Eggutak - vondt?

.Anonym.

Glad i forumet
Hvor lang tid tar det ?
Synes dere det var vondt? Tok dere smertestillende? Fikk morfin, men tror ikke jeg kommer til å ta den ..

Du fikk vel ikke med deg morfin hjem? Jeg fikk en coctails med smertestillende og beroligende til å ta på morgenen.
Da jeg kom inn på uttak fikk jeg en dose ketorax i årene. Underveis stoppet de opp og ga en dose med ketorax til pga smerter. Men d varierer veldig dra person til person hvordan der kjennes.

Du fikk vel ikke med deg morfin hjem? Jeg fikk en coctails med smertestillende og beroligende til å ta på morgenen.
Da jeg kom inn på uttak fikk jeg en dose ketorax i årene. Underveis stoppet de opp og ga en dose med ketorax til pga smerter. Men d varierer veldig dra person til person hvordan der kjennes.
Jo, jeg fikk det med hjem..

Jo, jeg fikk det med hjem..

Hva heter den medisinen da? Det de sender med hjem er jo anbefalt å ta... Det vil jo bli smerter når de går inn og punkterer eggposene

Jeg fikk en del smertestillende pluss en liten shot med noe beroligende som smakte dritt. Husker ikke navnet. Fikk også morfin nesespray som jeg tok rett før jeg skulle inn. Kjente ubehag, men denne gangen var det ikke så vondt. Men jo fler de tømmer jo mer øm kan man bli. Tok ca 15 min.

Jeg syns det gikk veldig greit. Ta den dosen smertestillende de har anbefalt, så går det veldig fint.

Jeg fikk en del smertestillende pluss en liten shot med noe beroligende som smakte dritt. Husker ikke navnet. Fikk også morfin nesespray som jeg tok rett før jeg skulle inn. Kjente ubehag, men denne gangen var det ikke så vondt. Men jo fler de tømmer jo mer øm kan man bli. Tok ca 15 min.
Ah, hvor mange tømte du? Jeg har 8 egg til nå, men de ville ha flere:)

Ta de smertestillende de har gitt deg. De gir deg det for en grunn. Ei venninne hun tok alt ho fikk men smertene var allikevel for store, hun besvimte.

Har nå hatt to egguttak på IVF klinikken Oslo som ikke har vært smertefulle i hele tatt. Der får man stesolid (beroligende) og morfin.
Første forsøk fikk jeg en for store dose morfin, så jeg ble litt uvel av den. Fikk litt mindre dose denne gangen og var hverken uvel eller kvalm etterpå.
Har begge ganger reist hjem etter en time.

Jeg fikk beroligende rett før uttak startet, pluss lokal bedøvelse. Kjente ingenting. Hentet 18 stik.

Tømte 18, det gikk helt fint.
Vet det er ekstremt mye å lure på, men anbefaler deg veldig å ha fokus på andre ting ved siden av. Finn et eller annet å få tankene over på andre ting. Hør en morsom podcast, se serier, les bok...hva som helst! Det er lett å lese, Google, bekymre seg blå i denne prosessen...men det får tiden bare til å gå saktere. Mvh en som lærte det i første forsøk selv. :-)

Fikk med to tabletter hjem jeg skulle ta. Husker ikke lenger hva de var, men husker jeg tenkte tjo hei dette kan bli interessant. Det ble ikke det. Fikk også morfinlignende preparat intravenøst og lokalbedøvelse i skjeden. Jeg hadde definivt IKKE latt vær å ta den minstedosen man får med hjem. Nå kjenner jeg meg selv og vet at jeg også trenger trippel dose bedøvelse for å bore hos tannlegen, så jeg tar det jeg får. Er ikke såå glad i å ha vondt. Kjente det godt selv med alle smertestillende jeg fikk jeg :) Helt klart opp til hver enkelt hva man vil gjøre såklart, så håper du klarer å bestemme deg :)

Fikk tre paracet og en vival jeg skulle ta en time før jeg skulle møte opp, der fikk jeg dobbel lokalbedøvelse pga veldig store eggstokker og så peptin? (Tror jeg det heter) inn igjennom kanyle i hånden :) ikke vondt i det hele!!! Men kan være pga dobbel lokalbedøvelsen :p tok ut 28 egg!

Jeg tror nok jeg ville tatt det jeg fikk, evt om du vet du reagerer på noe av det, ta kontakt med de å få noe annet. Det er ikke bare pga smertene man får beroligende og smertestillende, men også for at vi skal klare å ligge helt rolig og sånn. Det er ikke helt rette stedet og hoppe unna med kroppen når de holder på :p

Jeg tok imot all smertestillende jeg fikk med glede :) og litt til

Jeg tror nok jeg ville tatt det jeg fikk, evt om du vet du reagerer på noe av det, ta kontakt med de å få noe annet. Det er ikke bare pga smertene man får beroligende og smertestillende, men også for at vi skal klare å ligge helt rolig og sånn. Det er ikke helt rette stedet og hoppe unna med kroppen når de holder på :p

Var nok derfor jeg fikk enda en dose me smertestillende underveis! Da de startet på venstre sidene så hoppet kroppen i smerte hver gang de punkterte. Jeg hadde klart smerten men var fysisk umulig å ligge i ro

Uff!! Gruer meg til i morgen ..
Det kommer nok til å gå fint! Ta de smertestillende du får, det anbefaler jeg, i tillegg vil jeg si at du konsentrerer deg om skjermen og ser på alle eggene de tar ut, det syns i alle fall jeg var spennende og du ser hvor mye de har igjen så du vet ca hvor mye som er igjen :)

Back
Topp