker nå i 6 uker minst. De ligger på 10 cm hver seg. Drit lei den store magen! Fikk forøvrig ut 11 egg

da har jeg vert på legevakten pga blødninger. Fikk beskjed av gynekologen på klinikk hausken at jeg burde gjør det. Alt såg bra ut. Men hadde crp på 15... Men fikk ikke vite hva det har å si? Infeksjon?

CRP skal normalt være 8. Over dette betyr som oftest infeksjon. 15 er dog veldig lavt, den kan bli opptil flere hundre.

Der jeg jobber, behandler vi sjelden de som har CRP-verdier under 70. Lave verdier indikerer gjerne virusinfeksjon som ikke kan behandles med antibiotika uansett. Ofte avventer vi da også, alt spørs på allmentilstanden.

Det er ikke farlig å ha 15. Som skrevet: det er veldig veldig lavt!

da har jeg vert på legevakten pga blødninger. Fikk beskjed av gynekologen på klinikk hausken at jeg burde gjør det. Alt såg bra ut. Men hadde crp på 15... Men fikk ikke vite hva det har å si? Infeksjon?
Om de ikke ga deg noe behandling eller informasjon ift crp på 15 så må du nesten godta at alt er i orden. Hadde det betydd noe annet hadde de snakket om det og du hadde blitt behandlet. Leger kan yrket sitt og det må du stole på på.

Du har så mange spørsmål knyttet til IVF, medisiner, bivirkninger osv. Må bare spørre; spør du ikke legen også når du er der? Det virker som du enten glemmer spørre de, eller kanskje ikke tør. Eller stoler du ikke på at de kan jobben sin?

Mange av "tegnene/symptomene" du føler du opplever er de vanligste bivirkninger av medisinene. Disse står i pakningsvedlegget, eller i informasjonskrivet fra sykehuset/klinikken. Hvis man stadig leter etter feil blir det jo slik at man finner det man vil skal være der. Selvom det ikke er reelt.

Synes det er synd du stresser deg selv slik. Prøv å nyte prosessen i stedenfor. Det er jo fantastisk at IVF går ann! :)

Man får forhøyet crp etter et inngrep også. Ikke bare infeksjon. Så CRP på 15 (som er veldig lavt, altså lett forhøyet) er nok bare pga egguttaket. Stol på legene.

Måtte noen av dere holde dere unna salt mat etter uttaket? Leser at noen gjorde det etter uttaket?

Jeg har spist mye salt. Heheh!

Slutt å les på internett!!!!! ;)

Seriøst. Du er nødt til å ta det med ro altså. Spør legen din om dette. Samle alle spm og send de en mail.

Jeg tok ut 30 egg men ble kun lettere overstimulert! Men vondt i flere dager etter. Ble veldig oppblåst og var ekkelt å bevege seg! Grunn til at man får sykmld etter uttakk. Ta d med to og slapp til til innsett:) lykke til

Back
Topp